Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 24 december 2014

Creatief dagboek ... (december)

De maand december loopt al weer op z'n einde en daarmee ook het jaar 2014.
In januari begon ik vol goede moed met een creatief dagboek, waarbij ik mezelf de uitdaging stelde om elke maand een kleur centraal te stellen.
Ondanks wat kleine strubbelingen heb ik het met veel plezier gedaan en was het een leerzame zoektocht.
Gisteren heb ik de laatste pagina's toegevoegd en het geheel zit nu in twee ringbanden. Ik had niet kunnen denken dat ik zoveel zou maken!



Van allerlei restjes rood papier en rode illustraties scheurde ik snippers, die ik opplakte als een lappendeken. Daar om heen tekende ik een kader en internet hielp me met de kenmerken van het kleurtype rood in brede zin.

'Rode' mensen zijn heel actief, vol zelfvertrouwen en houden van een uitdaging. Ze willen graag presteren, indruk maken en houden van imponeren; ze houden van survival of gaan bv bungeejumpen. Het zijn ook ondernemende mensen, die bovenal heel flexibel zijn.
'Rode' kiezers zullen impulsief kiezen en hebben een voorkeur om iets te kiezen wat niet saai is, maar bv prestatiegericht.
Als je het kleurtype rood bent, zul je de neiging hebben om (te) snel te kiezen. 




Nou, daar herken ik niet zoveel in van mezelf. Ik ben een behoorlijke twijfelaar, althans vroeger was ik het heel erg ... Ik heb er wel mee leren omgaan. Voor prestatiegerichte uitdagingen loop ik ook niet warm, ik kijk altijd een beetje meewarig naar zoiets en denk dan al snel 'wat moet je bewijzen?'
Ik houd wel eens van een uitdaging, maar dan om wat de uitdaging inhoudt ... Het proces en niet het product....





Verder heb ik ook nog gewerkt met 'silhouetten', een leuke tip uit één van de nieuwe boekjes.
Ik koos een mooie dame uit, maar je kunt ook een dier, boom, een plant of een auto kiezen.




De afbeelding knip je netjes uit en daarna leg je die op een paar velletjes krantenpapier en knip je nogmaals langs de contourlijnen.
Met deze extra beelden ga je schuiven en een leuke compositie maken. Je kunt ze laten overlappen, uit laten steken, qua hoogte laten variéren, laten spiegelen ...
Daarna plak je alles op een bijpassende achtergrond (die had ik nog liggen, gemaakt m.b.v. de gelli plate) en ga je de pagina afwerken, bv met kleurpotlood of krijtjes.



Zo'n pagina kost echt niet veel tijd om te maken, in een verloren half uurtje kun je het af hebben..



Hierboven m'n eerste rood-pagina, eigenlijk heel simpel gemaakt met een prachtige illustratie op een bewerkte pagina van acrylverf. Het lijkt net of de deur erachter zit en het rood lijkt de muur ...



En tenslotte nog een hele simpele pagina, die snel af was omdat ik de achtergronden al een andere keer had gemaakt ...

Ik ben nu wel klaar met rood en ik ook wel met het gebonden zijn aan een bepaalde kleur. Dat was vaak echt wel lastig.
Voor volgend jaar liggen er al twee dummies te wachten, want ook dan ga ik gewoon lekker door met art journaling!








21 opmerkingen:

  1. Ik zal dan ook geen rood type zijn. Ik herken me er niet in.
    Ik vind vooral de dame goed geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het prachtig geworden. Ook goed zoals jij je grenzen hebt opgezocht, ons onderdoopte met filosofie van de kleur. Een mooi naslagwerk, qua technieken. Ik kan me voorstellen dat je er veel plezier aan beleefd hebt, ook al was het niet gemakkelijk. Ik gun me (nog) geen tijd aan zoiets. Fijne dagen met veel inspiratie of rust gewenst. Groet, Dientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met de afronding van een geweldig dagboek! Leuk dat we in je dagboek mochten kijken en ontdekken hoe je tot je creaties kwam. De mummies zien er nog maagdelijk uit, maar daar ga je vast snel verandering in brengen :-)
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is altijd weer een verrassing wat het effect is van de combinaties. Heel artistiek weer. Twee ringbanden! 't is een heel dossier geworden. En ook een fijn gevoel dat het helemaal klaar is, denk ik. Ben benieuwd naar de ideetjes die je vast al wel in je hoofd hebt zitten voor de mooie nieuwe plakboeken.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk die sihouetten. Krijgje een leuk effect zo. En rood is toch echt de kleur van december en dan vooral kerst. Voor jou ook hele fijne kerstdagen.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk al dat rood past goed in deze tijd veel plezier ermee in het nieuwe jaar,
    Hele fijne dagen gewenst.
    Lieve groet Albèrtje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige plaatjes heb je er van gemaakt, rood is echt een decemberkleur.
    Fijne kerstdagen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie creaties heb je er weer van gemaakt. Ik vind het altijd verrassend om te zien waar je op uitgekomen bent. Die nieuwe boeken maken me wel heel nieuwsgierig naar wat je voor het komende jaar van plan bent....!
    Heel fijne Kerstdagen toegewenst.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ach, die pagina met de deur is mooi ! En de silhouetten, leuk gevonden !!
    Ik vond je rode maand echt wel mooi :-)...
    Liefs, en geniet nog van Kerst !!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een bijzonder project heb je gedaan, de eigenschappen van kleur ontdekken je hebt het ook mooi omschreven.
    Rood past inderdaad mooi bij december, ik wens jou en je familie ook fijne feestdagen!

    Groet Miny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hele fijne Kerstdagen. Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hallo,
    het ziet er heel mooi uit. alleen heb ik niets met rood jammer genoeg.
    fijne feestdagen voor jullie
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi elizabeth ik vind dat je er wel weer wat moois van hebt gemaakt en ook altijd weer zo n mooi verslag erbij erg leuk ,dit zijn dingen die ik zelf niet zo gauw doe , heb zelf op zich ook niet iets met rood als kleur alleen ,ben anders wel roodharig ha..ha ,fijne dagen hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat heb je fijn tot een goed einde gebracht Elizabeth en dat rood is ook weer echt de moeite geworden, je hebt het echt weer heel kenmerkend verwerkt. Fijne feestdagen!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gezellige dagen Elizabeth en een gezond en plezierig jaar vol met creativiteit waar ik dit jaar ook al zo van genoten heb!!
    XXX Hetti

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn er toch veel technieken om mee te werken. Mijn complimenten dat je het een heel jaar hebt volgehouden. Het is vast een prachtig boek geworden. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. great !
    Greetings from Poland :)
    Katarzyna


    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi gedaan weer Elizabeth en knap dat je het een heel jaar hebt volgehouden. Maar de lege boekjes maken me wel weer heel nieuwsgierig naar je werkstukken van het komend jaar incluis mooi verslag, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...