Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 26 november 2014

Thimble and heart ... sulky bom deel 6 en 7

O wat is het lang geleden dat ik aan 'I love stitching' werkte ..., de liefde was wel wat bekoeld denk ik.
Allemaal de schuld van de Gossip en van de Dear Jane, maar natuurlijk vooral omdat ik me daar toe heb laten verleiden!



Maar de kleurtjes van deze quilt in wording begonnen toch weer stevig te trekken, en ze passen natuurlijk ook perfect bij dit seizoen.



En zo werkte ik eerst deel 5 nog een beetje bij...



En natuurlijk kan de vingerhoed niet ontbreken op deze quilt, alhoewel ik er zelf dus nooit één gebruik. Jullie wel?



Blokje 6 (thimble) bestaat uit drie stukjes en op het grootste deel is de vingerhoed geappliceerd en daarna zijn de contouren geaccentueerd met een stiksteekje.
Daaronder twee kleine lapjes waarop ik naai attributen vast maakte.



En blokje 7 is ook af, het heet 'heart' en heeft eveneens 3 delen. Als decoratie wat oude platte garenklosjes ...
Als de quilt af is en de vulling ertussen zit, komen er nog steekjes (franse knoopjes) op het onderste vlak.

Eigenlijk het is zo gebeurd ..., ik snap van mezelf niet zo goed waarom ik niet een beetje door ga met deze quilt.
Het plan is wel om daar verandering in te brengen. De komende tijd wil ik de top in rap tempo in elkaar hebben en dan heb ik deze winter een mooi project om te quilten, lekker op de bank 's avonds en natuurlijk onder de lamp :)

21 opmerkingen:

  1. Wat is ie mooi! De kleuren passen inderdaad heel goed bij deze tijd, ze zijn zo lekker 'warm', Die losse attribuutjes er op vind ik helemaal geweldig, wat een leuk apart en origineel idee!
    Dat quilten is straks natuurlijk helemaal lekker als de temperaturen nóg lager worden (al voelt het buiten met die oostenwind al echt winters aan ;-)
    Veel plezier met je hernieuwde liefde Sulky
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt je quiltje leuk met al die deco's er op. Heerlijke warme kleuren zijn het, kunnen we allemaal wel gebruiken, want jeee wat is het koud buiten vandaag. Soms gebruik ik een vingerhoed, ligt er aan wat ik aan het doen ben, voor stitchery niet nodig, maar voor het doorquilten wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg leuk met al die atributen erop,bij jouw zal het niet snel saai zijn met al die keuze werkjes ,heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja, daar was je ook nog mee bezig ;-) Het zou zonde zijn als deze quilt blijft liggen, het wordt zo gaaf! Net als die andere projecten waar je mee bezig bent. Jij moet gewoon veel meer tijd krijgen, er zit niets anders op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit vind k een super mooie quilt. Heb je het patroon zelf bedacht?

    Groeten van Juffrouw Mier

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, het is een gratis patroon van Sulky. Je kunt het zo downloaden ...

      Verwijderen
    2. Ik heb eens geGoogled en kwam veel moois tegen op de site van Sulky! Wat een 'lekkernijen' allemaal. Ik heb de site opgeslagen bij mijn Favorieten, wie weet kom je ooit bij mij wel eens een Sulky tegen op mijn blog ;-)
      (maar nu nog niet hoor, ik ben nog steeds bestaande projecten aan het afmaken...)
      Groetjes weer

      Verwijderen
  6. Dat gaat toch zo mooi zijn, wanneer-ie klaar is !
    Ga je dat met de hand quilten ? Respect... Ik heb nog nooit gequilt, ik snap niet hoe je je "lijnen" mooi recht krijgt... Teken je met een speciale stoffenpotlood of zo de "rastertjes" er dan op ? (Ja, ik weet het, domme vragen, maar ik heb écht nog nooit aan patchwork noch quilting gedaan...)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eh..., domme vragen bestaan niet; mensen die niet vragen als ze iets niet begrijpen zijn dom ...
      Er bestaan inderdaad speciale stiften waarvan de lijnen later in water oplossen. Maar je kunt ook in de naad quilten of juist iets er naast.

      Verwijderen
  7. Herkenbaar hoor, er zijn zoveel mooie dingen om te maken, de stapels UFO's groeit.
    En wat grappig, ik gebruik bijna nooit een vinerhoed ook nooit in de opleiding.
    Dit is ook weer een leuk quiltje, en geeft variatie in de projecten.

    Lieve groet van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Naar aanleiding van een blogpost van jou heb ik ooit het patroon uitgeprint ;-)
    Het ligt netjes in een mapje ....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeer herkenbaar ook hier, nieuwe en andere projecten krijgen dan weer aandacht en het andere geraakt in de vergeethoek. Ik gebruik zelden of nooit een vingerhoed, maar vind het wel iets leuks om in een letterbak te zetten of zo of op je quiltje, ook leuk. Zelf vind ik het ook een hele leuke quilt, denk zelfs dat ik hem ook uitgeprint heb, maar je weet het, tijd ontbreekt.
    Maar we zien het bij wel evolueren en misschien afgeraken deze winter? Spannend!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook dit is mooi werk. Leuk met al die spulletjes erop.
    Ik gebruik alleen een vingerhoed als ik door dikke stof moet. Vorige week diverse keren mijn vinger kapot geprikt met de schaatsjes en dan is een vingerhoed toch even handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super leuke details zitten er op deze quilt ! Je schiet nu al aardig op ! Nee ook ik gebruik geen vingerhoed terwijl ik er hier aardig wat heb !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat kun je soms zo hebben, maar fijn dat je de smaak weer te pakken hebt. Ik vind de stoffen en het patroontje ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een mooi stof is dat seg.
    en wat een leuk projectje weer.
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi en hetis er nu ook veel meer de tijd voo rom hier mee bezig te zijn. Lekker bij de kachel, kopje thee en freubelen maar.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi wordt je quilt schattig die kleine patroontjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Soms lukt het even niet met een quilt waar je aan werkt. Dan kun je het maar beter even aan de kant leggen tot je er weer een klik mee krijgt. Je moet tenslotte wel met plezier aan iets werken. Maar deze moet je zeker afmaken want hij is leuk hoor.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het zijn hele mooie kleuren, soms lukt het/wil je gewoon even niet :) Dat is normaal toch :)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...