Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 7 oktober 2015

Weer een paar blokjes ...

Inmiddels zijn er weer wat blokjes klaar van Dear Jane.

B-12 Starflower was even puzzelen qua aanpak. Maar ik kijk vaak even bij That Quilt, en het leek me goed om deze werkwijze te volgen.


Dus twee laagjes op elkaar en dan de schaar in het bovenste stofje en de zoompjes netjes naar achteren appliceren. Dit heet reverse applique. Het lijkt moeilijker dan het is, alleen moest ik wel opletten dat de hoekjes scherp werden, maar niet rafelden ...



B-13 Four Corner Press was een heel eenvoudig blokje. Best leuk om ook eens snel een blok af te hebben!
Negen lapjes die drie aan drie aan elkaar gezet werden en toen alleen nog maar de drie banen aan elkaar ...





C-4 Tic Tac Toe ('t lijkt wel boter, kaas en eieren) was een 'zweetblokje' hoor... Ik zag er geen heil in om de middelste kleine stukjes te patchen (als kleine patchworkstukje aan elkaar te maken) en ik waagde de gok om de witte banen bovenop een stukje stof te appliceren. Wel met behulp van theezakjespapier, zodat ik precies de breedte van de banen kon aanhouden. Want elke millimeter maakt een zichtbaar verschil bij dit blokje!
En zo ging het dan, stap voor stap ....


Helemaal 100% happy ben ik er niet mee, want de witten banen lopen toch een beetje krom over het vierkantje heen. Maar ik accepteer gewoon dat het een moeilijk blokje is en dat het niet altijd perfect hoeft te zijn. De moeite mag best gezien worden...


18 opmerkingen:

  1. Wat kan een mens toch priegelen met 'boter, kaas en eieren'! Ik begrijp niet helemaal hoe je het gedaan hebt, maar ik begrijp dan weer wél dat het een moeilijke kljs was en dat allemaal voor één vierkantje, pffff. Straks als de hele Dear Jane klaar is, valt het vierkantje misschien niet meer genoeg op, eigenlijk zonde van al je werk! Gelukkig heb je een blog zodat je aandacht krijgt voor ieder vierkantje en voor al het werk dat je er aan besteed (de niet handwerkers zien dat allemaal niet hé....).
    Ik kwam Dominique tegen die een Dear Jane borduurt, ze was nog lang niet klaar, maar zoiets moois in het echt zien, deed me eigenlijk toch wel overstag gaan..(nouw borduurJaneblogjes hadden me natuurlijk al opgewarmd :-).......het patroon heb ik alvast maar gedownload.
    In gedachten zie ik het al in mijn eigen blauwe en groene kleuren....oh, ik wil er aan beginnen! (Maar éérst moet ik wat afmaken.....)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi weer. Juist doordag een witte baan een tikkie krom loopt over het blogje maakt dat het een uniek handwerk is en niet een snel in elkaar gezette lappendeken (sorry voor het oneerbiedige woord) uit de winkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn 3 mooie blokken weer! Ik doe het je echt niet na, zelfs niet die "eenvoudige", de kruispunten van de delen zouden bij mij lang niet zo netjes tegen elkaar komen. Ik heb echt bewondering voor je werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oef, ik had het allang aan de kant gegooid. Zoveel geduld heb ik niet. Maar je werk wordt beloond. Ik denk dat Jane ook niet alles precies goed gedaan heeft. Dit mag in handwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dit gaat mijn pet ver te boven... wat knap!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sjongejonge... Weer een mooi staaltje handwerk!
    Tricky tic-tac-toe lijkt eenvoudig, maar poeh, ik snap dat je hierop gezweet hebt! Zeker met deze contrasterende kleuren, dan zie je elke 'imperfectie'. Maar die maken het uniek, écht handwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Misschien wel lastig maar in het geheel staat het vast heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nou, ik vind dat laatste blokje gewoon een prentje hoor !!! Hoezo krom ??
    En ik ga weer eens moeten googelen, want reverse applique, dat is chinees voor mij als niet-quiltster... Ik probeer me er iets bij voor te stellen met je beschrijving, maar het lukt niet :-(....
    Ik moet toegeven, dankzij jouw blog ben ik pas echt beginnen te beseffen dat quilten wel heel wat meer is dan "lapjes aan elkaar naaien"....
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, de blokjes zijn mooi! Voor mij was de Dear Jane teveel ´gepriegel´, ik heb het na een paar blokjes opgegeven. Des temeer bewonder ik je doorzettingsvermogen! Ikm kijk uit naar de volgende blokjes!
    fijne dag
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi hoor! Ik vind het leuk en boeiend om de groei van je quiltdeken mee te maken op deze manier.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik begrijp het ook niet allemaal maar blijf je volgen Elizabeth ;-)
    Ik zie en lees wel dat je een engelengeduld moet hebben voor dit. Respect!

    Lieve groet, Petra L

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie blokken. Vooral b12 zo'n leuk blok.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. knap en tja daar moet je wel wat geduld voor hebben en niet helemaal perfect ach dat mag toch wel, ik heb er geen probleem mee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie blokjes, al is het wel een gepriegel soms, maar het resultaat mag er wezen.
    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het blijft handwerk en ziet er prima uit hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige blokjes en het hoeft niet allemaal perfect te zijn, daarvoor is het handwerk!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nu ik Dear Jane aan het borduren ben, zoek ik af en toe op internet naar meer informatie, gewoon 'voor de leuk' :-)
    Wat leuk toch dat ieder blok een eigen naam heeft en helemáál leuk dat jij op je blog die namen vermeldt bij de blokken die je gemaakt hebt! Ik ben ben benieuwd hoe de blokken heten die ik borduur, maar ik ben ze nog niet tegen gekomen mét naamvermelding, dus ik ga jouw blog nóg meer in de gaten houden (als dat al kan :-) tot er een bekend blokje langskomt en ik een naam weet :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...