Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 14 februari 2015

Even wat rustiger ...

Misschien had je al gemerkt dat er de laatste tijd wat minder berichtjes hier verschenen...
Ik moet m'n energie op dit moment even sparen voor andere dingen en ik merk ook dat het bloggen me even wat minder boeit.



M'n vader (91) heeft voor de 3e keer longontsteking in een paar weken tijd en de prostaatkanker zet ook door.
Hij wordt goed verzorgd, maar we zien wel dat hij achteruit gaat.
Afgelopen week was de jongste hier ziek (griep) en zelf had ik het die week ervoor..
Het mat je toch wel af.
En op m'n werk is het een hele drukke periode met groeps- en leerlingbesprekingen na de afgenomen cito toetsen.

Dus ..., af en toe wel een breiwerkje of wat kleuren voor de ontspanning, maar weinig fut om weer achter de pc te zitten. Ik kan soms geen beeldscherm meer zien!



Maar ..., nog één weekje en dan hebben we voorjaarsvakantie en hoop ik weer wat bij te tanken...

Fijn weekend allemaal!

30 opmerkingen:

  1. Sterkte met alles Elizabeth en neem de tijd voor jezelf die je nodig hebt. Ik heb ook in het onderwijs gezeten en weet hoezeer je er door in beslag wordt genomen. Heerlijk om een weekje vrij in het vooruitzicht te hebben. Hoop dat je vader opknapt. Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik hoop dat alles snel weer in orde is en je vader goed herstelt! En zorg ook goed voor jezelf hé !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, sterkte met alles. Even rustig aan doen is wel verstandig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tijd nemen om bij te tanken kan nooit kwaad. Denk aan jezelf. Bloggen komt wel weer. Sterkte met alle vervelende dingen. Helaas loopt het in het leven niet altijd gladjes. Rust lekker uit.
    Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte met alles! Probeer lekker uit te rusten in de komende vakantie!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar Elizabeth. Ik heb ook van die tijden er tussendoor gehad. Je kunt niet altijd je blog heel trouw bijhouden. Ik wens je sterkte met je vader. En als je dan tijd hebt voor jezelf die dan vooral steken in dingen waar jij zin in hebt. Het bloggen is voor plezier en als het als verplichting voelt is het geen hobby meer. Heb ik ook streng tegen mezelf moeten zeggen soms.
    Ik wens je ook alvast een fijne voorjaarsvakantie!
    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het leven gaat met bergen en dalen Elizabeth. Zo zit je voor je gevoel boven op een berg, maar het kan ook maar zo zijn dat je in dat dal vóór die berg zit en niet weet hoe er op te kunnen komen... Ik weet er alles van!
    En dat je zorgen rond je vader hebt is heel duidelijk! Oude mensen met longontsteking is altijd gevaarlijk, maar zeker als het in korte tijd zich herhaalt! De weerstand wordt zo zwak hè, en zeker als er nog ergens anders in het lichaam een kanker zit die ook niet stilstaat.
    Moeilijke tijd dus! Neem afstand van alles wat je als belastend ervaart is mijn advies. Ik probeer het zelf ook zo. De ene keer lukt dat prima, maar de andere keer weet je niet hoe je het voor elkaar moet boksen om orde in je hoofd en rust in je hart moet krijgen.
    Ga er in ieder geval mee naar het Hoogste Adres, maar dat doe je vast wel. Je weet waar de steun vandaan kan komen!
    Veel sterkte de komende tijd!

    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sterkte met je vader. Begrijpelijk dat zulke dingen voorop staan. En als je dan zelf ook niet fit bent, moet je soms dingen laten liggen. En dan is bloggen echt niet zo belangrijk.
    En let goed op jezelf zodat je niet weer hetzelfde krijgt als vorig jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bloggen is niet belangrijk - het is fijn, wanneer je tijd hebt, wanneer je leuke dingen wilt melden, maar het is niet Het Leven.. Dus laat het maar lekker even links liggen. Daar heeft iedereen vroeg of laat wel eens behoefte aan, wat rust !
    Veel sterkte met je vader... Ik hoop dat hij niet teveel last heeft of pijn heeft van de longontsteking, noch van de kanker..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel veel sterkte met je vader, maar zeker ook met je eigen gesteldheid.
    Een week kan lang duren.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Sterkte met jouw vader. En beterschap voor jezelf. Nu heb je belangrijkere dingen om handen dan het bloggen. Emotionele dingen die energie vergen terwijl het gewone leven op het werk en in het gezin ook gewoon door moet gaan.

    Sterkte en warme groet, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een tijd vol zorgen.....heel begrijpelijk dat het bloggen wat op de achtergrond raakt; er zijn veel belangrijkere zaken die je aandacht en energie vragen. Heel veel sterkte en hopelijk wel goed slapen!
    Lieve groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een akelige dingen bij elkaar. Nog even een weekje doorzetten, streep de dagen af.
    Ik weet hoe het voelt. Veel sterkte met je vader. Zorg goed voor jezelf deze week, goed eten en genoeg slapen, zodat je niet volgende week een reactie krijgt. Ik wens je heel veel sterkte.
    Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik lees het ook al bij anderen; die griep slaat gemeen om zich heen. En de kwetsbaren mensen lijden daar het ergste onder. Maar zelf na zo'n griep het druk hebben, zorgen voor een zieke dochter en je zorgen maken om je zieke vader lijkt me meer dan genoeg. Laat Blogland maar lekker even rusten. Het is er nog als je weer meer tijd en zin erin hebt.
    Sterkte en beterschap.
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezondheid gaat voor, bloggen komt wel weer. Beterschap voor je vader en veel sterkte met alles. Gelukkig heb je bijna vakantie en hopelijk doet het zonnetje van dit weekend ook een bijdrage aan een beter gevoel. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Och meisje toch, het is helemaal niet erg om een tijd lang niet te bloggen. Wij (ik in ieder geval) denk daar helemaal niets ergs van. Ik doe het zelf nl ook. Sterkte met je vader, geniet in ieder geval van elke minuut. En zorg goed voor je zelf, of beter nog, laat goed voor je zorgen.
    Groetjes uit Limburg.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hey, lieve meid, neem de tijd voor jezelf, hoor!! Bloggen is dan helemaal niet belangrijk: jullie zijn belangrijker!! Heel veel beterschap en veel sterkte met je vader!!
    lieve groet, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel veel sterkte en doe kalm aan....zorg ook goed voor jezelf en wat even niet kan kan niet!Dat bloggen komt wel weer...take your time!

    Lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sterkte lieverd en doe vooral rustig aan, je blog loopt niet weg en family first, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja soms zijn er belangrijkere dingen dan bloggen ,en zorg voor oude ouders is zwaar maar hoort er ook bij en kan ook erg dankbaar zijn ,maar het is wel heel vermoeiend dus rustig aan het komt vanzelf weer hoor ,sterkte met je drukte

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel veel sterkte, en ja je kan nu eenmaal niet alles doen. Neem even je rust
    En je eigen familie gaat toch op de eerste plaats.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. o wat naar van je vader, sterkte, je hebt je tijd en aandacht hard nodig nu. Ik begrijp dat je nu even niet kan bloggen. Wij wachten wel hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. o wat naar van je vader, sterkte, je hebt je tijd en aandacht hard nodig nu. Ik begrijp dat je nu even niet kan bloggen. Wij wachten wel hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. o wat naar van je vader, sterkte, je hebt je tijd en aandacht hard nodig nu. Ik begrijp dat je nu even niet kan bloggen. Wij wachten wel hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Op de leeftijd van je vader ben je broos, koester hem nu het nog kan en weet je als je niet genoeg tijd voor jezelf neemt wordt je eerder ziek dus hennig an (zeggen ze hier in Twente) Neem je tijd en joh dat bloggen kan wel op een heel laag pitje hoor. Komt tijd, komt raad... Je vader heeft je nu nodig...

    Sterkte en lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Doe het maar rustig op jouw tempo hoor Elizabeth! Soms kent een mens uitputtende weken zonder dat je het zelf wilt of in de gaten hebt. Je vader kan je steun en aandacht nu best beter gebruiken dan wij, geniet ervan zolang hij er nog is. Ook hier is het minder bloggen dan vroeger omdat je soms andere prioriteiten hebt of verkiest, soms gewild, soms noodgedwongen. Bovendien worden we zelf ook al iets ouder en hebben we zelf ook meer rust nodig in ons leven dan vroeger vind ik.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel veel sterkte toegewenst met je vader. Ik kan me voorstellen dat het bloggen dan op de achtergrond komt.
    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heel veel sterkte met alles, er komt nu zoveel op je af. Neem de rust die je nodig hebt en bloggen komt later wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Voor jezelf en je dierbaren kiezen is het enige dat je kunt doen op dit moment...Heel veel sterkte met alles dat op je pad komt in deze periode.
    Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Soms kan het allemaal net iets te veel worden. Ik zit ook in zo een periode. Mijn vader die dement is en nu sinds een paar weken is opgenomen in een verzorgingshuis. Heel moeilijk en emotioneel om hem steeds iets meer te verliezen. Ik kan ook niet zo vaak op bezoek gaan omdat hij anderhalf uur bij mij vandaan zit. Het bloggen boeit me ook niet zo op het moment en ook het haken is minder maar dat komt allemaal wel weer.
    Ik hoop dat je vader er weer snel bovenop komt en doe jij ook maar rustig aan.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...