Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 17 mei 2014

Genieten ...



Vanmorgen vroeg zat ik al buiten te genieten van mijn plantjes op de trap. Gelukkig zijn ze de hele nacht blijven staan. Niet dat het zo waaide, maar de poezen vinden het trapje ook wel erg leuk om te klimmen.
En dat had dus zomaar fout kunnen gaan. Achteraf niet zo slim van me, maar ja ... ik kan toch niet elke avond alles weer van het trapje halen en 's morgens het er weer op zetten?



En hier staan de andere plantjes nog tijdelijk uitgestald. Ze moeten nog een plekje krijgen. De lupine moet zelfs nog in een grote pot, òf in de koude grond. Maar ik moet nog bedenken op welk zonnig plekje ze kan staan.
Zien jullie het trostomatenplantje? Niet zo duidelijk hè... , even een aparte foto er van maken...



Zo, dit is beter. Maar hij moet nog een beetje bijkomen. Hij staat in een oude pan uit het huis van m'n vader. In de kelder heb ik daar heel veel oude pannen gevonden. Ik boor er een gaatje in (als ze al geen gat hebben...) en gebruik ze in de tuin.




Gisteren is er ook nog een cavia in m'n krat gekropen... , die mag ook lekker in de tuin. Als het goed is heb ik op de garagezolder nog een koe en kippen. Die mogen er ook wel bijkomen staan. Krijg ik toch nog m'n boerderij!





Deze mooie blommen zijn nog overblijvers van vorig jaar! Ze zijn volgens mij absoluut niet winterhard en ook eenjarig, maar ze zijn weer gaan bloeien. In de voortuin heb ik dat met de Spaanse Margriet. Helaas hebben de slakken zich nu tegoed gedaan aan de blaadjes en zien ze er wat minder uit dan een maand geleden.


De campanula heeft de hele winter in de bloei gestaan en is nog wat voller geworden!

De hele dag ben ik buiten bezig geweest. Strijken, borduren, lekker luieren in de zon...
En wat experimenteren..., kijk ... het trapje tegen de muur is eigenlijk ook wel leuk!







En we hebben ook al heerlijk buiten kunnen eten! Zomerkoninkjes ....



Fijne zondag allemaal!



14 opmerkingen:

  1. O, wat ziet dat er mooi uit bij jou! Zeker met dat heerlijke zonnetje erbij :-)
    Ik zat vandaag ook zo lekker buiten te haken, maar kennelijk denken een aantal mensen in mijn buurt niet zo aan andere mensen, of juist wel en willen ze graag hun muziek met anderen delen (of ik begin gewoon een ouwe zeur te worden), dat maakte het voor mij helaas wat minder aangenaam. Maar de zon en temperatuur waren heerlijk :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik ben eerst naar het tuincentrum geweest (ja, zo een als die van jouw) en heb een trosroos gekocht voor de plaats waar de salie niet wil (schimmel op blad) , vetplant (muurpeper) gekocht om de eerste plant wat support te geven in m`n trog. en voeibare plantenvoeding omdat basso alle koemest korrels opeet (de viezerik), en waar ik blij mee ben, schuim om onder de schuifpui te spuiten om de mieren (en nesten) te doden, heerlijk mijn dag kan niet meer stuk.
    wat erger ik me aan die mieren zeg! we hebben zomers in de wijk hele donkere wolken als ze uit vliegen, bah bah bah,
    zo dat is er uit, verder heerlijk in de tuin gezeten en gewerkt.
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, als een mens daar niet vrolijk van wordt..... Wat een heerlijke zonnige plaatjes.
    Leuk hè, dat we zomaar bloemen van vorig jaar over hebben. Heel apart.
    Ik vind je trap tegen de muur ook heel mooi staan.
    En ik dat eerst dat het een echte cavia was.

    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk die trap!! Volgens mij heb je heerlijk zitten genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. héérlijk heerlijk dit weer hè... en al die bloemen buiten! Ik heb ook planten die de winter overleefd hebben... het is ook geen winter geweest. geniet van je zondag, doe ik ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke trap en als de trap van je vader is geweest is het nog leuker. Volgens mij heb je een fijne dag gehad met een lekkere lunch:-).
    Voor als je ooit de Delfts blauwe huisjes gaat borduren, ik heb de dmc nummers van de huisjes op mijn blog vermeld, het zijn nl. andere nummers dan het telpatroon aangeeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankbare dinsdag maar dan op een andere dag ;-)
    Wat een heerlijk weer hé en als je dan in je tuin zoveel moois hebt staan is het natuurlijk dubbel genieten!
    Vandaag is het ook weer mooi weer, lekker weer naar buiten!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke tuin heb je Lekker overzichtelijk. Geniet van het schitterende weer...dat doen wij ook.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo,

    Wat mooi en gezellig ziet het er allemaal uit.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker om zo buiten bezig te zijn, het trapje ziet er verleidelijk uit met alle potjes erop!
    Heerlijk he als de natuur zo uitbundig wordt, geniet ervan en een fijne zonnige week :-))
    XXX Hetti

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk Genieten, en je tuin ziet er prachtig uit.
    Waait het trapje niet om
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk weer om in de tuin bezig te zijn. je bloemen en planten zien er heel mooi uit, zo gezellig weer al dat spul om je heen. Heerlijk zijn die tomaatjes, mijn plant is net leeggegeten en hij mag straks naar buiten, kunnen er weer nieuwe tomaatjes aan groeien. Dat is zo genieten, de tomaatjes zo vers geplukt op je bord.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Op één of andere vage wijze heb ik heel veel van je berichtjes gemist, je bent weer lekker thuis heb ik nu door haha.
    Geniet lekker van het mooie weer!
    Liefs, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige tuin met mooie zomerbloerd heb je staan. De afgelopen dagen waren heerlijk het maakte niet uit waar je ws het was overal mooi weer. Blijven genieten van het. Mooie weer en alles wat bloeit en groeit.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...