Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 23 mei 2014

Eindelijk weer bij ...




Ik heb de borduurtic ..., en dat komt goed uit! Vorige week had ik al zitten rekenen hoe lang het zou duren om weer helemaal op schema te kunnen zijn. Ik kwam ergens uit in juni. Maar ik heb de smaak nu zo goed te pakken. Brei- en haakwerk komt de mand niet meer uit, deze week was het alleen maar borduren. 
En dan het liefst buiten. Ik leg het doosje eronder en dan borduurt het zo lekker weg op schoot.



Op de één of andere manier vind ik de tweekleurige randjes het minst leuk. Misschien omdat ik ze al snel te druk ga vinden. 



Wat ook leuk is (vind ik dan), is om te ervaren hoe je het beste een randje kunt borduren. Soms is dat in horizontale kolommen, en bij een ander randje werkt verticaal weer het gemakkelijkst.
Het één na laatste randje is juist diagonaal met het patroontje mee geborduurd. Erg leuk om te ervaren!




En nu mag mijn rolletje even een dagje slapen in het doosje tussen de DMC, maar morgen - als de nieuwe randjes komen - maak ik haar weer wakker hoor!

22 opmerkingen:

  1. Zo mooi en gezellig ...
    Al die steejes en kruisjes ...
    Fijn weekend ...
    Lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh die borduurtic, die herken ik! Heb jij dat nou ook: als je begint, kan je niet meer stoppen.... en het is zo heerlijk rustgevend.
    Je rol wordt erg mooi, ik vind de tweekleurige randjes helemaal niet storen tussen de eenkleurige randjes, omdat je in dezelfde tinten blijft wordt het juist een beetje speelser.
    Lekker dat je nu bij bent met de rol, succes met het komende randje!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk bevangen door het borduren.
    Jouw randjes zijn heel mooi. Doordat je steeds dezelfde kleuren in de rol gebruikt blijft het geheel mooi rustig.

    Veel plezier met de volgende randjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je randjes zien er zo mooi uit, zo rustig door je grijstinten. Heerlijk om zo buiten bezig te zijn. Nu ook, jammer dat het vrijdagochtend is, ik moet aan het werk, hh dan. Ben al even buiten geweest en het is heerlijk hier, niet te koud, niet te warm, precies goed. Geniet er van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er erg mooi uit! Mooie steken en patronen en dan zo rustig kleur gebruik!

    Fijn weekend!
    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. vind het altijd heerlijk om je blog te lezen, je beschrijft alles zo gezellig

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fijn gevoel weer helemaal bij met de randjes, morgen gaan we weer
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Phoe ELizabeth!! Helemaal bij!!! Ik ben er beduusd van!! En ik vind ze bij jou zo mooi!!
    Ik geloof dat mijn randjes per week in diepe winterslaap zijn......
    Ik heb weer een beetje de breieritus zullen we maar zeggen. En die schouderwarmer moet rond 20 juni ook klaar zijn... Nee, ik laat mijn randjes nog even lekker doorslapen, dan zijn ze straks goed uitgerust voor de inhaalronde.... Maar of ik ooit helemaal bij kom weet ik niet... Hoeft voor mij ook niet echt, maar nu zit ik nog ergens rond week 18 te 'poeren'.... Nou ja, komt wel weer.
    En ik kan juist absoluut NIET borduren buiten.... dat speelt ook wel een beetje mee.
    Ik wil op 't moment alleen maar beetje werkjes hebben waar je niet te ingewikkeld over hoeft na te denken... Mijn gedachten spelen veel rondom het kind Merel dat nog zo heeel heeeel ernstig ziek ligt. Het is de vraag of en hoe ze hier door mag komen... Dat hoofdje hè, zo verschrikkelijk! Maar daar had ik ook al over geblogd.. sorry dat ik er weer over begin, maar het leeft zo intens bij me/ons...
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh een borduurtic, heb ik ook regelmatig last van :-) maar momenteel is het thuis eerder een breitic (hihi) maar ook dat is helemaal niet zo erg. Van borduren wordt je zo helemaal "zen" vind ik, maar ook breien heeft dat effect op mij. Misschien toch nog eens een borduurtje starten tussenin??? Heel veel succes met bijhouden van je randjes!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat we elke keer van die manies hebben. Zo ben je de ene tijd druk met iets om het vervolgens weer weken in de hoek te laten liggen.
    Maar dit gaat heel mooi worden.

    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat herkenbaar is dat toch bij velen. Soms lijkt het net of je maar met 1 ding bezig kunt/wilt zijn. Het gaat zo lekker, nieuwsgierig naar het vervolg, etc. Je randjes zijn mooi, ook de 2 kleuren. Heerlijk om buiten te kunnen handwerken. Ik heb ook altijd een werkje bij de hand. Succes en goed weekend.
    Groet,
    Dientje (dientjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat worden je randjes mooi! De kleuren zijn ook prachtig gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het is een pracht , ik heb die van mij heerlijk in zijn doosje liggen het pakte me helemaal niet meer , dus hier even geen borduurtik ;o)
    veel plezier met het randjes van vandaag !!!!!!
    fijn weekend, Marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een prachtlap, heel erg mooi, ik vind je kleurkeus geweldig. Bij mij liggen ze nog even te wachten maar dat komt ook ooit goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi, hoor! Ik heb ook een inhaalslag gemaakt, liep er 6 achter, nu nog een half!!
    ik ontleed de patroontjes ook en zo maak ik sommigen in 2 of 3 toeren!!!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je randjes zijn prachtig.
    Dit gaat iets heel mooi worden,
    ben dan ook benieuwd als het af is.
    liefs sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal in de ban van de randjes. En iedere week is het weer een verrassing.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik vind dat je kleuren erg mooi zijn. Door naar de lap in zijn geheel te kijken ziet het er niet druk uit.
    (vind ik ). succes er mee.
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo,

    Ik vind het toch al een mooie rol geworden zo.

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Elisabeth wat ben je al ver met je randjes, ik borduur een middag in het weekend en dat gaat het niet zo vlot! Ik vind jouw kleuren prachtig. Als ik een randje met twee kleuren te druk vind dan borduur ik hem met maar 1 kleur en dan ben ik helemaal tevreden. veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...