Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 9 oktober 2015

Fabric art journal

Waarom zou je alleen papier gebruiken voor een art journal?
Al langere tijd had ik het idee om eens wat te doen met al mijn restjes en snippertjes stof.
En met al die losse draadjes katoen en borduurgaren.
Enne ... er ligt hier ook nog een stapel witte lakens van m'n ouderlijk huis.
Gewone witte lakens zonder kantjes of borduursels. Maar wij slapen onder dekbedden, dus ja ...

Er begonnen wat ideetjes te borrelen en de plannetjes kregen de laatste tijd een wat vastere vorm.
Totdat de ideeën de pan uit rezen, en ik er een aantal moest parkeren.
Daar heb je dan weer van die mooie aantekenschriftjes voor.
En dan maar hopen dat ze daar rustig blijven wachten totdat ze aan de beurt zijn...



Geïnspireerd door de prachtige goudgele bladertooi van de bomen waar ik elke dag voorbij kom, besloot ik maar eens een schoenendoosje lapjes te vissen uit m'n restjesvoorraad. Nee, niet uit de mooie opgevouwen lapjes hoor...
En zo is er ook een doos met allerlei haaksels, meest bloemen ..
En met draadjes idem dito ..
En een doosje met labeltjes van kleding ...
Ja, wie wat bewaart...!



Enfin, allemaal in herfsttinten. Nou ja, bijna dan ..., want ik kon het toch niet laten om er wat blauw bij te kiezen.
En dan aan de slag en dan ook helemaal anders dan gewoonlijk.
Niks zoompjes maken of lapjes netjes aan elkaar patchen. Geen draadjes afhechten, geen rafeltjes wegwerken. Maar gewoon kijken wat er gebeurt! Hé, de draad zit wat strak; wat een leuk rimpeleffect ...
Zit er een vouwtje in de stof? O ..., daar kan ik wel wat mee! Kleurtje garen op? Pak je toch een andere...
En zo kom je lekker los! En dat is nou precies wat er zo leuk aan is.
Maar ..., dat moet je wel liggen. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die zich hier niet gelukkig bij voelen. Ook voor mij is het best een beetje een omslag, maar wel eentje waar ik al langer naar uitkijk...


Terwijl ik bezig was, veranderde er hier en daar nog wat. De oranje bloem kwam er tenslotte niet op, ik vond het tè druk worden. Maar er was nog wel een oud kantje van een onderjurkje bewaard gebleven, en die mocht er wel op.
En er zijn nog quiltsteekjes gemaakt, geeft zo'n lekker reliëf ...


En intussen zijn er ook witte lapjes geknipt, voor een ander ideetje.
En blauwe lapjes en fiberfill ...

Maar denk nou niet dat ik iets nieuws heb uitgevonden. Want als je even googled op fabric art journal dan kijk je werkelijk je ogen uit!



23 opmerkingen:

  1. Bussy Bessie is Crea Bessie. Leuk idee. Ben benieuwd naar wit en blauw. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. M'n schoonmoeder zou zeggen: Wat je an die rommelderieje anvindt!
    Maar ik vind het grappig, al zal ik het denk ik zelf niet gauw doen....

    Je beschrijving klonk wel enthousiast moet ik zeggen!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hihihi, perfecte imperfectie!
    Fijn weekend!
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het geweldig wat je doet. Allemaal gedachten uit jou hoofd vertalen op papier ik doe het je niet na. Misschien ben ik niet losjes genoeg of een beetje te schijterig om er eens mee aan de slag te gaan ik weet het niet maar heb wel bewondering voor die mensen die op deze manier iets leuks weten te maken.
    Heel fijn weekend.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, dat is even heel wat anders dan de blokken van de quiltdeken! Geweldig, erg leuk om te zien!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Al die creatieve ideeën die dor je hoofd spoken.... ik vind het een goed teken :-)
    En dat jij gelukkig wordt van je werkstuk is ook een goed teken :-D Voor herhaling vatbaar dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, leuk, leuk..... het is je gelukt.... Weer echt spelen en daar komt dan zoiets moois uit, geweldig!
    Herfstige steekjesgroetjes van huis tot huis, Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is de leukste manier: allerlei kleine stukjes verzamelen en dan maar naar hartelust schuiven... Erg leuk geworden en het geeft je een fijn gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk spel.
    Ga eens even naar google fabric art journal
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je slaat niet alleen veel in je hoofd op, maar je slaat ook heel veel spullen in kasten/dozen op.
    Wie wat bewaart, heeft wat. En er dan ook nog op een leuke creatieve manier mee aan de slag gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind het er heel erg leuk en creatief uit zien. Heerlijk om te zien dat dit soort leuke dingen uit je vingers komen Elizabeth :-)

    Lieve groet, Petra L

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je bent weer heerlijk aan het frutselen geweest met je rommeldoosje. Goed dat je dat kunt hoor. Ik vind zomaar slordig in de wilde weg werken heel moeilijk, ben toch van de patronen en het precies maken.
    Maar het is heel verrassend geworden alleen.... het thema was toch I am?
    Dat zie ik er niet helemaal in, maar jij vast wel.
    Je Jane blokjes van je vorige berichtje zijn ook heel mooi geworden, en lekker precies:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt een heel andere manier van werken. Je laat je leiden door b.v. het motief van de stof of de compositie van restjes stof...
      Ik had geen thema bij dit werkje. Het thema van Journal 52 was de vorige keer I am...

      Verwijderen
  13. Leuk om te zien hoe je dit met allerlei dingetjes in elkaar hebt gezet. Je hoeft eigenlijk zo niets weg te gooien, want alles is weer te gebruiken. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat goed van je, go with the flow!
    Gewoon loslaten en maken! Dat kan niet iedereen.... Het resultaat is superleuk!
    Liefs van Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk! Ik vind het zelf ook heerlijk om zo met textiel te werken.
    Ken je het werk van Dottie Angel? Daar doet het me ook wel wat aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh dit vind ik erg leuk. Ik heb zelf ook zo'n quilt gemaakt met bandjes, kralen, allerlei restjes stof en kant. Daar kun je je zo heerlijk creatief op uitleven, om daarna weer te snakken naar de volgende geometrische quilt. Het leuke van quilten is dat je altijd weer iets heel anders kunt proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is echt wel knap van je, dit vind ik echt wel heel mooi, met allerhande materialen een quiltje samenstellen.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk, een collage van stofjes! Volgens mij is het echt iets van jou, er borrelt in ieder geval heel veel enthousiasme uit je blogje :-)
    En ook al ben ik te laat: alsnog van harte! Ik hoop dat je flink bent verwend?
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk, zo'n "ratjetoe" van lapjes, kantjes, labeltjes en andere dingen. Lijkt een heel klein beetje op crazy patchwork. Zo komen de dingen die je eigenlijk niet meer gebruikt toch nog aan bod.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...