Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 20 mei 2015

Camperreis deel 2 (dag 6 t/m 8)

Dinsdag 5 mei komen we na een lange rit dwars door de Ardêche in Anduze aan. We zijn daar jaren geleden wel eens geweest, toen de kinderen nog klein waren. Het was die zomer heel erg warm, maar dat is nu gelukkig niet zo.
We melden ons bij de receptie; in m'n beste Frans groet ik de dames en heer bij de receptie en vraag ik of ze misschien ook Engels spreken. Ze antwoorden bevestigend en de heer zegt er achteraan 'ook Nederlands....' Ja ja, grappig hoor...
Ook hier mogen we weer zelf een plekje kiezen. Maar die lieve man van mij wil eerst altijd alles gezien hebben. Dus rijdt hij met de camper over de hele camping, zelfs door de 'straatjes' waar de mobil-homes staan en jawel hoor..., daar loopt het dood. We zitten klem en het is allemaal zo smal...
Grrrrr..., ik zal maar niet herhalen wat ik toen allemaal gezegd heb ...



We vinden uiteindelijk toch ons plekje en genieten van het avondzonnetje. Er zitten best wat Nederlanders op de camping, maar omdat het geen hoogseizoen is vinden we het niet zo erg.
Maar zodra de zon onder gaat, komen de muggen tevoorschijn, dus hebben we maar twee keuzes en dat is 1. jezelf helemaal inpakken òf 2. binnen gaan zitten!

Het is heerlijk om ook eens een dag rust te hebben na al dat rijden. Vandaag blijven we op deze camping. Na het ontbijt maken we een wandeling, de natuur is hier zo prachtig. We horen de fluit van de stoomtrein die van en naar het Bamboebos rijdt. We zijn daar vroeger al eens geweest.




De camping ligt aan de rivier Gardon, via een trapje kun je er bij komen ...


We houden vandaag een lui dagje, althans ik ..., DH gaat fietsen. 



Ik vermaak me prima met lezen, hexagonnetjes maken en breien. Tussendoor een natje en een droogje, heerlijk toch?



Als we de volgende morgen wakker worden is het kòùd...!! We zijn weliswaar vroeg, eh... erg vroeg ...


Het is 11 graden om 7 uur, maar natuurlijk ontbijten we buiten!
Vandaag trekken we weer verder, en we hebben het plan gevat om naar de Middellandse Zee te gaan.
Nu zijn we allebei geen strandmensen, maar we vinden het toch wel leuk om er heen te gaan.
Vanaf Anduze is het helemaal niet zo ver.  






Het strand bij La Grande Motte is bijna verlaten, maar zo mooi! Er staan een paar echte Franse vissers, leuk om te zien. 



We hebben wel twijfels of de camper geparkeerd mag staan, er staat dat het verboden is voor plus tons, en ja.. dat zijn we wel. We halen een stoel en een handdoek en gaan toch even genieten…
Na de middag wordt het drukker en dan rijden wij weer weg. 



In de buurt van Lunel zijn wat gehuchtjes en vinden we aan de kant van de weg een schaduwplekje om te eten en vervolgen we onze reis richting de Provence.
Gelukkig wel een stuk snelweg: Nîmes, Arles, Aix-en-Provence ....
We komen uit in Gréoux-les-Bains, maar het is hier wel erg toeristisch..., beetje luxe omgeving ...
Toch maar een camping gepakt, Verdon Parc, maar ik vind het maar niks. We staan nog op grind ook, morgen lekker verder hoor!

Vrijdag 8 mei vertrekken we dus weer...



Snel nog wat foto’s bij de ingang, want anders weet je later niet meer waar je geweest bent…
Vandaag gaan we een mooie route rijden langs de Grand Canyon du Verdon, via de D952 en D4085 en N85. Maar het blijkt wel een uitputtende rit te worden; heel veel klimmen en dalen en enorm veel bochten. Maar de uitzichten zijn prachtig!





Van wild kamperen komt niets terecht, er zijn geen geschikte plekken; teveel aan de weg.
Dus dat wordt alsnog een camping zoeken!


17 opmerkingen:

  1. Heerlijk die blauwe luchten. Als ik lees van die muggen voel ik het weer ook wij stonden in die omgeving op een camping als dan s'avonds de zwaluwen begonnen te vliegen moest je maken dat je binnen kwam. Grand canyon Du Verdon wat mooi is dat he al die bochten maar ook die diepte vond het af en toe best griezelig. Het lijkt mij overal nog zo heerlijk rustig dus dat is dubbel genieten. Een dagje alleen is ook wel eens fijn wij willen onze mannen absoluut niet missen maar zo'n dagje is genieten.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om zo met je 'mee te reizen' Elizabeth!
    En wat heb je mooie foto's gemaakt!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De gorges du Verdon zijn prachtig hé ! Ooit heb ik die ook gedaan - in een helicopter... Ik verzeker je, als je op de weg die bochtjes al tamelijk sterk vindt, via de lucht en aan hoge snelheid, wel dan heb je best goeie controle over je blaas ;-))))
    Dit stuk van je reis had je wel al mooie blauwe luchten en zon, in vergelijking met de eerste dagen die we zagen in je eerste blogberichtje. Gelukkig !
    Maar toch een dikke proficiat - ontbijten buiten bij 11gr, om 7 uur 's morgens, amai dát is karakter hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt weer voor het gezellige verslag en de mooie foto's!
    Ik vind het ook zo leuk dat ik nu, sinds 15 mei, een 'gezicht' heb bij "Busy Bessy"!
    Ik kijk weer uit naar het volgende verslag.
    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Joepie, we reizen weer een stukje!
    Oei DH...met een camper de camping verkennen kan niet altijd goed gaan hé...ik herken het! Het heeft ons een lelijke kras bezorgd....tegenwoordig gaan we lopend verkennen.
    Dat riviertje ziet er al lekker uit, hebben jullie nog pootje gebaad?
    Vol bewondering zag ik de ontbijtfoto, wat moedig! Dat doen wij niet hoor, de deur gaat weliswaar open voor de frisse lucht, maar bij die temperaturen blijven we binnen! (Trouwens we slapen meestal nog op dat tijdstip :-)
    Je schrijft: "Gelukkig wel een stuk snelweg" grappig, die vermijden wij juist! (Maar we hebben ook meer tijd....).
    De Grand Canyon du Verdun kennen we nog niet; prachtige foto's maar als ik dan lees hoe het rijden gaat, misschien moeten we het daarom maar overslaan....maar ja, dan missen we natuurlijk wel die mooie uitzichten.
    Ben benieuwd op wat voor camping 'we' nu weer terecht komen :-)
    Encore au revoir

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja echt Marjan ... gelukkig een stukje snelweg... Ik was zo naar van al dat binnendoor rijden. DH doet niets liever, maar omdat we toch wel een stukje de Provence in wilde komen heb ik geopperd om dan maar eens de snelweg te pakken.

      Verwijderen
  6. Wat heerlijk dat reizen per camper. Zo zie je elke keer weer een andere omgeving.
    Ik vind je trouwens heel lief op de foto staan met je capuchonnetje op.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jaren geleden door de canyon gewandeld. Wow wat mooi was het. Gekampeerd in Castelana. Wat een avontuur was dat. Je hebt je wel vermaakt lees ik. In de kou ontbijten, thuis blijf je binnen. Maar op vakantie verdraag je toch meer, haha.
    Geen krasjes opgelopen in het smalle paadje? Ik zoek lopend een plekje, ik wil dat gedoe met achteruit cq afkoppelen niet meer.
    Groet, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om met jullie mee te reizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's maak je erbij , zo lijkt het net of wij ook "meereizen "........kom maar op met het volgende verslag !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig hoor al die bergen en dat water wat een mooie kleur.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat is het toch een heerlijk land ik herken de route en de mooie gorges,maar oh dat is flink veel rijden .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's, jullie hebben het echt wel heel fijn gehad lijkt me!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wat is het daar mooi, ik zit hier zo te genieten van de foto's en je verslag. Die vergezichten, wauw, daar zou ik uren zoet kunnen brengen. Ook nog wat hexagonnen in elkaar gezet, vind ik ook zo leuk om te doen, daar kan je bijna niet mee stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig is het daar. Wij zijn ook op camping Castel rose geweest, leuk om de foto's te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig is het daar,die kant zijn wij nooit uitgeweest dus voor mij helemaal nieuw om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ook al zo mooi! Jullie hebben wel heel wat kilometers gemaakt, maar dat kan ook wel in 2 weken. Prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...