Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 8 augustus 2015

Update Journal 52


Zoals bekende bloglezers inmiddels al lang weten, doe ik mee met Journal 52 waarbij je elke week een nieuw onderwerp krijgt om een art journal over te maken.
Soms lukt het me in die week, maar vaak duurt het ook langer omdat de inspiratie me ontbreekt of omdat ik aan iets anders bezig ben.
De onderstaande 2 pagina's had ik al lang geleden gemaakt, maar nog niet op m'n blog laten zien.


Het thema van week 27 was 'Kindness'. Ik zocht wat bijbehorende teksten op en omdat ik in die week volop bezig was met doodles pinnen, paste ik die maar meteen toe op deze pagina.


Week 28 vond ik een lastige ... De pagina komt uit een kleurboek voor volwassenen en het idee is om op een envelop dergelijke versieringen te maken, zodat ie niet zo saai is...


En toen kwam het thema voor week 29 ... 'positive change'... 
O, wat heb ik daar over na lopen denken. Ik had verschillende plannetjes en toepassingen, maar het was het allemaal net nìet voor mijn gevoel.
En toen pakte ik in de vakantie na lange tijd weer de fiets en ik begon er van te genieten!
De afgelopen weken mocht ik zelfs de elektrische fiets van een vriendin lenen, en oh... wat gaat dat lekker als je een afstandje wil fietsen of als je klimmen moet!

Ik maakte een leuk schetsje van een fiets, al zeg ik het zelf... Maar toen wilde ik de schets met stift overnemen en dat ging echt helemaal niet naar mijn zin! Wat nu?


Ik printte een fiets op papier en het restant van het lapje van het papierboek paste precies op de pagina.
Tja, en toen nog een mensfiguur op de fiets...
Zelf tekenen durfde ik niet aan, daarom maar gezocht in de map met plaatjes.



Uiteindelijk gebruikte ik dit knipblad voor de aankleedpop. Leuk om te doen hoor!
Zie mij daar staan met rode wangetjes van het fietsen...
En moet je die mutsen zien kijken! Zouden ze soms twijfelen?



Week 30 ... 'The Road Less Traveled' ... Robert Frost!
Wat een prachtig gedicht is dit ...


De bladzijde werd bewerk met decorating chalk in geel en wat veegjes bruin.
Ik had lijntjes getrokken met potlood om de tekst netjes te kunnen schrijven.
Toen ik deze lijnen weg wilde gummen, ontstonden de witte streepjes vanzelf...
Toevallig effect, maar ik kon het goed gebruiken!

De opdracht voor week 31 was een hele leuke! Je gaat daarbij de uitdaging aan om in 10 minuten een pagina te maken... Klaar of niet klaar; je stopt na 10 minuten ...


Materialen klaar? Tien minuten instellen en go ....


Ik heb inktsprays (paars en rood) gebruikt; werkt fijn, lekker snel effect en is vrijwel meteen droog.
De pagina was van nature zachtgeel en ik gebruikte een lettersjaloon.


Met verdunde rode verf en bobbeltjesplastic stempelde ik nog wat rode accenten en ik scheurde het plaatje uit de Flow.


Nog 6 minuten te gaan.... ik rende naar boven en pakte een zwarte stift ..
Even wat accentjes maken, en in elk geval de titel schrijven..
Nog wat kriebels hier en daar ...
Piep ... piep .... piep .... piep!


Dat was gaaf om te doen!!!
Ik ben niet iemand die tot in de finesses het plannetje van tevoren uit denkt. Normaliter zit ik gerust een hele tijd te peinzen hoe ik verder zal gaan, of ik leg het weer weg tot de volgende dag...
Nu moest ik heel snel beslissingen nemen en daarbij nam ik niet al te grote risico's ...
Zou het iets over mezelf vertellen?
Ook weer leuk om over na te denken ...



11 opmerkingen:

  1. Ik vind de bladzijde met de fiets zo leuk, met die kopjes rondom en die dame ernaast. Gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind alle pagina's weer mooi gelukt. Ik begin er niet aan, heb genoeg te doen, maar ik smul van jouw producten. Gaaf. Groet,
    Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn het weer fraaie pagina's geworden. Heel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ben jij lekker creatief bezig met van alles!
    Dat lijkt me niet zo gemakkelijk om een opdracht te krijgen en er dan maar iets leuk bij te verzinnen, maar jou lukt het prima zo te zien.
    Las in je vorige blogje dat je erg veel doet nog in je pyjama.... je staat vast heel vroeg op...
    Ja, als je vroeg op staat duurt de dag langer dan 24 uur :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk om met je mee te kijken, ze zijn allemaal, ieder op hun eigen manier erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die fiets, geweldig! Zoals het 'gewone' leven vertaald kon worden naar je art-journal, mooi. Tussen haakjes, lekker hé zo'n electrische fiets, ik geniet er ook zo van!
    De 10 minutenchallenge lijkt me best leuk om te doen en het resultaat vind ik mooi, een paar letters omlijnd is eigenlijk mooier dan álle letters omlijnd. Toch is zo'n challenge misschien niets voor mij; ik word al zenuwachtig van het lezen over tijdsdruk :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt super en die fiets zo goed gedaan allemaal ook je challenge is heel mooi ,ben iedere keer verrast wat een ideen heb jij toch allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een activiteit Elizabeth leuk hoor om dat zo allemaal te zien, die fiets is je goed gelukt,
    ik vind die 10 minuten pagina trouwens ook erg leuk, goed om ook eens te proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk zeg en die fiets springt er voor mij uit, terwijl ze allemaal mooi zijn hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo knap dat je steeds weer een creatieve draai aan het thema geeft.
    Voor twijfelaars lijkt die 10 minuten challenge een uitkomst. Je hebt dan geen tijd voor twijfels en gaat gewoon aan de gang met een leuk resultaat. De bladzijde met de fiets springt er echt uit.

    Veel plezier met de volgende opdrachten, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke meedoe heb je gekozen. Je resultaten zijn boeiend, spannend en mooi zeg!
    Zo snel iets maken zou mij echt niet lukken..... Complimentjes voor jou.....
    Zomerse groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...