Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 23 februari 2015

Dear Jane op tafel ...

Ja, mijn borduur DJ ligt vrijwel constant op de tafel. Ze gaat er alleen even vandaan als de tafel gedekt moet worden voor het eten, maar zodra ze de kans ziet komt ze weer terug.
Tja, en zie de verleiding maar eens te weerstaan om er niet naar te kijken en wat steekjes te zetten ...



En ik kwam erachter dat ik haar al heel lang niet meer aan jullie heb laten zien. Schandalig gewoon, voor 't laatst in augustus van de afgelopen zomer. En toen had ze nog maar 20 vakjes...



Ik moet wel vertellen dat DJ de afgelopen herfst en winter een tijd stil heeft gelegen in het borduurmandje. Gewoon omdat de randjes per week voorrang hadden en deze best veel tijd kostten.
Maar ik had voor de herfst al een paar punten gemaakt ..., en zo zie je maar .. ongemerkt groeit zo'n borduurwerk.



Het is een heerlijk werkje om te doen. Steeds even kleur bepalen en dan kun je weer een vakje of punt gaan borduren. Zo ontspannend ...



En dat is precies wat ik nu wel nodig heb. De situatie van m'n vader is de laatste dagen wel stabiel, maar het ziet er toch niet goed uit. Ik denk niet dat hij er nog bovenop komt en dat is ook de verwachting van de arts en het verplegend personeel van het verzorgingstehuis.
Ik probeer elke dag bij hem te gaan kijken; soms kunnen we wat praten, soms is hij helemaal in de war, en soms is hij erg moet en versufd ..., ook door de medicatie.
De laatste tijd heeft hij vaak gezegd 'oud worden willen we allemaal wel, maar oud zijn valt niet mee'... en dat is precies wat ik zie.

Deze week heb ik voorjaarsvakantie, maar het zal wel een heel andere vakantie zijn als voorgaande jaren. We leven bij de dag en als de telefoon gaat schrik ik al op ...
Toch probeer ik wat afleiding te zoeken, om even te ontspannen. Begin vorige week vond ik het bijna banaal om me bezig te houden met de dingen van m'n werk, onvoorstelbaar dat je er dan even zo tegen aan kunt kijken ... Maar nu weet ik dat het goed is om toch even afstand te nemen op momenten dat het kan. Het helpt je om er sterker in te staan. Maar het lukt me ook niet altijd om er op deze manier mee om te gaan hoor..




En daarom is het goed om m'n doosje maar weer op te pakken en verder te gaan...

24 opmerkingen:

  1. O Elizabeth, ik weet precies wat je bedoelt.... Ik ben bang dat ik met mijn vadertje in precies dezelfde situatie ben als jij. Ook ik ben bang dat hij er na de longontsteking niet meer bovenop krabbelt... Heel veel sterkte. Goed van je dat je afleiding zoekt. Ik probeer dat ook wel, maar het lukt niet altijd...
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Elizabeth, ik wens je veel sterkte toe. Vorig jaar december zat ik in dezelfde situatie als jij nu. Mijn vader heeft helaas het nieuwe jaar niet meer gehaald. Ik mis hem nog iedere dag. Afleiding zoeken in je hobby's is goed maar zeker in het begin is het moeilijk om je te concentreren. Nogmaals veel sterkte en ik zal een kaarsje opsteken voor jou en je vader.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel sterkte! En je Dear Jane wordt erg mooi. Fijn, dat je in je hobby's ontspanning kan vinden. Al zal dat erg moeilijk voor je zijn. Veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel sterkte voor jullie, het valt niet mee om zulke periodes in je leven door te komen.
    Je Dear Jane wordt erg mooi, haal je ontspanning uit zulke momenten, je hebt het nodig om later sterker te kunnen zijn.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieverd heel veel sterkte, ik denk aan je!! Liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Veel sterkte wens ik je.
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel sterkte in deze zorgelijke tijd.
    Fijn dat je wat afleiding vindt in het handwerk. Erg mooi je DJ.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel sterkte. Ik zocht ook altijd afleiding in handwerk in moeilijke situaties. Aan het sterfbed van mijn zusje ben ik zelfs nog met iets nieuws begonnen omdat het werk waarmee ik bezig was, te fijn was en ik teveel moest opletten. Geniet van je DJ. Groet, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja dat valt niet mee, ik wens je heel veel sterkte! Je borduursels zijn prachtig!! En het lijkt me inderdaad heel ontspannend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een verdrietig bericht over je vader. Fijn dat je nog iedere dag naar hem toe kunt om hem even te zien. Misschien is werken banaal maar het leidt soms ook af van de hevige emoties en die kun je ook niet de hele dag door voelen, dat red je niet. Heel veel sterkte, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wens jullie heel veel sterkte, in deze moeilijke tijd.
    Handwerken geeft wat afleiding en ook troost.
    Wij zijn al wat ouder, en weet hoe het voelt, onze ouders zijn al een poos niet meer.
    Vorige zomer toen mijn man ernstig ziek was, zat ik elke dag bij zijn bed, en haakte de stripe deken., Liefs en Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel veel sterkte voor jou en je familie. Ik leef me je mee. Fijn dat je nu in de gelegenheid bent om elke dag even bij je vader te gaan kijken. Goed om ook zo nu en dan wat afleiding te zoeken in het borduren. Dat lijkt me inderdaad een heerlijk werkje om te doen. De kleuren zijn zo prachtig.
    heel veel liefs,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Even de tijd genomen om jou laatste blogjes te lezen. Allereerst wens ik je sterkte met alles waar je op dit moment zorgen om maakt. Het is heel begrijpelijk dat je schrikt van ieder telefoontje maar het zijn allemaal dingen waar wij als kinderen mee te maken krijgen. Wij weten allemaal dat wij een keer afscheid moeten nemen alleen als het zo kort bij komt weet je pas echt hoe het voelt en hoeveel verdriet je er van kunt hebben.
    Daarom is het zo fijn dat je een hobby hebt om de gedachten even de vrije loop te kunnen laten gaan en die rust heb je ook nodig om de dingen die komen gaan aan te kunnen.
    De DJ is echt zo'n handwerk om neer te leggen en steeds weer een paar steekjes te doen.
    Ik wens je dan ook het allerbeste toe.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel veel sterkte voor deze onzekere moeilijke periode !! Fijn dat je wat afleiding kunt vinden in je borduurwerk , het wordt prachtig mooie kleuren gebruik je ervoor !!

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hè niet fijn... Ik ken die uitdrukking van je papa : we worden allemaal oud, maar er is niks leuk aan ouder worden... Ik hoor mijn vader het ook regelmatig zeggen. En mijn echtgenoot ook. Niet leuk.
    Ik hoop dat je papa niet teveel pijn heeft momenteel... Want wat er ook nog gebeurt, de mensen die je liefhebt, zien pijn hebben, dat vind ik nog het ergste wat er is. Dan is een mens zo hulpeloos...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Niet fijn, die situatie met je vader, maar het staat ons allemaal ooit te wachten, ouder worden, minder goed kunnen en dan wordt het echt zwaar. Goed dat je er nog langs kan gaan en af en toe toch nog een goed gesprekje hebben, geniet ervan. En dat wachten bij de telefoon als je elk moment slecht nieuws kan verwachten geeft spanning en onrust, maar je kan je toch nog ontspannen bij je dear jane. Zo relativeren we weer ons leven. Heel veel sterkte!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel veel sterkte ermee. Ook al is je vader oud, je wilt hem toch niet missen.
    Fijn dat je nog wel af en toe wat afleiding kunt zoeken. Je borduurwerk wordt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel herkenbare gevoelens. Ik wens je er heel veel sterkte mee. Ik hoop ook dat je vader er weer bovenop komt en dat je nog een poos van hem kunt genieten. Zo waardevol.
    Ik ben helemaal weg van je DJ, wat een mooie kleuren!
    Bedankt nog voor je erg leuke reactie op m'n blog. De winters die jij bedoelt... zo zijn ze hier :-).
    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ach wat verdrietig, ik hoop dat je nog vaak bij je vader kunt zijn en hem alle belangrijke dingen nog kunt vertellen die je hem wilt vertellen. Heel veel sterkte en dat je Dear Jane je maar een beetje mag helpen in deze tijd. Ze is prachtig! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi borduur werk,..
    Hopelijk kun je een beetje rust vinden terwijl ik ook wel snap dat het erg moeilijk is,...
    Heel veel sterkte meis,...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tja, ik hoef je niet te zeggen dat ik weet wat je voelt/meemaakt... Het ligt bij mij ook nog allemaal zo vers.... En ik herken het dat je handwerk-afleiding zoekt. Alleen vind ik persoonlijk dat er aan dat handwerkje dan altijd de herinnering kleeft.... Maar afleiding zoeken in dergelijke dingen kan ook rust in je hoofd geven.
    Ik wens je alle mogelijke sterkte toe in deze moeilijke periode. Ouders kun je nooit missen, hoe oud ze ook mogen worden. Mijn oma werd 100, maar mijn moeder heeft daar ook enorm onder geleden.... Je staat dan zelf 'vooraan in de rij' zei ze dan altijd. Niet wetende dat ze haar moeder (en man) na 4 jaar al zou volgen.
    Zelf zit ik momenteel in een enorme dip.... Heb het gevoel van: nu mag je wel weer terugkomen mam! Maar het definitieve 'nooit meer' wordt werkelijkheid. En daarmee omgaan is moeilijk!
    Ik denk aan je en bid je kracht, liefde en al het nodige toe!
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je Dear Jane wordt langzamerhand een prachtig borduurwerk. Lekker dat het voor handen ligt, zodat je het kunt pakken wanneer je wilt. Juist nu je zoveel zorgen hebt om je vader lijkt het me fijn om je handen even te kunnen laten gaan. Wat een zorgelijke periode, probeer te genieten van iedere goede minuut met je vader, ze zijn nu helemaal heel veel waard.....
    Heel veel sterkte, liefde en warmte toegewenst.
    lieve groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je Dear Jane wordt langzamerhand een prachtig borduurwerk. Lekker dat het voor handen ligt, zodat je het kunt pakken wanneer je wilt. Juist nu je zoveel zorgen hebt om je vader lijkt het me fijn om je handen even te kunnen laten gaan. Wat een zorgelijke periode, probeer te genieten van iedere goede minuut met je vader, ze zijn nu helemaal heel veel waard.....
    Heel veel sterkte, liefde en warmte toegewenst.
    lieve groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...