Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 6 februari 2015

Television

Het onderwerp van deze week voor Journal 52 is televisie.
Nu zou ik zelf niet snel voor zo'n onderwerp kiezen om daar een art journal pagina voor te maken, maar dat is nu juist wel het leuke van zo'n online workshop ... je wordt uitgedaagd tot iets wat niet direct in je op zou komen!

Zoals de meeste mensen die graag creatief bezig zijn, kijk ik niet veel televisie. Ik kan sowieso al niet te lang op m'n achterste zitten, maar ik heb ook niet het geduld en de rust om iets te volgen dat me maar matig interesseert of waarbij ik het gevoel heb dat het maar vulling is.
Ik lees veel liever, dan kan ik ook m'n eigen tempo bepalen.



Maar ..., als ik dan toch eens televisie kijk, dan wil ik graag 'ver weg' kijken ...
Precies wat het woord tele-visie letterlijk betekent!
Dus voor mij geen sport, geen shows, nauwelijks speelfilms, maar wel documentaires over de natuur en cultuur van 'verre' oorden. Of zien hoe mensen daar leven, wat hun gewoonten zijn en middelen van bestaan...
Op zo'n moment kan ik heel geboeid raken en werkelijk alles om me heen vergeten.




11 opmerkingen:

  1. Dat zou voor mij ook een hele opgave zijn, "iets" doen met televisie... Tegenwoordig dient de TV alleen nog voor het bekijken van het nieuws, en zeer uitzonderlijk eens een filmpje... er zijn zoveel leukere dingen te doen ipv "voor het kastje" te hangen !
    Maar ik vind dat je dat wel mooi gemaakt hebt, voor iemand die ook weinig voor de buis hangt !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kijk zeer weinig tv, alleen gericht als er iets interessants komt. Maar wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik nu pas zie dat je ook meedoet met Journal 52. Ik zie het wekelijks bij Irene (Irene in het atelier) en vind het erg leuk om nu de verschillende uitwerkingen te volgen elke week! Mooi gedaan trouwens.
    Prettig weekend alvast...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, zo is het ook een prachtige uitwerking: al je interessegebieden in 1 blik bij elkaar. Super! Op naar de volgende opdracht.... Het zet je echt wel aan het denken, vind ik. Leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je waant je zo in verre oorden als ik jou maaksel zie. Het is heel sprekend.
    Voor tv kijken hebben wij creatieve mensen helemaal geen tijd en ik voel het ook als tijdverspilling.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er zijn best veel van dat soort programma's op tv. Ik kijk regelmatig tv en dan haak ik er ook nog bij... Dus dat creatieve mensen geen tv kijken klopt bij mij niet hoor.... Ik nestel me heerlijk op de bank en doe mijn ding ;-) hahahaha. Ben vooral fan van detectives, heerlijk moorden oplossen en die spanning... ga ik nog sneller van haken...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb je weer op een mooie manier opgelost! vooral de linker pagina vind ik heel origineel, leuk zoals je de gebieden voorzien hebt van televisie'namen'. Wat televisie kijken betreft, ik herken me in Dinah, ik kijk graag detectives maar dan wel met iets in mijn handen en ja, als het spannend wordt ga ik ook harder breien of haken....:-)
    Gisteravond is de tweede serie begonnen van The Great British Sewing Bee op BBC 2. Heerlijk om te zien hoe mensen creatief bezig zijn achter de naaimachine. Het Nederlandse programma 'Door het oog van de naald' is daar van afgeleid (maar daar vind ik dan weer niks aan, hihi).
    Succes met je volgende opdracht, ik ben weer benieuwd!
    groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dan kijk jij vast ook naar Floortje en de nieuwe serie van de EO. Geweldig mooi. Ik vind het altijd zo wonderlijk als je bedenkt dat dat allemaal op dat ronde aardbolletje te vinden is. Jammer alleen dat wij samen niet iets mooi's kunnen maken van dat bolletje.
    Ik slaap de laatste tijd gewoon slecht van alles wat er op dit moment gebeurd.
    Fijn weekend.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is thuis ook heel vaak het geval, ofwel staat het op als achtergrond, ofwel een kwis die je kan meedoen terwijl je breit of documentaires of verhalen die je kan luisteren en af en toe kijken. Heerlijk!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zit meestal ook te knutselen of te friemelen voor de tv. Die staat aan als achtergrond voor mij. Ik vind je collage erg mooi en origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zit meestal ook te knutselen of te friemelen voor de tv. Die staat aan als achtergrond voor mij. Ik vind je collage erg mooi en origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I like your page very much and also the explanation (as far as I could understand it in dutch).
    Viele Grüße aus Deutschland
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...