Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zondag 8 februari 2015

Daar baal ik van ...




Ik dacht dat m'n slof een beetje nat was aan de onderkant ..., het voelde een beetje koud aan.
Maar bij nader inzien was het een gat! En in de andere slof ook al één ....




Ook bij de sloffen van onze jongste was het raak ... grrrrrrrr
En bij navraag heeft de oudste ook gaten in de sloffen zitten!

Al deze sloffen zijn dubbel gebreid, niet met een dubbele draad, maar met twee draden zodat je steeds per steek van draad wisselt. Dat maakt dat je breiwerk een dubbele laag heeft omdat je draad achterlangs wordt genomen. Maximale warmte en stevigheid ...  ja ja ...




En dan is intussen ook het eerste kraamcadeautje af, maar ook daar baal ik van want het is echt klein uitgevallen! Hier heeft de babypop de cape aan en hij past maar net. Ik weet niet of ik dit nu zo'n geschikt cadeautje moet vinden hoor, het kan maar heel kort gedragen worden ...
Twijfeldetwijfeldetwijfel dus...




Intussen was ik ook met babycadeautje twee begonnen; een vestje voor een jongen naar dit patroon.
Ik had iets dunnere wol en naalden gebruikt dan stond aangegeven, maar het stekenaantal genomen en de beschrijving gevolgd voor de grootste maat. Maar ondanks de stekenverhouding, die aardig leek te kloppen, werd het een 'poppenvestje'. 




De rug is lang en smal, terwijl ik de lengte voor de kleinste maat heb aangehouden. Het leek zo'n mooi patroontje; helemaal aan één stuk gebreid, de mouwen in het rond ...
Ik heb het nog nèt niet uitgehaald, maar ik denk dat ik het wel ga doen!

En ik weet één ding ... en dat is dat ik niet meer afwijk van de voorgeschreven dikte garen en naalden.
Nu nog op zoek naar een leuk en geschikt patroon dat matcht met m'n garen ....




22 opmerkingen:

  1. Oh wat balen!! Je hebt zo van die dagen dat het lijkt of niets meer klopt; al je inspanning voor niets? Een zooltje onder de sloffen?? En die babydingetjes .... zoveel werk als je iets breit!! Kun je er nog iets anders mee?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh...het zit je niet mee vandaag! Misschien is het een idee om losse zooltjes onder de sloffen te naaien? Dan zijn de gaten meteen mooi uit beeld :-)
    Wat de babykleertjes betreft: het staat natuurlijk wel mooi op de pop, maar dat was niet de bedoeling natuurlijk. Grrr, dat balen begrijp ik helemaal! Ik hoop dat je een mooi nieuw patroontje vindt en dat je nog even de tijd hebt om te breien?
    Sterkte er mee!
    groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat een pech allemaal., de cape is anders wel heel leuk
    Toch even opnieuw met het vestje.
    Och allemaal hebben we wel eens zo een mis werkje toch.
    Succes met het verder breien
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij hebt echt pech met al die gaten en te klein uitgevallen kleertjes. Gelukkig ga je voortaan de te kleine kleertjes voorkomen. Ook ik knoop dit advies goed in mijn oren, want enige herkenning heb ik bij jouw verhaal wel.

    Succes met de nieuwe breisels, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is echt balen. En zo gaat het meestal, eerst gaat er een ding mis en dan volgen er steeds meer dingen die mis gaan. Ik hoop dat je snel een leuk patroon voor je garen hebt gevonden, zodat je aan een leuk babyvestje kunt beginnen!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het zat dus echt mee, :-)
    Ik zou uit mijn slof schieten. Wat een pech. Toch maar leren zooltjes eronder?
    Met baby en kinder kleren heb ik regelmatig geen geluk. Ik doe het niet meer, tenzij er niets mis kan gaan. Succes met herstel. Groet, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hè jakkes, wat jammer dat er zoveel tegenzit op handwerkgebied. Ik hoop dat je je niet uit het veld laat slaan en je breipennen toch weer oppakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Laat je niet van je sokken slaan ;-)))
    OK, niet leuk, maar er zijn ergere dingen ! En bekijk het van de positieve kant : nu staan er weer wat meer dingen op je "to-do" lijstje. Stel je voor, als je een dag wakker wordt, en dat lijstje was leeg. Dan zou een craftster (klinkt sjiek hé, veel sjieker dan handwerkster ;-)) toch in een zwart gat vallen ?

    ;-)) kop op, nieuwe sokjes breien, en het capeje een maatje groter (want dat is wel héél mooi !) !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat wordt stoppen! Balen hoor! En die kleertjes kan je misschien aan een ziekenhuis geven voor te vroeg hebben kindjes? Of Is dat niets. Jerry is well heel schattig allemaal. Behalve dan de gaten in de sloffen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat wordt stoppen! Balen hoor! En die kleertjes kan je misschien aan een ziekenhuis geven voor te vroeg hebben kindjes? Of Is dat niets. Het is wel heel schattig allemaal. Behalve dan de gaten in de sloffen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat wordt stoppen! Balen hoor! En die kleertjes kan je misschien aan een ziekenhuis geven voor te vroeg hebben kindjes? Of Is dat niets. Het is wel heel schattig allemaal. Behalve dan de gaten in de sloffen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oeioei..... da's inderdaad vierdubbel balen!!!
    Denk je lekkere warme voeten te houden, komen er spontaan gaten in! En op precies dezelfde plek! Hoe frappant! Mijn man slijt zijn sokken ook altijd op dezelfde plek door, maar het is wel raar dat en bij jou en bij de zoon de sokken op dezelfde plek doorslijten.... Of jullie moeten zo exact dezelfde voeten hebben (met dezelfde hobbels en knobbels).... dan is het te verklaren! Maar je mooie inbreisokken dan van blauw-wit geloof ik, slijten die ook op dezelfde plek door? Misschien ligt het aan het patroontje dat je volgde. Als dat een ander patroon was dan dit, dan kan het daar nog aan liggen!
    En je poppenkleertjes? Tja.... ik snap dat je baalt, maar misschien zijn het wel lieve kleine baby's.....
    Je zult vast wel een oplossing vinden Elizabeth!!
    Succes er maar mee!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi, dit is mijn eerste bezoekje aan je mooie blog, en wat een inspiratie heb ik al opgedaan :)
    Ik volg je!

    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb al genoeg tips zien langsgaan ,maar jij weet wel weer een oplossing en ja soms zit het tegen en baal je ,maar kom aan de slag sokken stoppen en verder breien

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hè bah wat een tegenvallers met het breien, dat is niet leuk als je je best hebt gedaan op een werkstuk. Dan wil je ook genieten van je resultaat. Ik leef met je mee en zet 'm op, de volgende ronde gaat het beter! Groetjes, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik denk dat balen nog niet het goede woord is voor deze tegenvallers. Er zit niets anders op dan sokken stoppen en er misschien iets onder naaien waardoor het minder snel gaat kapot gaat. En dan denk ik aan het materiaal waar ze kniestukken van maken. Ik heb er vroeger heel wat op de broeken van mijn jongens gezet. Een ding is in elk geval positief jou pop heeft een prachtige cape.
    Groeten
    MArga

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je hebt even niet zo veel geluk met je breiprojecten. Succes met het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat is toch zeker pech hebben. Is het niet mogelijk om een soort zooltje onder de sokken te maken? Maar je hebt op deze manier wel gelijk je poppen aangekleed. Dat zouden we nog steeds een keer gaan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een pech, dan maak je (denk je toch) stevige mooie warme sloffen waar je toch wel een tijdje mee verder kan en dan zijn ze in een wip versleten, stom! Misschien een zooltje eronder maken? En met je vestjes valt het ook al niet mee, dat is echt wel balen. Best is om niet te veel af te wijken van wol en naalden ofwel een proeflapje en alles herberekenen, wat ook best omslachtig is. Succes nog ermee!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ooo wat balen van die babykleertjes maar het zijn wel schattige poppenkleertjes geworden, daar moet deze oma ook nodig aan beginnen;-))
    En het wordt dus tijd voor sloffen voor de hele familie, jij bent voorlopig weer even zoet, succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Kan me voorstellen dat jij zit te balen!! Sloffen, babycape en vestje, nou net niet allemaal wat het moest zijn of moest worden. Die cape vind ik wel een schatje hoor! Mijn ervaring is dat babies toch vaak wat smaller zijn dan die poppen...gewoon geven als het een baby is van rond de 6 pond.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...