Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 30 januari 2016

Romantisch babyjasje uit 1950

't Is al weer een tijdje geleden dat ik er iets van liet zien aan jullie ...


En het was echt nog een hele klus om het jasje te breien met naald nr. 3.
Het bleef eigenlijk een beetje steken bij de laatste mouw.


Maar het is nu dan toch echt AF!



En natuurlijk mocht Biene het weer passen voor de foto. Nou, het is haar wel wat te groot zoals je ziet. Het patroon is voor een baby van 0-6 maanden en komt uit een Libelle haken en breien van april 1950 ...



Zelf heb ik de platsteekjes achterwege gelaten. Ik wilde het ook graag helemaal wit houden.



39 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig vestje, zo zie je maar hoe een oud patroon dat weer helemaal van deze tijd kan zijn.

    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi zo'n oud patroon en dat dan weer gebruiken het is een plaatje zo zie ja maar weer wie wat bewaard.......

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een plaatje, knap gemaakt, ik doe het je niet na!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ontzettend mooi, leuk, schattig!
    Groetjes, Gon

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatje!!! Volgens mij heeft mijn moeder dit ook voor mij gebreid, een jaartje later... Zo jammer dat je dit soort baby-dingetjes niet meer ziet... het had toch wel iets heel liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is een heel lief vestje geworden. Leuk om weer een werkje af te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schattig vestje. De oude patronen doen het nog steeds erg goed vind ik.
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het vestje is heel mooi geworden! Ik vind die oude patronen zo leuk!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super schattig! Komen er nog knoopjes of striklintjes aan?
    Zo jammer dat je tegenwoordig de kinder- en babykleding steeds meer ziet lijken op de kleding voor volwassenen. Wie weet komt dit weer helemaal terug, zoals je veel met mode ziet, al vind ik dit modelletje nog niet eens zo heel erg gedateerd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er moeten inderdaad nog kleine knoopjes komen en ik wil eigenlijk van die parelmoeren knoopjes en die heb ik niet voorhanden ...

      Verwijderen
  10. Nu nog de baby in het jasje op de commode, lok in de krul en lachen naar het vogeltje. Het oude modelletje ziet er nog eigentijds uit. Fijn weekend, gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi vestje, fijn breiwerkje
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. 1950 zou je niet zeggen het is nu nog even leuk. Mooie gemaakt hoor.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super! Lekker retro en romantisch!
    Ik heb ook nog een stapel oude tijdschriften met allerlei handwerkmodelletjes uit die tijd, een waardevolle schat aan inspiratie!
    En knap dat je het hebt volgehouden, dat breien.
    Fijne zondag nog, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hahaha, dat je blijft steken bij de tweede mouw, dat snap ik zooo goed :-). Gelukkig ben je wel weer verder gegaan, het is echt een schattig jasje. Toen ik las dat het patroon uit 1950 stamt schoot het door me heen dat het zo maar zou kunnen dat er bij ons thuis zo'n jasje was. Dat één of meer van ons (de oudste 4 kinderen uit '51,'52,'54 en '55) zo'n jasje heeft aan gehad! Leuk idee Elizabeth :-).
    Fijne zondag, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie blogje! ik was een paar maanden weg van blogland naar Facebook, maar ben terug,blogland spreekt me meer aan, ik volg blogjes die te maken hebben, met haken, fotografie, en leuke dingen dat we in het dagelijkse leven mee maken. Ik heb facebook maar is saai geworden...Leuk hier een bezoekje te nemen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie blogje! ik was een paar maanden weg van blogland naar Facebook, maar ben terug,blogland spreekt me meer aan, ik volg blogjes die te maken hebben, met haken, fotografie, en leuke dingen dat we in het dagelijkse leven mee maken. Ik heb facebook maar is saai geworden...Leuk hier een bezoekje te nemen. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een snoepje, dit jasje! Jammer genoeg denk ik dat binnen onze familie de onlangs bevallen moedertjes zo'n jasje niet echt meer zullen waarderen, je merkt toch een echt veranderde smaak! Terwijl ik het zelf super schattig vind, maar ja, ik ben inmiddels toch al van 'middelbare leeftijd', haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, niet iedereen vindt zoiets leuk. Maar ik wacht net zolang tot ik iemand tegen kom die ik er blij mee kan maken...

      Verwijderen
  18. Wat een schattig jasje, ik houd zo van die oude modelletjes, hoewel ik denk dat de moeders van nu liever iets anders hebben voor hun baby.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het is een beeldig jasje geworden. Misschien moet je hier dan maar een mooie pop bij kopen :-)
    Die oude patroontjes zien er ook zo lekker jaren 50 uit. Heb er ook nog een paar oude damesbladen van.
    Soms zijn jonge mensen toch wel gek op die oude spulletjes en zouden ze zo'n jasje voor hun kindje best wel leuk vinden.
    Je ziet heel af en toe ook nog wel een jonge moeder lopen met een echt oude jaren 50 kinderwagen, zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O, wat een oud patroon. Maar het had zo van nu kan zijn. Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Erg mooi! Ja, een hele klus, op die dunne naalden...., maar dan heb je ook wat :-)
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ach, wat schattig!! Dat hadden wij dus aan......;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooi jasje. Ook al is het een oud patroon ik vind het wel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat hadden wij vroeger toch leuke kleertjes aan, onze moeders en oma's waren er maar druk mee.
    Dit is een mooi jasje geworden!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohw geweldig mooi die oude patroontjes .
    Ik gebruik ze soms ook voor mijn oude beren.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat schattig! Leuk dat je een oud patroon nieuw leven inblaast, tijdloos zijn ze. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een keileuk romantisch wit babyjasje! Zelfs voor zo'n oud patroon lijkt het helemaal niet oubollig, het kan zo uit een recente boek komen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een schatje. Zo gek was het niet wat er toen gemaakt werd voor de kinderen. Heeft het jasje al een bestemming of mag de pop het aan houden?
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, het is niet voor Biene hoor...
      Er is vast een jonge moeder die deze stijl kan waarderen, en dan komt het mooi van pas!

      Verwijderen
  29. SCHITTEREND! Ik hou hier wel van...en als je niet had vermeld dat jij het zelf had gemaakt...had ik je geloofd dat het echt uit de 50-er jaren zou zijn. Echt schitterend mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ah, Corina zei al wat ik ook wilde zeggen; tijdloos mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ah, Corina zei al wat ik ook wilde zeggen; tijdloos mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh, wat lief! Schitterend!
    Als ik zwanger was vroeg ik direct of ik het kon kopen van je!
    Super!
    Krijg zelf bijna zin om het te gaan breien.....
    Maar eerst m'n plaid.... en dan heb ik nog wel het een en ander liggen...
    Rustig aan, dan breekt het lijntje niet hè?
    Maar wat leuk he, dat iets uit 1950 nu nog zo mooi kan zijn!
    Zou er over pakweg 60 jaar ook iets nagemaakt worden uit deze tijd? Grappig idee...

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...