Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 13 juni 2014

Babbeltje op vrijdag

Dankjewel voor alle spontane reacties op mijn berichtje van gisteren over voetbal.
Enne ..., mocht je er anders over denken en misschien daarom niet willen reageren; dat mag gerust hoor!
We zijn in blogland altijd heel solidair en vriendelijk (en dat is goed en fijn), maar ik vind het ook best leuk om hele andere meningen te horen/te lezen.

Gisteren analyseerde onze jongste zoon (bijna 19) mijn bericht op een verrukkelijke manier. Hij begon met "jammer ma, dat u dat voetbal altijd zo moet afzeiken ..." En toen kreeg ik keurig te horen met welke argumenten ik misschien een punt had, en welke volstrekt onzin waren, omdat ze ook in verband gebracht kunnen worden met niet-voetbal activiteiten.
Zo heerlijk fris, en ik kan daar zo van genieten. Gewoon puur en ook nog eens onderbouwd.

Maar genoeg over het WK en de voetbal en nu over tot de orde van de dag.
Orde? Ja, soms is die orde er en soms ook niet. Ik ben een beetje aan het nadenken over wat me het beste bevalt en wat het beste bij me past.
Gisteren maakte ik een lijstje van dingen die ik wilde doen en ik zette daar meteen een tijdsplanning bij.
Ik had dat even nodig, want ik had woensdag echt lopen flierefluiten....



Grotendeels heb ik me er aan gehouden, alleen ging ik 's middags liever borduren dan stofjes knippen voor de gele Framed Flowers en het maken van een pagina voor m'n creatief dagboek.
Dat moet kunnen vind ik.
Vandaag heb ik ook een 'lijstje', maar dan een beetje vrij en ik heb ook niet de illusie dat het allemaal gaat lukken:



Never mind ..., het is ook maar een hulpmiddel. Het geeft gewoon een beetje richting. En vanavond ga ik eens nadenken hoe ik het ervaren heb.

De laatste tijd (en dit is geen nieuw verschijnsel) ben ik er goed in dingen beginnen en vervolgens niet afmaken. Of het nu gaat om strijken, boodschappen opruimen, ramen zemen of opruimen, planten verpotten, tekenen of borduren ...
Ik baal daar wel een beetje van, maar ik kan het even niet laten om toe te geven aan nieuwe impulsen.
Het gevolg is wel dat ik er een beetje onrustig gevoel van krijg, soms ...
Wat zit een mens toch moeilijk in elkaar hè?
En hoe komt het toch dat je bepaalde keuze's maakt en wat ligt er aan ten grondslag...

Ik houd maar op, want het eind is zoek. Eigenlijk kom ik nooit uitgedacht!
Fijne dag allemaal...




17 opmerkingen:

  1. Hier de laatste tijd zo een beetje hetzelfde probleem... Zoveel te doen, deels zaken die moeten gebeuren, deels dingen die ik dan weer per sé wil doen, en het wordt een beetje rommelig in mijn planning hihi...
    Je borduurwerkje vind ik super schattig... Wit en blauw doet 't hem keer op keer bij mij !
    Xxx, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Elizabeth, een beetje orde op zaken is toch wel goed en rustgevend voor de hersentjes. Niet teveeld dingen tegelijk doen, is mijn raad.
    Die laatste zin vind ik mooi, wat zouden we zijn zonder gedachten?

    En nog even over de voetbalgekte: Ik word helemaal gek van die toeters die ik de hele middag al hoor! Dat ben jij toch niet hoop ik? Het komt wel van jou kant af hierheen gewaaid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat ben ik zèker niet! Maar alle herrie komt altijd bij ons uit de wijk. Met vuurwerk gaat het al precies zo. Een hoop verwende kindertjes die van alles van hun ouders krijgen maken de herrie....

      Verwijderen
  3. Van al die nieuwe impulsen heb ik ook vaak last, toch maar proberen er niet al te veel aan toe te geven denk ik. Zo'n lijstje is dan handig en tegelijk een soort journal oefening.
    Het wordt een mooi borduurwerkje.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Elizabeth,
    eerst wilde ik ook reageren op jouw bericht over voetbalgekte, want was het grotendeels met je ééns. Goed, doe ik n.a.v. de reactie van je zoon dan nu maar. :) Het ergste van die voetbalgekte is te zien hoe volwassen en stoere mannen na afloop van een verloren wedstrijd werkelijk TRANEN-MET-TUITEN huilen....alsof de ergste ramp in hun leven is gebeurd!
    Maar ondanks alles waar ik het eigenlijk helemaal met je eens ben over die voetbal, ben ik misschien ook eigenlijk totaal niet consequent, want uiteindelijk wil ik altijd nog wel horen hoeveel het geworden is, en of Nederland gewonnen heeft. En mijn man kan het allemaal relativeren, en als Nederland er binnen no-time uit ligt, zal hij er geen minuut van wakker liggen. En toch verheugd hij zich heel erg stiekem van binnen al paar dagen om de wedstrijd te kijken! En straks, om 9 uur, ga ik lekker op mijn hobbykamer naar de radio luisteren, terwijl ik aan het hobbyen ben. Gewoon, omdat ik stiekem het spelletje toch leuk vind. Omdat ik altijd zo moet lachen om die presentatoren. Omdat ik gewoon über-nieuwsgierig ben. En als Nederland wint, dan zeggen we tegen elkaar: ´leuk voor ze!´. En als ze verliezen zeggen we tegen elkaar: ´tja, was te verwachten, slecht gespeeld´. en gaan we lekker slapen.
    Dus ondanks dat ik het enerzijds met heel veel dingen eens ben, vind ik het van binnen toch wel beetje leuk om te volgen! (en dat voor een vrouw, haha!).
    Misschien omdat mijn man en ik nog jong zijn? Geen idee....
    Ben ik consequent? Totaal niet. Misschien dat ik er over een aantal jaar zo zat van ben geworden, dat ik niets meer erover wil horen. Maar nu overheerst mijn nieuwsgierigheid nog! ;)
    Tof om te lezen dat je zo luistert naar je zoon, en dat hij dat ook zo met je kan bepraten en tegen je kan zeggen, en dat je dat ook waardeert!

    Nou, ik zou zeggen: nog anderhalf uur, dan wordt het héééééééél stil op straat, haha! Moet je dán lekker gaan wandelen buiten, kom je niemand tegen!

    Fijn weekend, en succes met alle dingetjes!

    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijke reactie Nienke! Maar ik wil ook de stand weten hoor...
      Ik ben toch wel voor Nederland, het voetbal heeft ook iets van een nationaal-gevoel.
      Enne, ik heb vroeger ook veel wedstrijden gekeken; had je niet gedacht misschien...
      Vanavond kijken m'n man en zoon ook. De oudste heeft een bruiloft (zal wel stiekem af en toe kijken op een scherm...)
      Jullie gaan er zelf heel relaxt mee om, en volgens mij is dat gezond.
      Maar ik heb een wat hoog ergernis-gehalte, zullen we maar zeggen. Dus ik schiet ook af en toe danig uit m'n slof.

      Verwijderen
  5. zeer herkenbaar, vandaag washet even twee sterretjes maken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een (h)eerlijke zoon. Ieder zijn mening, niet dan? En de rest: O, zo herkenbaar. Ik ben omringd door begonnen (leuke) dingen die allemaal niet af zijn omdat er iets anders leuks even geprobeerd moest worden... Tja.. ik word er dus ook onrustig van en probeer steeds wat meer regel en orde in de chaos te krijgen. Lukt niet echt, maar ik blijf proberen. Lijstje werkt niet bij mij, want als ik het niet haal voel ik me daar ook weer schuldig over. Ik leef dus bij de dag, en ben blij met alles wat toch af komt :))
    Fijn weekend, Elizabeth.
    (Oeps... ik hoor voetbalgehuil bij de buren)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo,

    Moeilijk om een leuze te maken hé, maar een hobby moet aangenaam zijn en ontspanning geven, geen opdracht worden en je een onrustig gevoel gaan geven. Hopelijk vind je de rust terug. Tja, en dat niet afwerken van iets, ik vrees dat we dat allemaal kennen/hebben.
    Hier ook nog een paar stukken die ik moet afwerrken, maar dat is voor in de grote schoolvakantie, neem ik het mee op de tuin in, teriwijl de kinderen in het zwembad spelen.

    Groetjes Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sorry voor de fouten, ik wil te snel typen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, dat probleem heb ik soms ook, er zijn zoveel leuke hobby's, zoveel nieuwe technieken om te proberen, maar we hebben gewoon niet genoeg tijd, we worden gewoon overspoeld, vooral door de blogs, pinterest, facebook en noem maar op. Maar regelmatig maken we toch ook dingen af en soms loopt het overal wel eens chaotisch om daarna weer keurig in het rijtje te lopen :-) En dat denken over het hoe en waarom doe ik ook al mijn hele leven en het verandert altijd weer met de leeftijd vind ik. Het komt wel goed, zoveel mogelijk doen waar je zin in hebt!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou, over voetbal wordt zoveel gepraat en gediscussieerd dat ik met daar alleen al gruwelijk aan kan ergeren!! Ik vind het maar een heel opgeklopt gedoe! En dat er zoveel geld in omgaat vind ik helemaal aso! Sorry, ik ben misschien wat erg radicaal. Maar voetballen voor de lol, hier op straat of het veldje om de hoek vind ik prima, maar het moet een spelletje blijven!
    Ik hoop dan ook altijd maar dat ze snel uitgespeeld zijn!!
    Mijn man houdt me daar prima van op de hoogte! Zijn voetbalgekte is afgezwakt tot het lezen van de eindstand..... Dus wat dat betreft hebben wij het heerlijk rustig. Lastig alleen als je soms iets wilt afpreken op DE avond van voetbal als diegenen wèl voetbal-minded zijn....
    Oke, dat was mijn visie...
    En het overal aan beginnen en vervolgens niet afmaken? Ik zou het zelf geschreven kunnen hebben!! Maar ik ben van plan om binnenkort weer eens een stevige discussie met mezelf aan te gaan en een lijstje te maken met wat eerst af moet voor ik met wat anders ga beginnen, hoe leuk dat nieuwe projectje dan ook mag zijn!!
    Ik merk gewoon dat ik er een beetje gestrest van raak, al die dingen waar je aan begint en vervolgens gewoon laat liggen!!
    Ik denk dat jij over een poosje ook wel weer die gedachten krijgt om te relativeren en dingen te stroomlijnen..... zover denk ik dat ik je wel 'ken'.

    Fijn weekend nog!

    Groetjes, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je mag best van je planning afwijken hoor, wat een beeldig borduurwerkje zeg.
    En ik ben ook niet gek op voetbal maar gezier er weing anders was had ik het toch maar aangezet. En ik heb zomaar de hele wedstrijd gekeken, grappig hè.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. nou zeg, gister was het net of ik jarig was, ik werd bedolven onder de smsjes, appjes, berichtjes.... alsof ik persoonlijk die vijf doelpunten had gemaakt! Hahaha heel Frankrijk waqs blij voor me, en dat was wel even heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je voetbalberichtje had ik even gemist en natuurlijk met nieuwsgierigheid nog even gelezen. En ik kan alleen maar zeggen: ik ben het volledig met je eens. Ik vind het (als niet voetballiefhebber) gewoon vreselijk. Hebben mensen wel eens nagedacht om hoeveel geld het hier gaat? Als je ziet hoeveel brazilianen in armoede leven en voor miljoenen worden er stadions neergezet, dat vind ik pas idioot. En dan ook hier in Nederland, ze boodschappenkarren kunnen het niet aan, de kratten zijn inderdaad niet aan te slepen en de actions kun je rustig een half uur voor de kassa staan om de vlaggetjes en andere zaken de deur uit moeten. Absurd!
    Ook je punt uit dit blogje kan ik in meedoen haha. Beginnen en niet afmaken. Maar..... ooit komt het af is mijn ervaring al duurt het soms wat lang. KUn je er wat langer van genieten toch....... Fijn weekend, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beginnen met dingen en niet afmaken: dit is wel heel herkenbaar. Zou het komen door al die prikkels die we via internet binnen krijgen en zoveel mooie, leuke dingen zien die we graag zouden willen maken? Ik ben ook met veel dingen tegelijk bezig, maar probeer wel zo nu en dan iets af te maken, anders wordt ik heel onrustig.
    Wat een mooi borduurwerkje zie ik daar. Heerlijk rustgevend vind ik dat, even borduren.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...