Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 21 mei 2014

Framed flowers maart




Eindelijk is het blokje van maart helemaal af. Het borduren van de meeldraden hield me een beetje op.
Maar we beginnen even bij het begin, want van dit blok-in-wording heb ik foto's gemaakt!



De stofjes uitzoeken, vormen knippen en de afbeelding overnemen op de achtergrond..., daar begint het bij mij mee.



Het middenstuk van de bloem bestond, net als bij het eerste blok, uit appliqué reverse. Je knipt dan uit het buitenste stuk een gat waar je een ander lapje achter naait. Gelukkig ging het me nu al een stuk beter af dan de vorige keer!




Zoals je ziet, gebruik ik heel veel spelden die ik loodrecht op de zoompjes zet om een zo strak mogelijk geheel te krijgen.
Bij de verschillende bloemblaadjes moest ik goed opletten waar welk stukje hoorde en ik had ze dan ook allemaal genummerd.



De bloemblaadjes moesten eerst geappliceerd worden, zodat het hart erover heen gezet kon worden.
Ik knip aan de achterkant nooit stof weg, dus ik heb ook lekker wat reliëf gekregen...




De meeldraden zijn geborduurd met de omslingerde rijgsteek en de pollen met de platsteek. 
Tenslotte is ook dit blok weer omlijst, waarbij meteen ook de achterkant is afgewerkt.
Ik heb verder geen quiltwerk meer toegepast.

11 opmerkingen:

  1. Het ziet er heel kunstig uit. Je hebt echt gevoel voor dit soort werkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig geworden! Ook mooie kleuren; het is echt een tere bloem geworden.
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap gedaan. Lijkt me niet eenvoudig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi geworden, wel een gepriegel. Denk er ook over om ermee te beginnen. Patronen al wel verzameld, haha. Dat is meestal het begin.
    Fijne dag.
    Dientje (dientjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat een hoop werk! Goed dat je er foto's van hebt gemaakt, zo zien we eens dat het geen eenvoudige klus is. Het resultaat mag er zijn, ik denk dat het extra reliëf het extra mooi maakt!
    Succes met de volgende....
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een mooie bloem.............wat ikooit geleerd heb is je spelden krom buigen. Je kan namelijk geen drie delen recht houden, 2 stof en een speld. Als je je speld buigt blijven je stoffen recht. werkt heel fijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Erg mooi en zo leuk om weer zo'n compleet andere versie te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig Elizabeth, een heel kunst-en vliegwerkje om dit goed te krijgen lijkt me, maar het is je weer ontzettend goed gelukt! Weer een deel af!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi blok geworden, best nog wel veel werk
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig blok, Elizabeth! Zo te lezen schuilt er veel meer werk in dan je van te voren vermoedt, maar het resultaat is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi Elizabeth! En fijn dat je dit priegelwerk weer kunt! Ik denk dat het weer een heel klein beetje de goede kant op gaat met je hè? Je blogt weer meer.... en het feit dat je dit weer af hebt..... opgeteld lijkt me dat wel weer een plusje....

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...