Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 29 oktober 2015

De camper

Vandaag een berichtje over de camper zelf en hoe we daar in leefden.
Iedere keer verbaas ik me weer over het feit dat je thuis een heel huis nodig lijkt te hebben en dat je het eigenlijk best af kunt met een aantal vierkante meters!


Dit keer huurden we een Nederlandse camper bij een verhuurbedrijf uit ons eigen dorp.
´n Ander merk en iets korter, maar wel een vergelijkbare indeling. 
De bedden achter in de lengte, keukentje en badkamer in het midden, de stoelen draaibaar naar het zitje ... dat vinden wij ideaal.





Ik kreeg diverse keren ontbijt op bed geserveerd ... heerlijk een beetje langzaam wakker worden, tijdschriftje erbij, zo ontspannend begin van de dag! (ook al kijk ik nog een beetje erg duf...)


Al kom je voor zò'n ontbijt natuurlijk heel graag je bed uit!!!


Onder het achterste deel van de bedden is het garagedeel, dat van buitenaf via een luik aan twee kanten van de camper bereikbaar is. Onder het voorste deel van de bedden is nog kastruimte:


Ik had hier een vouwkrat staan met de voorraad. De eerste nacht sliep ik hierboven, en wàrm dat het me toch was! DH had de verwarming iets aan laten staan en nu bleek dat de buizen precies door dit kastje liepen. Later was het wel een keer handig toen we een bevroren stokbrood hadden bij de bakker ...





Een super vernuftige doucheruimte die afgesloten kon worden m.b.v. een gedeeltelijke vouwwand.
Omdat alle campings dicht waren, hebben we steeds in de camper gedoucht. Geen geweldige waterstraal, maar toch lekker om even te kunnen poedelen.
En rechts van de douche was de wastafel en het toilet:


En dit is dan de keuken! Het spatscherm wordt na het koken weer ingeklapt en heeft aan de bovenkant een glasplaat. Zo heb je weer extra aanrechtruimte. Rechts zit de kraan en onder het afdekplaatje (als je goed kijkt kun je het zien) met kraangat erin, zit de gootsteen.


Onder de kookplaten zit de koelkast. Tijdens het rijden draait die op de accu en zodra de motor uit staat, moet je hem op gas zetten. Dat moest je wel steeds zelf instellen.


Onder de gootsteen een ladenblok voor het bestek en de pannen.

We hebben elke nacht ergens anders overnacht. Op de heen - en terugreis stonden we op een parkeerplaats langs de snelweg bij een groot tankstation. Altijd zoeken we een plekje in het volle licht, liefst zo dicht mogelijk bij de shop. Niet bij de vrachtauto's, daar vinden we het tè donker en niet fijn.
We hebben ook een aantal keren op een camperplaats gestaan. Je moet je dat voorstellen als een soort parkeerplaats voor campers. Meestal gewoon op asfalt. Er zijn verschillende voorzieningen zoals mogelijkheid tot water tappen, vuil water lozen en chemisch toilet legen. Meestal is dat tegen betaling en soms moet je ook voor de overnachting een bedrag betalen. 
Je komt er eigenlijk puur voor de overnachting, maar soms is het ook wel even gezellig om andere camperaars te spreken, zeker als je een landgenoot ontmoet.
En we hebben ook een paar keer wild gekampeerd, super leuk en heel goed bevallen!

En dan nog even een minder leuke maatregel op de foto:



In de tweede nacht is er geld uit m'n tas gehaald terwijl we lagen te slapen. Het was niet veel, maar ik schrok me rot toen ik 's morgens in mijn tas de portemonnee open zag liggen en het mapje met papieren en memootjes en fotootjes leeggeschud in de tas aantrof ...
Vijftien euro en een pakje kauwgom ..., dat was de buit.
We hebben echt helemaal niets gehoord. Achteraf denken we dat we vergeten zijn om de voorportierdeuren op slot te doen. Stom, stom, stom natuurlijk ...
Het was op een parkeerplaats voorbij Lyon en we stonden tegenover de shops en onder de lantaarnpalen...
Maar ik was zo blij dat al mijn papieren en pasjes er nog gewoon waren!
Waarschijnlijk iemand geweest die honger had, een zwerver?
Of een junk ... voor 15 euro heb je weer een paar joints...

Gelukkig had het geen impact op onze vakantie. M'n tas ging natuurlijk iedere avond mee naar bed, en ik vroeg wel 3 keer aan DH of de voordeuren ook op slot zaten ...
Maar verder ging het eigenlijk niet. De bedden lagen zò lekker, we soesden 's avonds zo in slaap ....


23 opmerkingen:

  1. Misschien gek om te zeggen maar mijn manlief slaapt tijdens de vakantie altijd op de autopapieren portomonnee en sleutels . Ach denk ik dan is dat nodig? Maar als ik dit lees ga ik er toch anders over denken. Toch leuk hoor om even te genieten van jullie onderkomen en het heerlijke ontbijt. Zo hoort het ook tijdens een vakantie.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat leuk om te zien! Wij zitten ook wel eens te filosoferen over zo'n reis, misschien dat we dat ook ooit gaan doen. Dat van die insluiper is inderdaad geen fijne vakantie-ervaring...
    Mooi dat het jullie vakantie verder niet beïnvloed heeft!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk deze rondleiding door de vernuftig ingerichte camper. Wel een eng idee van de insluiper, maar gelukkig alleen een klein aantal euro's kwijt.
    Nou, je ziet er lekker fris uit hoor zo op de vroege morgen!
    Groetjes, Gon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om eens een camper van binnen te zien. Het is allemaal heel handig ingedeeld en wat heerlijk zo'n ontbijt op bed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben jij verwend zeg, zomaar ontbijt op bed.
    Maar het idee dat er zomaar iemand bij je naar binnen sluipt...... Gelukkig liep het goed af.
    Leuk hoor om jullie knusse onderkomen te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om zoveel bekends te zien in een andere uitvoering :-) Leuk die foto van jou en je bedontbijtje (dat heb ik nog niet gehad....).
    Minder leuk is de nachtelijke bezoeker....wat is dat goed afgelopen! Er gaan nare verhalen rond, maar gelukkig was het bij jullie niet zo heel erg. Al begrijp ik goed dat de schrik er wel even goed in zit... maar gelukkig hebben jullie je niet laten leiden door zo'n nare ervaring. Die spanbanden zijn een goed idee!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze camper lijkt wat indeling betreft erg op "onze" camper, heel praktisch. Ik schrik alleen ontzettend van je nare ervaring, dat ga ik niet gauw vergeten. Een gewaarschuwd mens telt voor 2.... Gelukkig heeft het voor jullie geen heel grote gevolgen gehad, maar prettig ga je je er niet door voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zo vakantie vieren, en wel een schrik even.
    Onze oudste zoon heeft zelf een camper, en we horen veel verhalen.
    Mijn gehaakte cal ligt op hun bed., dus die reist mee.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zo die camper ,wij gaan wel met de tent maar dat is toch heel anders ,dit ziet er heerlijk uit ,jammer van zo n verstoring maar goed afgelopen gelukkig ,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Even overnieuw met mijn eigen account. Raar idee hoor, dat je bestolen bent. Gelukkig hebben jullie verder een heerlijke vakantie gehad. Het lijkt mij superleuk, kamperen met een camper. Ik heb het vroeger ook een keer meegemaakt. De spullen van mijn vriendin zijn gestolen uit de treincoupé waar ik ook sliep. Niemand van ons heeft iets gemerkt.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuke rondleiding door de camper. Wij zien ze in onze vakantie ook veel rijden, maar heb het nog nooit zo van binnen bekeken. Even schrikken, die insluiper.
    Ik heb nog even bijgelezen en van de foto's genoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zucht..... ik krijg steeds meer zin om te camperen.......
    Manlief voelt er niet veel voor.
    Heb je trouwens 'groot rijbewijs' nodig voor zoiets?
    Het lijkt me zo heerlijk....
    Onze kids vinden camperen, improviseren, buiten leven etc. helemaal het einde....
    Zoonlief doet dit al regelmatig tijdens 'nachtvissen'... tentje mee, brandertje mee, want ja, een gebakken hamburger of zoiets is wel lekker als je daar uren langs de kant zit....
    Ik zal er misschien nog wel eens over bloggen...

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, geen groot rijbewijs nodig. Alleen voor de hele hele grote..., formaat touringcar. Wij kamperen al jaren; tent, caravan en nu met een camper. Steeds een beetje meer comfort, dat wel... Maar camperen moet je echt liggen. Je kunt natuurlijk gewoon op een camping gaan staan, maar het trekken is eigenlijk waar ie voor bedoeld is!

      Verwijderen
  14. Ik heb net ontdekt dat ik een aantal van je blogjes heb gemist.... ;-((
    Ben niet veel op blogland, daar zal het van komen, maar je breiwerk vind ik zo mooi.....
    Als mijn babydeken klaar is....

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie camper. Wel nare ervaring, je spullen gestolen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh wat leuk om eens in zo'n camper te mogen kijken! En knap dat je je niet van de wijs liet brengen door het incident.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuk om te lezen hoe andere camperaars het doen. Zoals je weet doen wij het nog compacter in ons VW busje ;-)
    Ook leuk hoe je ons de rondleiding gaf in deze camper. Het is wel een mooie hoor...

    Wat het incident betreft....nooit je tas in het zicht naar buiten laten staan en altijd meenemen naar het slaapgedeelte waar je zelf ook ligt. Of, in een kleurenkastje wegmoffelen zodat deze helemaal niet zichtbaar is...en natuurlijk alle deuren afsluiten. Wij hebben tijdens ons ritje afgelopen zomer gelukkig niks mee gemaakt maar een vriend van ons, die zelfde route reed is het zelfde overkomen als jullie. Bij hem is echt alles meegenomen en toen hij dat merkte...je bent gewoon te laat en kunt de dief/dieven niet meer inhalen. Voor onze vriend was dat het begin van zijn vakantie, voor ons een weekendtreffen. Sindsdien zijn wij bezig extra sloten in onze camper te bevestigen die alleen van binnenuit te openen zijn. Voor de momenten dat wij erin liggen te slapen. De band tussen de voorportieren is een hele goede oplossing :-)


    Lieve groet, Petra L

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat leuk, die rondleiding in de camper. Dan hebben wij door Marokko toch heel wat eenvoudiger gereisd. In je bovenste foto meen ik Col de Sarasset te herkennen, klopt dat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat klopt hoor... We staan hier geparkeerd om eens goed rond te kunnen kijken!
      In de zomer gaan we ook wel eens met de tent op pad, maar in het voor- en najaar kun je allerlei weer verwachten, en dan vinden we een beetje comfort toch wel makkelijk.

      Verwijderen
  19. Wat een prachtige camper is dat. Luxe... En hetis wel waar dat je op vakantie genoegen neemt met kleine behuizing maar je woonkamer (lees buitenwereld) is zoveel groter. Heerlijk die ruimte. En die lekkere ontbijtjes... Wel minder dat je bestolen bent.. Volgende keer de deur goed op slot...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jakkes, wat eng dat er zomaar iemand n de camper is geweest terwijl je lag te slapen. Gelukkig niet veel gestolen en van de verdere vakantie genoten. Vind het wel een prima oplossing zo met die spanband tussen de deuren,
    De camper is trouwens mooi van binnen, had ik nog nooit gezien, wel in een caravan gekampeerd, maar dit is toch heel anders. Dank je wel voor de rondleiding.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. leuk inkijkje in de camper! Wij hebben zelf een camper met deze indeling: beter kun je het niet hebben!! Vooral de langsbedden zijn ideaal, wij zijn zelf vrij lang, dus een frans bed is geen optie! Maar...wij staan nooit op een parkeerplaats: veuls te gevaarlijk. Wordt door iedere camperaar afgeraden, vooral in Frankrijk zijn ze altijd op je spullen uit. Een camperplaats in de buurt van de snelweg is altijd zo gevonden met de POI's op de Tomtom. Nog veel camperplezier, groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...