Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 29 mei 2015

Camperreis deel 4 (dag 11 t/m 14)

Het wordt wel eens tijd dat ik het laatste deel van het reisverslag maak ...
We zijn NB al ruim 2 weken thuis.

Toen we die maandagmorgen aan het ontbijt zaten, wilde DH de reisplannen herzien! 'Zullen we toch nog maar een dagje in Embrun blijven, en morgenochtend pas vertrekken?'
Nou, ik klapperde wel een beetje met m'n oren hoor. Maar ik had er uiteraard ook wel oren naar!
Want ik had echt zo het gevoel dat na Embrun het eigenlijk over en uit was; daarna ga je richting huis en of je er nu kort of lang over doet, het is nu eenmaal een feit.
De kaarten kwamen erbij en we planden een route met de markeerstift op de ANWB kaart en de gedetailleerde kaart; via Gap - Grenoble grote weg – langs het meer van Genève binnendoor en een klein stukje Zwitserland, en dan een overnachting in Gex van dinsdag naar woensdag…

We zijn die morgen nog een stukje wezen fietsen en we kochten als souvenir voor de kids een T-shirt met toepasselijke tekst voor ieder. En ja, we namen ook maar e.e.a. voor onszelf mee. Ik vind het altijd leuk om tijdens de vakantie wat dingetjes te kopen, daar heb je dan later zo'n speciale herinnering aan. Ik kwam een heerlijke fleecetrui tegen, en in heel winkeltjes lagen kleurboeken voor volwassenen, dat was me de hele vakantie al opgevallen. Bij shops van benzinepompen, in de supermarkten ...

Na de lunch ging DH nog even naar het meer om te zwemmen... (en het water was koud!), ik bleef lekker 'thuis' en deed een dutje en zette nog wat steekjes aan de hexagonnen.
DH kwam behoorlijk rood en verbrand terug, en de temperatuur steeg die middag tot 28 graden.
Maar toch was het lekker door het frisse windje dat we voelden.

De 12e dag vertrokken we dan toch echt vanuit Embrun!
De wekker ging om 6 uur (soms is dat een goed idee hoor in de vakantie..) en het is maar goed dat DH die hoorde, want ik was ver weg…
Om half 7 zaten we aan het beschuitenontbijt, daarna even opruimen, water tanken en exact om 7 uur reden we de camping af. Eerst even langs de Mac, want dan konden we nog even de mail checken; helaas geen verbinding tijdens gesloten uren bij de Mac…
De navigatie deed niet helemaal wat wij willen en ging al snel de D14 op; bleh… Col de Manse …
Ik was die colletjes zo zat!!!

STOP - STOP - STOP .... (net na een bocht tijdens het colletje rijden) EZELTJES ...

@ Ingrid, helemaal speciaal voor jou nam ik deze fotootjes... Grapje hoor, want ik vind ze ook zòòò leuk en ik had er de hele vakantie al naar uitgekeken. Later kwamen we nog vaker ezeltjes tegen, maar altijd heel erg achteraf ...

Ergens halverwege de N85, de route Napoléon, deden we een koffiestop.
Wat een snertroute zeg; die doen we nooit meer met de camper! Het eerste stuk had veel bochten en het was veel stijgen en dalen en het wegdek was slecht.
Het laatste stuk had een aantal 12% dalingen waarbij je ongeveer boven op je remmen moest staan!

Na Gex reden we nog even door naar Bonlieu; daar zit een mooie camping.
De navigatie wilde eigenlijk niet de omweg nemen, en pikte weer binnendoorweggetje! Je zou hem toch… Maar we kwamen dan toch op de Col de Faucille en over de D1005 langs St. Laurent. Net voor Bonlieu sloegen we linksaf en daar ligt de camping al! Het is inmiddels 17.00 uur.

Weer een camping uit het ACSI boek: http://camping-abbaye.com/en/  We mochten zelf een plekje zoeken en hebben gratis internet.
Natuurlijk gingen we eerst de mail checken! Daarna koken en eten en relaxen!

De volgende dag begon DH de dag met een wandeling en ik mocht nog lekker een poosje in m’n bedje blijven…

We hielden een relaxte morgen; beetje lezen, handwerken, internetten ...
Na de lunch vertrokken we en werd het toch echt menens met het naar huis rijden!
We reden via de N57 binnendoor richting Nancy. Dat is een prachtige en goede weg om binnendoor te rijden.
En dan is het kilometers vreten ... We sliepen de laatste nacht bij een benzinepomp in Luxemburg en halverwege de ochtend waren we al weer in Zuid Nederland.

We hebben op een mooi plekje de camper schoongemaakt en alle spullen weer ingepakt. We konden nog heerlijk buiten eten en daarna leverden we de camper netjes in en reden we de laatste 200 km huiswaarts in ons eigen bussie!

1. Dat was volgens mij een heerlijke vakantie met veel fris groen. Fijn is dat in het voorjaar alles nog zo mooi en rustig. Inmiddels zul je al wel weer gewend zijn aan Hollandse winkels en het Hollandse weer want met de zon wil het nog steeds niet lukken. Jammer maar het is wel een goed excuus om binnen in huis heerlijk aan het handwerken te gaan.
    Fijn weekend.
    Marga

2. Erg mooie foto's. Ik krijg helemaal zin in vakantie. Wel handig zo'n camper.

3. Wat jammer dat 'we' al weer thuis zijn! Ik heb genoten van het meerijden en het kijken naar die mooie foto's en te lezen over jullie ervaringen onderweg. Die route Napoleon staat nog op ons 'to-do-lijstje' maar als ik lees hoe het jullie vergaan is, moeten we die misschien maar doorstrepen...
    Het gewone leventje is voor jullie inmiddels al weer twee weken oud...heb je nog een restje vakantiegevoel om na te genieten of zit je al weer helemaal in ons jachtige nederlandse tempo?
    Groetjes weer

1. Nou, de vakantie lijkt al wel lang geleden..., maar ik laat me niet opjagen ... die tijd heb ik echt achter me gelaten. Je kunt je door van alles gek laten maken, maar mij niet gezien!
      We hebben prachtige herinneringen aan deze reis, maar ook nu ik weer thuis ben kan ik zo genieten van het gazon wat weer mooi groen is, de poezen die zo leuk je aandacht kunnen vragen, de mooie wolkenluchten die voorbij zweven...
      Ik denk dat je de route Napoleon beter andersom kunt maken, en dat je ook beter wat rustiger kunt rijden ...:)

Verwijderen
  4. ik heb met plezier je verhalen gelezen! maar wat hebben jullie veel gereden in korte tijd!!! ik zou er onrustig van worden, maar jullie hebben genoten!
    wij hebben alleen nog maar weekendjes gedaan met de camper, maar binnenkort gaan we op hort.......sinds vorig jaar een eigen, heerlijk hoor, je kunt weg wanneer je wilt....;)
    groetjes, Sylvia

5. Het was weer genieten van je foto's. Toch, als ik foto's met hoge bergen zie zoals bij dat ezeltje, dan trekt me dat toch het meest.
    Nog 2 maanden, dan kunnen we hopelijk weer.
    Voor nu, kruipen we nog maar lekker onder de warme deken, brrrr, het lijkt wel herfst.

6. Nu weet ik weer waarom wij geen tomtom hebben en willen. Heerlijk gewoon ouderwets met goede kaarten. Op vakantie en in eigen land. Zo blijf je ook in eigen land altijd bij de tijd. Het bevalt ons nog steeds prima. Lekker eigen baas. Veel jongelui hebben door de komst van de tomtom geen eens meer een cartografisch beeld, als het ding uitvalt beginnen ze niets aan de hand van de bewegwijzering.
    Maar even iets anders :-), ik heb erg genoten van je reisverhalen enne de ezeltjes... zo leuk! We hebben er zelfs lang over gedacht er zelf twee te nemen.
    Nu lekker genieten in eigen land Elizabeth, wat je zegt. Nu nog mooi weer, hier is het, net als in NL, net herfst. Wat een verschil met vorig jaar om deze tijd.
    Een fijn weekend en groetjes van Gonny

7. Dat was een mooi verslag van een fijne reis :-)
    Grappig, ik vond de rit over een col juist de mooiste van de hele week, maar misschien na veel van die ritjes dat ik het ook wel zat zou zijn geworden. Gelukkig hebben de ezeltjes het goed gemaakt ;-)
    Dank je wel voor het virtueel mogen meereizen, nu ben ik bijna lekker 3 weken op vakantie in Frankrijk geweest :-D

8. Je hele reis was een vakantie om jaloers op te zijn - wat een mooie tour heb je gemaakt !!
    Frankrijk is zo een prachtig land, van noord tot zuid (nou ja, het noorden boven Metz vind ik persoonlijk iets minder), maar zoveel mensen sjezen altijd gewoon via de autoroute du soleil naar het zuiden (ik pleit ook schuldig !) zonder iets te zien van al dat moois.
    Gelukkig gaan we binnenkort weer een kort weekje naar de Bourgogne, toch een klein stukje Frankrijk wat dan de bewondering krijgt wat het verdient ;-). En in de Bourgogne, daar staan ook veel ezeltjes ;-)))) - daar hebben we ooit de knoop doorgehakt en beslist dat we er zelf gingen adopteren ! Jou ezeltje op foto ziet er "ne plezante" uit hihi, op de tweede foto steekt hij zelfs z'n tong uit :-) !
    Was het niet jammer je sjieke "tweede woonst" te moeten inleveren na zo twee zalige weken ?
    Xxx

9. Wat een heerlijke reis hebben jullie gemaakt, ik vind het jammer dat er een eind aan gekomen is. Het was zo fijn om mee te genieten van de prachtige vergezichten. En natuurlijk de foto's van de ezeltjes, wat een liefjes om te zien. Nu weer lekker van het thuiszijn genieten.

10. Het was een heerlijk "mee" reisje. Veel uit je verslag komt mij bekend voor, de route dan. De route Napoleon heb ik beide richtingen gereden, maar nooit met camper of caravan. Is de moeite waard vind ik, maar kan me voorstellen dat het met de camper minder is. Onze 'Miep' wil je langs de meest onmogelijke weggetjes laten gaan. Ik heb altijd een kaart op schoot liggen. Je hebt het naar je zin gehad en lekker kunnen relaxen. Welkom thuis. Groet, Dientje.

11. Oh krijg er helemaal zin van ,mooie reis

12. Zucht.... en dan is de reis weer echt ten einde....
    Jullie hebben een heerlijke tijd gehad! En wat fijn dat je ons liet meegenieten van deze reis!
    Nou ja, voor je het weet is het weer zomervakantie. Alhoewel ik nog niet het gevoel heb dat we richting zomer gaan.... Voor mijn geovel moet het nog steeds voorjaar worden. Die twee of drie keer dat we van het voorjaarszonnetje hebben kunnen genieten...., toch?
    En ik ben zo'n voorjaarsmens! Hoewel ik enorm kan genieten van al het groen dat zich weer laat zien... Dan is het toch wel echt ovorjaar...
    Groetjes
    Marian

13. Nou, nou jullie hebben heel wat kilometers gemaakt zeg! En fijn toch maar niet heus zo'n eigenwijze navigatie maar wel leuk om de ezeltjes te zien. En de kleurboeken daar ga je veel lol aan beleven, ik vind het nog steeds heerlijk om te doen, fijn weekend!!

14. Wat een prachtig verhaal heb je er weer van gemaakt , het lijkt wel of het veel langer geweest is dan 2 weken ! Jammer dat het afgelopen is , ik heb ervan genoten !

Groetjes Jeanet

15. Jammer, toen wws de vakantie weer voorbij. Was erg leuk om met je mee te lezen over jullie avonturen met de camper. Ik herken de problemen met de navigatie, die van ons geeft ook de meest rare dingen weer. Dit weekend nog wou hij hulpdiensten in roepen omdat volgens Tom/Tom in het weiland waren beland.... gewoon een nieuwe weg.... probeer om te draaien.. hahahaha. Soms hebben we er ook veel lol om hoor!!!!

Lieve groet,dinah

16. Wat heerlijk om over jullie camperreis te lezen...leuke en inspirerend!
    Liefs, Noor

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...