Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 3 augustus 2015

Heerlijk zomerdagje ...

Vandaag had ik weer het rijk alleen... Ik had me voorgenomen om er een dagje voor mezelf van te maken en gisteren waren de plannetjes al bedacht!


Na een lekker ontbijtje buiten in het vroege ochtendzonnetje borduurde ik een aantal letters aan de Toska-SAL, waarover later meer...
Ik nam lekker de tijd om jullie blogs te lezen en te reageren, want ik had best e.e.a. gemist de afgelopen dagen.



En toen was het koffietijd en er was nog appelcake van gisteren over, dus een echt verwenmomentje.
Zeker als Binky (de buurpoes) ook nog lekker op schoot springt en je met de lapjes van de Gossip aan de gang kunt...


Ja, je ziet het goed... ik ben bezig met de rand! Drie zijden zijn er klaar en de vierde (rechts) is gespeld. Die ga ik morgenochtend in elkaar zetten.


Intussen zoemden de bijen van de lavendel naar de braam ... Vinden jullie ook dat er dit jaar meer bijen en hommels zijn dan vorig jaar? En minder muggen? We hebben tot nu toe weinig last gehad van deze prikbeestjes...
En nu we het toch over beestjes hebben.. Iedere keer hadden we 's morgens slakkensporen in de bijkeuken. DH dacht dat het van het kattenvoer en het water kwam...
Zaterdagavond laat stapte ik bijna op een reuze naaktslak, ik schat 12-15 cm en gevlekt...
Ik had nog nooit zoiets gezien! En aan de bovendeurpost zat er ook één, een kleintje.
We snappen gewoon niet hoe ze binnen kunnen komen...



Die bramenstruik beloofd een goede oogst! Ik heb er zin in...


En hierboven zie je de geraniums die aan de voorkant (westen) van ons huis stonden. Omdat veel regen en weinig zon hebben gehad, zien ze er niet uit...
Ik heb ze nu achter gezet en ik hoop dat ze een beetje bijkomen...
Hieronder zie je hun drielingzus die steeds op het zuidoosten heeft gestaan.


Ik haalde boodschapjes (lekker op de fiets) en ik voelde me zo vrij als een vogeltje. Wat een fantastisch weer vandaag, zaterdag en zondag ook al.
En de nieuwe Flow en Daphne's Diary gingen ook mee naar huis...

Intussen was het ook weer hoog tijd om verzamelde recepten (uit Allerhande) in te plakken. Maar het waren er behoorlijk wat en het boek raakte vol.
Dus tijd om een nieuw boek te maken. Ik doe dit met oud krantenpapier en maak 4 laagjes van A-4 formaat die onderling aan elkaar geplakt worden.
Een paar jaar geleden heb ik dit hier laten zien.


En ik behandelde ze vanavond ook maar meteen met gesso en ik hoop dat ik er morgen een kleurtje op kan doen. 


Spooky was natuurlijk de hele dag in de buurt, en hield me goed in de gaten...


18 opmerkingen:

  1. Ziet er als een lekker dagje uit. Mooie randen worden het. En wat een verschil de geraniums.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De dag goed benut, haha. Heerlijk. De randen zien er prachtig uit. Wordt mooi lijkt me. Met de muggen valt het idd mee. In juni ben ik wel vaak gestoken. Fijne dag met zoemende bijen, lekkere lavendel. Misschien nog een receptje uitproberen? Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat heb ik idd meteen gedaan... Groentepannetje met gerookte kipreepjes en ciabatta!

      Verwijderen
  3. Klinkt als een heerlijke dag en je hebt veel gedaan en ook nog lekker buiten wat wil een mens nog meer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, volgens mij zijn er meer hommels en bijen in onze achtertuin dit jaar. Maar zeker ook meer wespen, we hebben er om de haverklap eentje binnen. Lijkt me ook voor het beestje niet zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig dagje !! Daar zou een mens toch voor tekenen, regelmatig van die mooie dagjes !
    Wat de muggen betreft : idem hier - joepie ! Dit jaar bijna geen van die kleine bloedzuigende monstertjes te bespeuren. Meestal hoor ik als reden : natuurlijk, we hebben zo een droog voorjaar achter de rug". Dat klopt wel, van die droogte, maar waar ik woon zijn er veel beken en vijvers, dus merk nooit veel verschil tussen droge en natte jaren. Hier is het normaal gezien altijd prijs. Behalve dit jaar. Ben er niet rouwig om !
    Wel veel meer wespen te bespeuren, en teken (bah, die zijn echt niet leuk). Om van de naaktslakken maar te zwijgen... Die doen wel niks, die arme beestjes, maar ze hebben hun uiterlijk een beetje tegen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou..., die slijmsporen binnen ... daar werd ik niet echt vrolijk van ...

      Verwijderen
  6. Wat een heerlijk dagje heb je gehad samen met poes...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo herkenbaar....de slakken...ze komen door de kleinste gaatjes! Mooie randen maak je, naai je ze met de hand?
    Ik hoop ook dat de bramenstruiken ´in tact´ blijven, want ze hangen propvol en zijn topzwaar....dat zou een fijne oogst en veel jam opleveren,
    ik wens je spoedig weer zo´n heerlijk dagje voor jezelf!
    gr. Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik naai ze allemaal met de hand. Een enkel blokje heb ik machinaal gedaan, maar het bevalt me niet zo. Met de hand lijkt veel werk, maar ik kan er preciezer door werken en dat vind ik belangrijker...

      Verwijderen
  8. heerlijk toch een dagje voor jezelf !! en ik denk dat er dit jaar een goede bramenoogst is.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb weer genoten van je blog. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat was een schitterend dagje, heerlijk ontbijtje in het zonnetje, dan beetje borduren en daarna met lapjes aan de gang, gezellig met de katten in de buurt. Slakken wordt ik ook niet vrolijk van, het is misschien niet netjes van mij, maar ik strooi regelmatig slakkenkorrels rond het huis, wil ze absoluut niet binnen hebben. Er zijn jaren geweest dat er honderden hier rond liepen, bah. Salamandertjes heb ik wel soms binnen, vind dat van die grappige beestjes, maar die schuif je zo op een blik en zet ik weer buiten neer. Je bloemen staan er mooi bij, jammer van die 2 geraniums, maar die zullen nu ook wel bijkomen nu je ze verzet hebt naar een goed plekje. De randen van je gossip zijn mooi, je schiet al lekker op ermee. Ik ben benieuwd naar je boek wat je aan het maken ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Genieten zo'n dag :) Vaak doen we dat veel te weinig... maar jij hebt hem lekker te pakken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij had duidelijk een "genietdag" Elizabeth, allemaal fijne dingen doen, niks moet, alles mag, als het maar leuk blijft. De randen van de gossip zien er weer knap uit, dit wordt een prachtige quilt zonder twijfel. En je geraniums zullen nu wel bekomen in het zonnetje. Slakken zag ik thuis binnen tot nu nog niet. Nog veel plezier!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijk rustigthuisdagje! Met zo'n fijne tuin hoef je eigenlijk niet op vakantie (als de buren maar wel weg zijn). Heerlijk al dat moois van moeder natuur, al zijn de slakken natuurlijk wel heel erg naar! Vorig jaar hadden wij ze ook in huis (keuken en toilet), géén idee waar ze vandaan kwamen.... Die slijmsporen 's ochtends....getver!!!! Dit jaar hebben we ze (nog)niet binnen, hopelijk blijven ze weg.....
    Wat schiet je lekker op met de Gossip, ben je ook zo benieuwd naar het eindresultaat? Ik wel! :-)
    Groetjes weer en geniet nog maar lekker van de thuisvakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het regent nu, ik lees je blog en je inspireerd mij om ook alvast iets van de Gossiprand te knippen ;-)
    Dus.... dank je wel... ik vertrek snel naar de hobbykamer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk is dat hè, zo'n dagje helemaal voor jezelf en dan leuke dingen doen en genieten.
    Had vandaag ook zo'n dagje en dat is echt genieten, vooral als je dan ook nog in de tuin kunt zitten om van het mooie weer te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...