Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 30 oktober 2015

Focus

Vandaag lag de focus op art journalen. Wat ben ik heerlijk bezig geweest!
De hele dag alleen thuis en geen verplichtingen ...
Ik was al vroeg wakker en had zo m'n plannetjes.


Het was vandaag cirkeltjesdag ... Ik had zo'n leuke tutorial gezien en daar ben ik mee aan de slag gegaan. Het is helemaal niet moeilijk en het lukt altijd!


Ik wist niet meer dat vingerverven zo leuk was, en ik ga het zeker vaker doen. Inmiddels heb ik een hele stapel geverfde cirkels liggen, in verschillende kleurengamma's,

Maar nu eerst de prompts van Journal 52; week 40 t/m 43 ...


Week 40 Trees
De lucht op de achtergrond is met geel en oranje pastelkleurpotlood gemaakt en de voorgrond met gescheurde snippers bruin decoratiepapier. De bomen zijn zelf geknipt uit een papierblok in herfsttinten. De letters komen ook uit dat blok. De quote vond ik op internet.



Week 41 Fairy Tales
Een wat naïeve weergave van en sprookjeskasteel. De gescheurde snippers komen van restjes decoratiepapier en enveloppen (binnenkant). Ik knipte de torens na het beplakken uit en plaatste ze op de heuvel en voor de kasteelmuur. 




Week 42 Masks
Lastig onderwerp ..., vond ik, want ik wilde niets Halloween-achtigs. En ik heb ook niet zoveel met maskers. Dus moest ik het over een andere boeg gooien.
Ik heb verschillende stencils gebruikt, telkens een andere kleur inkt gesprayd. De strookjes komen van een kalender en ik heb ze met chalks een beetje groen gemaakt.



Week 43 Focus
Tja als je dan toch zo gefocust bent op cirkeltjes, dan ga je maar door op dat onderwerp!
De pagina's werden met de vingers geel gechalkt en de letters met verf ook. Daarna zijn ze bewerkt met pastelkleurpotlood (groen en oranje).
Met behulp van een eierdopje stempelde ik gele cirkeltjes verspreid op de bladzijden, die daarna - net als de letters - een accentje kregen met zwart aquarelpotlood. 
Uit de stapel gemaakte cirkeltjes koos ik er een aantal om op te plakken ...





En dan denk je dat het er weer op zit ... Nou ja, dat klinkt alsof het huiswerk is, en zo voelt het niet. Maar ik wil wel graag een beetje 'bij' blijven.
En dan is daar opeens al weer de opdracht voor volgende week: 

                     Hauntingly Beautiful = angstaanjagend mooi ....






17 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk zo'n dag voor jezelf en helemaal goed gevuld door al die mooie dingen te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke freubeldag! Jaloersmakend... Geen vingerverf en cirkeltjes voor mij vandaag, al zou het mijn werk zeker opgevrolijkt hebben, hihihi!
    Hmmm... Dat nieuwste thema probeert jou weer over te halen voor Halloween :-))
    Fijn weekend!
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och, och, het is toch wat om de hele dag te spelen. Lag er dan helemaal geen stof of was of vieze ramen enz.?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind dit iedere keer weer zo verrassend ,leuk je kan het heel goed ,geniet er van

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk en verrassend om al deze weken in één bericht te zien/te lezen. Erg leuk. De cirkels vind ik geweldig :-)

    Lieve groet, Petra L

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die focus is mooi. Lijkt wel van de ondergrond af te springen. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie cirkels zijn dat geworden. Heel leuk om te doen lijkt me... Je maakt er iedere keer wer een leuk werkje van.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer een heel leuk werk, geen handwerk, maar toch heel creatief.
    Fijne Zondag.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo, weer even tijd om te reageren...
    Wat ben je toch creatief om voor al die opdrachten iets leuks te verzinnen!
    Merk wel dat je alles en dan ook alles moet bewaren, want het komt ooit van pas.
    De volgende opdracht...angstaanjagend mooi.... misschien gewoon een foto van jezelf opplakken? :-)
    Ook nog even het vorige verhaaltje gelezen. Leuk om er zo met de camper op uit te gaan, alles bij de hand en steeds nieuwe dingen ontdekken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk hè als je zo lekker alleen aan de gang kunt, ziet er weer allemaal leuk uit. Ik schuif dit soort dingen maar voor me uit, ik heb er toch geen tijd voor.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n dagje met je vingers in verf!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk zo'n dagje met je vingers in verf!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vingerverven, dan voel je je weer kind denk ik. Lekker kliederen en iets leuks ermee maken, top!
    Je maakte echt weer hele mooie werkjes Elizabeth.
    Succes met de volgende opdracht.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk vingerverven, dat heb ik ook al jaren niet meer gedaan. Mooie art journaals heb je gemaakt. Bedankt voor het delen van de vakantiefoto's en verhalen, leuk om te lezen waar jullie geweest zijn. Mooie camper haden jullie gehuurd. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ohhh wat gaaf! Elke week een journal? Heel mooi!
    Ik zoek je dampler nog even op.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Moooooiiiii...... Ben bijna jaloers op je cirkels.... Het lukt me maar niet om met papiertechniekjes aan de gang te gaan en nu heb ik ook nog lege boekjes gemaakt.......
    Kom bij je in de leer.......
    Heerlijk zo'n eigen invuldagje.....
    Groetjes van huis tot huis, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...