Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 27 oktober 2015

Schatjes van stadjes

Helaas ga ik jullie nog een paar keer lastig vallen met vakantiefoto's ...
Voel je echt niet verplicht om steeds te reageren hoor.

We reden via Lyon, en dan kom je op de grote weg door een deel van de stad.
Lyon ligt op de plek waar twee rivieren samenstromen (de Rhône en de Saône) en je ziet er ook veel bruggen.
Nu zijn we jaren geleden wel eens flink wezen stappen in Lyon, en ik kon er toen ook echt van genieten en ben blij dat ik het allemaal gezien heb, maar tegenwoordig rijden we er zo snel mogelijk door heen. Als we dit stukje rijden denk ik vaak 'wat een vieze stad'.
Je ziet dat we een spat regen onderweg hadden en ik genoot van de wisselende wolkenpartijen.

En dan nèt buiten Lyon kom je dit tegen ....
Deze foto's zijn vanuit de camper gemaakt, ik heb ze alleen een beetje recht gemaakt en bij gesneden.

Voorbij Vienne kregen we het idee om van de A7 af te gaan en langs de D82 richting Bourg-Argental een overnachtingsplekje te zoeken.

En toen kwamen we opeens deze prachtige brug bij Serrières tegen! Ik ben dol op bruggen en eigenlijk wilde ik stoppen om beter te kijken en foto's te nemen. Maar DH kan niet zomaar op de rem trappen en bovendien was hij op jacht naar een slaapplekje. Dan is hij niet te stuiten hoor ....

Dus maar weer vanuit de camper foto's gemaakt en er het beste maar van hopen ...
Het was zo'n mooi gezicht om te zien hoe het plaatsje tegen de bergen aan ligt!

De volgende dag deden we Privas aan, de kastanjestad! We vulden het water weer aan op de camperplaats.
Een wandeling door het stadje leverde ook nog wat foto's op ...

Ik vind Privas een mooi en leuk stadje, en het was er nu ook heel erg rustig. We hebben lang niet alles gezien en ik zou het nog wel eens beter willen bekijken!

De foto's hierboven zijn van het plaatsje St. Ambroix, waar we op doorreis heen kwamen. We konden de camper daar goed parkeren en zijn 's morgens vroeg het stadje in geweest en hebben er wat boodschappen gedaan.

Dit straatje hierboven is in Florac. We reden 's morgens door het plaatsje heen na een overnachting op de camperplaats. Het viel me op hoe grauw de huizen zijn. Terwijl het stadje zelf heel fleurig oogt!
's Zomers schijnt het er heel druk te zijn, maar nu leek het bijna uitgestorven.

Ik sluit af met een Frans bloemenstalletje. Ook hier volop bolchrysanten!

1. Wat leuk om mee te genieten van die schatjes van stadjes. Zo ben ik zelf vanuit mijn luie bankplek ook nog even op reis!

2. Veel herkenning. Ik ben benieuwd naar de rest. Van Lyon vond ik alleen de bovenstad mooi. Misschien kwam het ook wel door het kille weer. Vienne vond ik veel leuker. Privas nooit bezocht, Florac wel. Gr. Dientje.

3. Inderdaad schatjes van stadjes :-)
    En val me nog maar een paar keer lastig met foto's hoor, graag zelfs!
    Groetjes weer

4. Die grauwe smalle straten doen me aan Italië denken. Dat zag er vaak ook zo troosteloos uit. Maar daarachter was het dan weer heel mooi.

5. Mooie foto's van een mooie rit. Kom maar op hoor, ik kijk er graag naar! :-)

6. Leuk dat je ons mee blijft nemen. Ik krijg er geen genoeg van en herken ook veel dingen die je schrijft..mooi Elizabeth :-)

Lieve groet, Petra L

7. Het verveelt me totaal niet! Heerlijk om mee te mogen genieten!
    Groetjes,
    Akkelien

8. Zvind het juist heerlijk om met je mee tereizen en ook plekjes te zien dieikherken ,ben zelf helemaal geen reis type ,maar op deze manier geniet ik er volop van dus lekker doorgaan ,kom ik ook nog ergens ....

9. Dat werkt hartstikke goed, rijdend foto's nemen, hihihi!
    Net of ik tussen jullie in zit :-))

10. Nou ik hou wel van meegenieten van andermans vakantiefoto's, ze zijn mooi hoor.

11. zo ik ben ook even in Frankrijk geweest leuk Hollandse bol chrysanten in Frankrijk :))

12. Bijzonder zo'n verstilde herfstsfeer...... werkt vast heel rustgevend......
    Dank voor het meegenieten van jullie reisje......
    Groetjes van huis tot huis, Anje.

13. Privas is de stad waar wij onze boodschappen doen, Elizabeth, leuk het door jouw ogen te zien. De bolchrysanten worden door de Fransen op de graven gezet van hun overleden familieleden met Allerzielen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...