Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 26 augustus 2015

Druk met de hobbykamer


Hoog tijd om eens een blogbericht te schrijven! Er kwam gewoon steeds niet van omdat ik zo druk met andere dingen was.
Vorige week vertelde ik al dat ik met m'n hobbyspullen naar een andere kamer wilde verhuizen.
Dat was uiteraard een flinke klus. En dat in m'n laatste vakantieweek ...


Overal lagen stapeltjes en overal stonden kartonnen dozen, kratjes en big shopper tassen met spullen.
En Spooky zocht de gekste plekjes op om een dutje te doen, nadat ze met argusogen alles had gade geslagen. Ze dacht vast dat we op vakantie gingen en daar houdt ze niet zo van ...



Afgelopen vrijdag werd er een nieuw stukje zeil gelegd in de toekomstige hobbykamer. De foto is helaas wat wazig (tegen het licht in genomen).
Donderdag had ik het raamkozijn nog snel geverfd zodat het er weer fris wit uit zag.


En ik verfde ook de ladenkast; twee keer grondverf en toen met matte lak in leliewit afwerken.
DH zorgde er zaterdag voor dat de werkplank aan de muur bevestigd werd en toen kon de boekenkast ook geplaatst en gevuld worden.



De vakjeskast van Ikea is inmiddels ook gemonteerd en al voor een deel gevuld.
Ik heb behoorlijk wat tijdschriften over breien, haken, borduren, patchwork, scrappen, wonen, tuinen, en dan nog een aantal 'knip-en scheur' tijdschriften zoals Libelle, Margriet, Elsevier, Quest, Shoot, Elle decoration, National Geographic .... Zeven vakken vol en wat ben ik blij dat ze nu allemaal netjes gesorteerd staan.


En wat ben ik blij met m'n witte ladekast. Daar zitten alle lopende projectjes in, zodat ik alle spulletjes bij elkaar heb.


En dit is dan m'n nieuwe werkplek!


Tegenover de vakkenkast hangen deze plankjes. Ik houd deze kant een beetje leeg, als tegenwicht voor de andere kant.
Nog niet alle spullen zijn verhuisd, maar het schiet aardig op. Er gaat ongelofelijk veel in die kast!
Ik ga nog een paar schoenendozen met restanten van het behang beplakken en die kunnen mooi gevuld worden met de kleinere spulletjes en boven in de kast gezet worden. T.z.t. mooie labels erop en ik ben nooit meer wat kwijt!

Intussen ben ik deze week ook weer aan het werk gegaan. Nou, dat was maandag wel even wennen en ik had best nog een paar weken vakantie willen hebben. 
Maar echt, na een dag heb je je draai weer gevonden en dinsdag vond ik al weer het heerlijk om te werken!

22 opmerkingen:

  1. Het staat er weer netjes bij. Lekker veel ruimte. En zo opgeruimd. Veel plezier in je nieuwe kamer. Groet, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet je nieuwe hobbykamer er mooi uit ! En ordelijk... En makkelijk om in te werken ! Nou, ik ben jaloers... Ik heb geen hobbykamer, en het afgelopen jaar begint alles hier uit z'n voegen te barsten als het over mijn ditjes en datjes gaat....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, dat is een heel verschil. Alles ziet er super strak uit.
    Wat zal dat heerlijk werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is dat mooi geworden, dat was het vele werk wel waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie kamer wordt dat, heerlijk die ruimte.De vakkenkast staat ook al een poosje op mijn verlanglijstje, komt wel als het echt slecht weer gaat worden en we buiten niet zoveel hoeven te doen. Geniet maar van je heerlijke hobbykamer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt je laatste vakantieweek goed besteed, pff wat een werk hebben jullie verzet. Heerlijk om zo met je nieuwe werkplek bezig te zijn, in gedachten heb je er vast al even zitten werken :-)
    De ladenkast is prachtig geworden, hij lijkt wel nieuw! En de nieuwe kast wordt al lekker gevuld. Mooi al het 'papier' bij elkaar en gesorteerd, nu maar hopen dat je het zo houden kunt :-)
    Het gewone leventje is inmiddels weer begonnen, werk ze!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jij hebt in je laatste vakantieweek nog aardig wat werk verzet! Zo ijverig, maar een nieuwe hobbykamer geeft natuurlijk ook een boost om het af te hebben en daar je stekje van te maken. De ikeakast ziet er superhandig uit en je ladenkast in leliewit is prachtig geworden. Je hebt alles heel netjes gesorteerd en geordend, benieuwd hoelang dit zo zal blijven, bij mij is het alweer 1 grote puinhoop.
    En opnieuw aan het werk, ja, dat ben je snel weer gewoon meestal.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh meid, wat een ruimte heb je en wat mooi en netjes. Ja, daar is het heerlijk in vertoeven. Goed te horen dat je het weer fijn vindt om te werken. De week is alweer bijna om. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is een klus, maar het resultaat is top. De kamer ziet er gezellig en opgeruimd uit. Vast een heerlijk plekje om creatieve dingen te doen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow! Ik ben sprakeloos Elizabeth...wat heb je een mooie overzichtelijke en opgeruimde ruimte nu om te knutselen. Schitterend wat mooi. Lijkt ook mij heerlijk om in zo'n opgeruimde kamer te knutselen.


    Je had me inderdaad met opruimen aangestoken ;-)
    Een flink aantal stansen en stempels heb ik al verkocht (die ik allemaal niet gebruikte en groot aantal was zelfs nog nieuw!) en daar heb ik weer nieuwe spulletjes van kunnen kopen die ik (hopelijk wel ga gebruiken)...er komt in ieder geval minder terug als ik had.
    Omdat ik nog hier en daar wat spulletjes heb die nog te koop zijn ruimt het nu wat lastiger op maar dat komt ook goed. Manlief is nu tussen zijn gereedschap ook aan het kijken wat weg kan. Het steekt aan ;-) (positief gezien)


    Lieve groet, Petra L

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet er geweldig uit allemaal
    Eer van al dat harde werken
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is wel goed dat alles weer eens door je handen is geweest. Krijg je overzicht.
    Je kamer ziet er ruim en licht uit. Hoop dat je je er gauw 'thuis' zult voelen.
    Vakantie is heerlijk, maar als je weer aan het werk bent is dat ook weer prima. Zo was dat bij mij ook; inmiddels jaren geleden. Groet van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige kamer heb je nu. En ook zo lekker opgeruimd met die vakkenkast. Tja daar kan je heel wat in kwijt. Hoeveel zakken zijn je??? Genoeg plek nog zag ik.. Dat knutseld en frutseld toch een stuk lekkerder in z'n opgeruimde kamer...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat mooi en wat een heerlijke plek ik kruip nu even in mijn atelier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat heerlijk om je eigen kamer te hebben met al die handige kasten en handwerkspullen netjes gesorteerd. Ik word een beetje jaloers geloof ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het ziet er geweldig uit - al die mooie vakken waar je alles zo netjes in hebt gesorteerd... Heerlijke plek wordt het! En dan toch ook weer "gewoon" aan het weer, toch ook weer fijn, toch?
    Spooky dacht ook: erbij blijven... al is het bovenop de werkstukken! Je moet er als kat toch op letten, wat het vrouwtje allemaal uitspookt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is een mooie hobbykamer geworden. Lekker overzichtelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat een heerlijke en mooie plek heb je gemaakt.... wat een ruimte in huis en hoofd....
    Lekker weer aan het werk en je draai vinden... volgens mij stroomt daar bij jou de inspiratie binnen....
    Lieve nazomergroetjes van huis tot huis.....

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben jaloers!!!!
    Zou bijna vragen of ik bij jou in je kamertje mag komen knutselen......
    Maar het ziet er super de puper uit!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat netjes opgeruimd zo, alles goed en overzichtelijk te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een werk, ik ben inmiddels verhuisd en nu een weekje op vakantie, hierna ga ik ook beginnen met mijn hobbyruimte....

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een werk, ik ben inmiddels verhuisd en nu een weekje op vakantie, hierna ga ik ook beginnen met mijn hobbyruimte....

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...