Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 16 augustus 2014

De kleur van juli was paars



De maand juli is al weer even voorbij ... Maar ik had jullie nog niets laten zien van m'n vorderingen in het creatief dagboek van die maand. 
Uitgangspunt om paars te kiezen voor deze maand was toch wel de blauwpaarse lavendel waar ik gek op ben. En heide, alhoewel die wat later bloeit. Als kleur vind ik paars aantrekkelijk. Toch heb ik zo goed als niets in huis dat paars is. Een enkel kledingstuk is paars. Maar voor bloemen in de tuin kies ik zoveel mogelijk blauw-paars ... Soms is het gewoon moeilijk om te achterhalen waarom je van een bepaalde kleur houdt!



Nou ja, in elk geval haalde ik m'n paarse plaatjes tevoorschijn en de papiertjes die ik in de loop van de tijd verzamel heb. Meestal is dit het uitgangspunt en van daaruit ga ik wat losser ... (tenminste, dat probeer ik).




Uiteraard lavendel (uit een oude Seasons agenda) 



Ik ga altijd op zoek naar de betekenis van een kleur. Op internet is daar veel over te vinden. Het is ook wel aardig om er dan achter te komen waarom je van een bepaalde kleur houdt, of juist niet ...


Oude Libelle's zijn altijd goed voor sfeerplaatjes. Ik heb er stapels van liggen !!!


Ik vond ook nog een boomtekening van jàren geleden en heb die ook maar ingeplakt. Toch wel leuk om in de verzameling te hebben ....


De achtergrond (foto hieronder) maakte ik al een tijd geleden, toen ik aan het experimenteren was met de neppe gelli-plate, zie het berichtje hier .


Ik vind het leuk om er dan nog wat kleine details aan toe te voegen, veel heeft het niet nodig.



Ja, ik begrijp nu wel een beetje waarom ik me tot paars aangetrokken voel...
Rood is niet meteen m'n kleur, maar ik ben wel idealistisch en ik kan fel zijn.
Blauw is echt m'n kleur, wat koel en beschouwend.
En paars zit daar tussen in; mensen weten ook niet zo snel wat ze aan me hebben ...



Ik ben nog lang niet klaar met paars en eigenlijk moet ik me ook al bezig gaan houden met het aqua van augustus, maar niet alles tegelijk!
Wordt vervolgd dus....

19 opmerkingen:

  1. Hallo, en zo kom ik ook eens bij jou neuzen. Mooi blog heb je. Ik hou inderdaad van blauw! Maar dat is wel duidelijk. Hihi. Fijn dat je mijn foto's leuk vind. Ik ga jou ook volgen. Xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat je je verdiept in de betekenis van kleuren. Zou ik nooit opgekomen zijn.
    Het staat leuk die paarse tafel. Wat een uitzoekerij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel creatief
    Fijne Zondag
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mmmm.... ik vind paars en blauw ook heel mooie kleuren....... Maar ben wel vrij extrovert...... Ra ra?

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben meer vna her blauw maar paars ja ook een mooie kleur

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoewel ik niet van paars houd (wat zou dat over mij zeggen?) vind ik je juli dagboek heel mooi geworden, wat een mooie verschillende technieken!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie blog weer over jouw zoektocht door de kleuren. Boeiend om te onderzoeken waarom je wel of niet voor een bepaalde kleur kiest en wat een kleur met je doet.
    Ik ben al weer benieuwd naar de volgende maand: aqua is echt "mijn" kleur!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je paarse maand is weer geslaagd. Het is een prachtige kleur. De sfeerbeelden die je gebruikt, mooi.
    Groet, Dientje (dientjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb genoten van je paarse impressie het nl. Ook mijn lievelingskleur en in huis heb ik veel blauw.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je creatief dagboek wordt elke maand mooier. Ik heb hetzelfde met paars, in de tuin mag het van mij volop maar in huis liever niet. Gek eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik houd ook van paars, maar bij mij is dat makkelijker te zien ;-)
    Je hebt weer wat leuks van de bladzijden weten te maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoewel ik gek op blauw ben, houd ik niet van paars, niet in huis en niet in de tuin,hoewel....... ik ben wel gek op lavendel vanwege de geur. Je creatief dagboek voor de maand juli is mooi met de tekeningen erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind paars een prachtige kleur maar in mijn huis vind je eigenlijk bijna geen paars wel in de tuin samen met het roze van mijn hortensia's!! Je dagboek van juli vind ik goed gelukt en nu op naar aqua wat ik ook een mooie kleur vind;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. het is wel genieten van je paarse maand. ik ben benieuwd waarom augustus aqua moet zijn. persoonlijk dacht ik aan geel, zonnebloemgeel ; - ) ik moet eerlijk bekennen dat paars alleen in de lavendel te vinden is bij mij, en strengetjes dmc. verder is het paarsloos bij mij.
    maar zoals ik zei geniet ik van je blogbericht dus moet ik maar eens na denken wat er mis is met paars?
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja, mei was al geel vanwege al dat mooie geel langs de bermen...
      Aqua doet me denken aan het heerlijke water van de zuidfranse meren waar we zo graag naar toe gaan met vakantie, vandaar!

      Verwijderen
  15. Je paarse maand heb je al heel goed weergegeven hoor Elizabeth. Het is echt wel duidelijk dat dit 1 van je lievelingstinten is. Ook ik heb in de tuin nogal wat blauwe of paarsblauwe bloemen staan. Benieuwd wat je met aqua zal gaan maken.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik opende net Pinterest en het zag helemaal paars op mijn scherm! Ik wist gelijk wie er aan het pinnen was geslagen, hihi. Fijne zondagavond nog!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, maar dan keek je zeker bij mijn pins....
      Ja, ik had even de paars-tic, Marjan!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...