Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 7 augustus 2015

Mooie (vrijdag)momentjes..

's Morgens vroeg - als het nog helemaal stil is - buiten zitten in je pyjama en luisteren naar de vogels en genieten van de al wat vochtige lucht ...
Een beschuitje met een bakkie koffie ...
De zon die je achter de bomen hoger ziet komen ...
Stiekem fantaseer ik er een heel bos bij!
De dikke zwarte poes, Boofy, die heerlijk bij me komt liggen in een tuinstoel ...
En op tafel springt voor wat hapjes kaas ...
En in gedachten een hond aan mijn voeten ...

WAT IS DAT TOCH HEERLIJK



Lekker borduren aan de tuintafel als iedereen nog slaapt en alles in diepe rust is ..
Het is 15 graden, maar toch aangenaam. Langzamerhand voel je het warmer worden.
Maar dan zijn daar flarden van wolken voor de zon ...
Ik borduur heerlijk verder.
Totdat het wolkengordijn open gaat en de zon in alle felheid op m'n werk schijnt!
Dan wordt het opeens warm in mijn hoekje in de luwte.
Maar ik heb een doel gesteld; allebei de draadjes moeten eerst op geborduurd zijn...


En dan wordt het borduurwerk weggelegd en ga ik verder met kwasten...
Kwasten ???
Ja, ik ben nòg een krantenboekje aan het maken. Er zijn zoveel recepten die ik wil bewaren...


Ik had twee tijdschriftcassettes stijf vol met Allerhande en Hallo Jumbo. Op deze foto is er al meer dan de helft weg; recepten eruit gescheurd, leuke plaatjes bewaard en de rest in de papierbak!


Alle bladen even aan de achterkant met Gesso insmeren en dan kunnen ze buiten in zonnetje drogen.
De kleurtjes liggen al klaar voor straks.
En nu naar boven ...
- een doosje zoeken voor de receptenkaartjes
- knoopjes zoeken bij het babytruitje dat af is
- alweer die werkplank (bureau) opruimen (waarom groeit die in no time steeds weer dicht?)
- spulletjes voor Journal 52 klaarleggen
- plannetje verzinnen voor al die losse plaatjes en knipsels die overal rondzwerven
- bed afhalen
- douchen en aankleden



En dan is het 10 uur;  KOFFIETIJD

De knoopjes worden vast gezet en dan is het eerste truitje helemaal af. Het andere tweelingtruitje is ook al in de maak. Ik mag wel opschieten, want over een paar weken is de uitgerekende datum van m'n nichtje. Een tweeling schijnt vaak eerder dan 40 weken te komen ...



En dan wil ik toch echt aan de slag in m'n dummy voor de onderwerpen van Journal 52!
Fijn dat m'n bureau nu zo goed als leeg is, dat werkt toch een stuk prettiger.
Morgen laat ik zien wat het geworden is!


18 opmerkingen:

  1. Wat ben jij lekker bezig en dat al voor 10 uur 's ochtends, dat doe ik je niet na. Mooi je borduurwerk in deze tinten, zijn dat je lievelingskleuren? Ik zie ze ook terug in het babytruitje, wat een schatje is dat geworden. Nu op naar nummer 2, wordt deze hetzelfde? Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De taupe en grijstinten komen terug in ons interieur, vandaar dat ik daar vaak mee borduur. Maar het babytruitje is heel lichtgrijs, een voorkeurkleur van de a.s. moeder, evenals mintgroen! Het worden twee dezelfde truitjes, op de kleurtjes na...

      Verwijderen
  2. Dat s'morgens buiten zitten klinkt bekend en vooral in de vakantietijd, als alle buren weg zijn, is het heerlijk rustig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk he om je dag zo te beginnen. Een beetje vroeg opstaan even helemaal alleen de dag lijkt dan zo heel veel langer te zijn. Het is ook net zoals jij schrijft je merkt dat alles om je heen rustig ontwaakt en je helemaal alleen op de wereld bent. Zo te lezen heb jij de uurtjes van de dag voed hebt gebruikt. Een schattig truitje. Wat zal dat een speciaal gevoel zijn voor de ouders wachten op de komst van twee kleine kindjes.
    fijn weekend.
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie (lees), dat jij je prioriteiten goed een rijtje hebt..eerst de creatieve dingen, dan de huishouding... ;-)) lekker, zo aan je dag beginnen, dan gaat het de hele dag zo fijn verder!
    Laat snel zien, hoe je de recepten verwerkt, het ziet er allemaal zo leuk uit...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lang geleden heb ik afgeleerd om de leuke dingen pas voor de avond te bewaren...
      Ik wissel het nu af, en dat bevalt me toch goed!
      Er komt nog een blogbericht over het receptenboek hoor...

      Verwijderen
  5. Niks zo fijn als 's morgens mee ontwaken met de natuur (en dan bedoel ik niét in bed ;-) !)
    Dat truitje ziet er zo lief uit ! Daar gaat een aanstaande mama blij mee zijn !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk begin van de dag! En de rest van de dag helemaal geordend met een mooi 'to-do-lijstje', is het allemaal gelukt? :-)
    Wat een schattig babytruitje is het geworden en wat kleurt het mooi met het tweede truitje. De foto die je er van gemaakt hebt is ook al zo mooi, maar wel gedurfd met de koffie er bij! :-)
    Ook ik bewaar de recepten, maar bij mij zitten ze 'gewoon' in plastic mapjes in een ringband, ik realiseer me ineens dat dat wel wat saai is...... de boekjes die jij er voor maakt zijn wel heel erg mooi..... maar ik ben nog wel eens een knoeier......
    Morgen wordt het weer mooi weer, ga je de dag weer plukken? :-) Fijn weekend!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heerlijke dag heb je gehad. De ochtendstond .... Wat is handwerk toch mooi. Voor elk moment van de dag. Fijn weekend. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. o de ochtend daar hou ik ook zo van even de hond kopje koffie een naaldje breien en dan aan het werk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk begin van de dag, ik zie het voor me! Lief, die tweelingtruitjes. Heb je alles wat je nog wilde doen kunnen doen? Fijn weekend alvast. Liefs Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk bezig in de ochtend, en ook nog buiten.
    Mijn begin van de dag, zijn eerst de verplichte werkjes, verder over dag mijn handwerkjes en hobby. Kijk ik naar uit altijd,. Mooie en lieve truitjes.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een heerlijke blogjes heb je geschreven. Ik loop weer wat achter dus ik had wat in te halen. Wat een goed idee die receptenboeken. Daar ga ik ook eens over nadenken. Ik heb een enorme map met recepten die ik wel eens wat meer zo kunnen structureren. fijn weekend groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Voel de rust, verstilling en opkomende koesterende warmte van de "voor jezelf vroege ochtend".... mmmmm..........
    Wat zijn de steekjes dan extra heerlijk.....
    Fijn begin van de dag, die toch ook weer de dagelijkse beslommeringen gaat brengen.....
    Jij ook fijn weekend lieve Elizabeth,
    Zonnige groetjes Anje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk is dat, ik doe het ook wel eens, niet altijd, het is hier op het platteland soms best wel fris zo vroeg in de ochtend, maar na een hele zwoele nacht kan het wel. Is altijd genieten om de natuur zo langzaam wakker zien worden. Toen wij nog op de boot woonden was het ook zo leuk, heel vroeg was het water helemaal glad en dan zag je steeds meer beweging er in komen.
    Mooie steekjes heb je weer gemaakt en wat is het truitje leuk, is natuurlijk ook leuk om te maken zo'n klein werkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk begin van de dag Elizabeth en wat heb je veel werk kunnen verzetten.
    Ben nog steeds erg benieuwd nar je receptenboek..en je borduurwerk vind ik steeds mooier worden. Schitterend :-)

    Lieve groet, Petra L

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...