Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 17 september 2014

Nog één keer aqua ...


En vandaag de laatste aflevering over aqua in mijn creatief dagboek.


Stroken tijdschriftpapier (ook weer uit die bewuste Libelle) gecombineerd met stempels en scrappapier. Het geeft me een heerlijk vakantiegevoel, van verre reizen maken...



Deze kleurpotloodtekening heb ik misschien al eens eerder laten zien. 
Ik vond hem zo goed passen in deze maand, dat ik hem losgemaakt heb uit het tekenschrift en ingeplakt.



Dit was een kalenderplaat die ik delen heb geknipt en daar heb ik weer een compositie mee gemaakt.



Ook hier weer een spread gemaakt. Allemaal achtergrondpapiertjes in hetzelfde formaat gesneden en toen opgeplakt ...


Zo zag het er dus eerst uit, voordat er gestempeld was.



Deze pagina moet nog wat bewerkt worden, ik wacht op een goede ingeving ...


In m'n tekenboek vond ik deze aquarel, in 2003 geschilderd; huisjes op Santorini ...



En zo kreeg ook deze een definitieve plaats in het creatief dagboek bij de maand augustus.





Ook de tekening van het zwembad is een oudje van jaren her.... Een jaar of tien heb ik veel gemaakt en allerlei materialen en technieken uitgeprobeerd. 





En dit is dan de laatste pagina ... Een spontane achtergrond die ik maakte met afdrukken van m'n neppe gelli-plate. De tekst komt van internet, maar is vertaald. Het is de psychologische betekenis van turquoise en aqua!


11 opmerkingen:

  1. Je blijft me verbazen met dit project! Dit is weer een heel geslaagd hoofdstuk geworden voor augustus met aqua als thema, echt prachtig! Jij hebt toch ook vele gaven hoor Elizabeth, tekenen, schilderen, breien, haken, borduren, mis ik nog wat ? Jij zou in ons clubje passen: "de all-round creatiefjes" waar ook een deel all-rounders inzitten zoals jij.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat mooi gedaan, jij bent ook echt een alles kunner. Ik heb van de week ook aqua uit tijdschriften zitten scheuren, vind het zo'n heerlijk zomerse kleur! En wat heb je in het verleden een mooie dingen getekend en geschilderd, leuk omdat nu zo te verwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er geweldig uit en bij deze temperaturen "voelt" het ook lekker, vooral degene met dat water erop, heerlijk koel. Mooie tekeningen en die aquarel....... wauwww, zo mooi. Jij amuseert je wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je tekeningen zijn prachtig !!! Die huisjes, het zwembad, hoe mooi !!
    En je aqua-posts hebben een vreemd effect op mij, telkens als ik er naar kijk, heb ik zin in vakantie...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik denk dat ik dit persoonlijk een van je mooiste creatieve-dagboek-creaties vind..... Maar ja, je verbaast ons telkens weer, dus wie weet ga ik mijn mening nog weer bijstellen....
    Echt leuk! Ik ga deze kleur wel steeds meer waarderen.... misschien ook zelf meer gebruiken... Is zo mooi te combineren met vele andere kleurschakeringen....
    Maar ook weer heel benieuwd naar je 'oranje'maand....

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik krijg een op reisgevoel bij het bekijken van jouw augustus-aqua-project. Heel mooi, ook de technieken die je gebruikt. Een inspirerend boekwerk wordt het. Gr. Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer eigenlijk dat de aquamaand voorbij is; heerlijk die zomerse bladen die je gemaakt hebt, ze geven zo'n fijn vakantiegevoel. Wat leuk dat je 'oud' materiaal van jezelf hebt kunnen gebruiken, zo zie je maar dat je nooit iets weg moet gooien ;-)
    Maar stiekem ben ik ook al heel nieuwsgierig naar septemberoranje!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In weggooien ben ik dus echt heel slecht ... Je wil niet weten wat ik allemaal bewaard heb van jaren her!
      Enne ... oranje valt best mee, maar van mij moeten wel alle schakeringen oranje aan bod komen ...

      Verwijderen
  8. Mooi dit blog weer.
    Oranje is ook een warme kleur, voor september
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wauw wat een prachtig creatief werk laat je zien. Aqua is een van mijn favoriete kleuren, dus echt even genieten hier.
    Warme groet, Noor

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterend al die kleuren blauw. Gek eigenlijk dat ik ze niet vaak kies om iets mee te doen. Ideetje? Fijn weekend, Nienke

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...