Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 28 mei 2014

Creatief dagboek

Wie mij een beetje volgt op Pinterest kan precies zien waar ik mee bezig ben. Althans, waar mijn verzamelwoede op gericht is. En meestal loopt dat gelijk op met m'n creatieve uitspattingen....

inspiratie van internet (art journal/mixed media)

Begin 2014 begon ik met heel veel zin en een dosis goede moed aan een creatief dagboek, zoals je hier kunt lezen. Twee keer liet ik e.e.a. zien, en daarna begon het op een laag pitje te staan. Heel af en toe krabbelde ik wat, of knipte ik wat plaatjes, maar de fut was er uit. Nou ja, overal was bij mij de fut uit, dus zo gek was hett nu ook weer niet dat er geen vorderingen waren ...

omgeturnd naar de nieuwe afmeting 

Op de één of andere manier kon ik niet goed werken in de vorm van het dagboek. Ik kon er gewoon niet mee uit de voeten. Vorige week bedacht ik dat A4 formaat me veel meer aanstond...
Rigoureus heb ik toen alles veranderd. Ook de 'oude' pagina's heb ik omgeturnd naar de nieuwe bladvorm.


dit is zo'n plaatjes-pagina ...

Ik vind het moeilijk om een beetje los te komen van het "plaatjes plakken". Omdat ik heel veel plaatmateriaal op kleur heb verzameld, is dit toch vaak de basis voor een pagina. Het is een zoektocht om een andere weg in te slaan. Door veel te kijken naar werk van anderen (vandaar ook àl die pins) ontdek ik mogelijkheden en probeer ik dingen uit. En het leuke is dan wel dat je een beetje je eigen stijl erin gaat vinden.


gewoon proberen .... 

Het 'gekke' is dat er nog maar weinig bladzijden naar mijn gevoel echt AF zijn. Tja, wanneer is iets af? Als je er helemaal tevreden over bent?
Ik heb soms gewoon de neiging om er hier en daar nog wat tekst aan toe te voegen, of iets te tekenen, een randje te krabbelen ...

oei, wat een bleekscheetpagina...

In het echt is de bladzijde hierboven knalletje geel gemaakt met acrylverf. Ik heb lekker zitten experimenteren en daarom ben ik tevreden met dit resultaat. Het ging me hier echt om het proces.




repen gescheurd en lekker wat doodle randjes gemaakt ...

Elke maand kies ik een andere kleur. Januari was blauw, in februari koos ik voor wit- en beige tinten, maart was groen, de maand april was koraal aan de beurt en mei is geel geworden.
Omdat ik zo lekker bezig ben, heb ik ook al een aantal pagina's in roze voor de maand juni gemaakt!







De groene ondergrond van de shake is met acrylverf gemaakt; met een oud pasje kun je goed verf uitsmeren. De gele rondjes zijn gestempeld met een dopje. De shake zelf is een plaatje en de tekst is erbij geschreven met een fineliner...




Deze mooie tekst vond ik op internet. Het aquarel-letje had ik al eerder gemaakt.




Waarschijnlijk ga ik aan deze twee bladzijden nog wel wat aandacht geven, 'k ben d'r nog niet helemaal tevreden mee zoals ze nu zijn. Maar ze zitten lekker in de map, en iedere keer schiet er me weer een ideetje te binnen.


En hieronder een soort van collage. De bladzijde is eerst beplakt met allerlei restanten roze papier en daarover heen zijn de plaatjes geplakt, deels over elkaar heen. Daarna heb ik weer wat doodle randjes gemaakt. Dit is nu een pagina die ik af vind ...


Ik ga nog lekker even door! Ik hoef waarschijnlijk niet uit te leggen hoe m'n hobbykamer er op dit moment uit ziet ...
En weet je dat ik al bijna twee weken geen brei- of haaknaald heb aangeraakt?
Tja, zo kan het gaan!

18 opmerkingen:

  1. Ik ben grote fan van je aquarelletje ! Mooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk als je gezegend bent met zoveel talenten. Er is dan altijd wel wat te doen. Is de inspiratie bij het ene weg, dan is er voor een andere techniek weer een idee. Je boek wordt mooi. Fijn dat je weer 'fut' hebt.
    Groet,
    Dientje (dientjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en dat is meer dan ok, afwisseling doet een mens goed

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ik dacht al dat je met zoiets bezig was ;-)
    Op Pinterest zag ik regelmatig je verzameling groeien, wat een leuke dingen zitten er tussen. En nu ik zie wat je zelf hebt gemaakt, kan ik alleen maar zeggen dat je de materie je heel snel eigen hebt gemaakt, wat een mooie creaties uit eigen hand en wat leuk ziet het er allemaal uit! Heel begrijpelijk dat je even niet 'handwerkt', maar dat maakt niks uit toch, je bent in ieder geval lekker creatief bezig!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zo'n creatief dagboek! Ziet er mooi uit. En leuke elke maand een thema kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Pfoe... Je bent wel bezig zeg. Wát een fantasie. Knap, elke maand iets anders aandragen! En het handwerken.... ach, dat gaat vanzelf wel weer kriebelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Kijk, dit zijn nou jouw creatieve uitspattingen. Ik zou hier nooit opgekomen zijn. Er zullen heel wat uurtjes (denk)werk inzitten. Heel knap bedacht allemaal.
    En toch ook wel eens leuk om wat anders te doen dan te haken en breien?
    Ik ben op het moment ook weer wat meer bezig met plaatjes plakken en versieren, net nog weer 3 zeepjes gemaakt.
    Leuk dat je nog weer eens wat van me wilt kopen trouwens. Ik houd me aanbevolen.

    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. sjee, ziet er erg gaaf uit hoor. Heerlijk, het spontane van alle bladzijdes. gewoon wat er in je opkomt op dat moment (denk ik). Hmmmmm, krijg ook zin om zoiets te doen......
    Suc6 verder.

    Lieve bloggroetjes Pétra.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat aquarel-letje van je is mooi gemaakt!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Elisabeth ik mis je Pinterest button die je voorheen op je site had staan?

    Liefs Jann

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ha, nu snap ik je opmerking over dan weer werken met draadjes en dan met papier. Jij zit nu lekker in een papier-fase. Wel een hele creatieve fase zeg. Heerlijk toch, om zo bezig te zijn. Je pagina's worden prachtig. Dat gevoel van 'is het nu af of moet ik er nog iets mee', dat herken ik heel goed. Bij mij is het risico altijd dat ik er teveel aan ga doen en dan is het effect weer weg. Maar het is een heerlijk proces om gewoon maar te beginnen en te zien waar het toe leidt. Genieten!
    Fijn lang weekend.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een creativiteit in jouw dagboek. Een mooie afwisseling op al jouw borduurwerk. Het aquarelletje is helemaal top.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het gaat lekker met je creatief dagboek, zo gaaf, iedere maand een andere kleur. En echt af is het natuurlijk nooit. Geniet jij maar lekker verder met je papiertjes en potloden. Je aquarelletje ziet er top uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, ik volg je pins en had al het idee waar je mee bezig was en het gaat je steeds beter af moet ik zeggen, superleuk!! Ik pin zo af en toe maar doe er nog steeds weinig mee, veel ideetjes maar er komt weinig uit mijn handen. Druk, druk, moe, moe etc etc, succes met je creatieve dagboek meis, liefs Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig al die dingen waar je mee bezig bent.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je kan nu eenmaal niet alles tegelijk Elizabeth, moet ook ik steeds weer ondervinden :-( maar je creatief dagboek is dus nu weer heel goed opgeschoten en wordt echt prachtig en heel creatief, het voornaamste is dat je iets doet wat je leuk vindt en je goed bij voelt. En die breinaalden en haakpennen komen vast binnenkort weer aan de beurt.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. het lijkt me een fantastische hobbykamer geworden! al je creativity dwaalt er rond, heerlijk.
    en een tijdje geen wol en haak en brei dingen doen, maakt dat je over een tijdje die dingen weer gaat waarderen en van gaat genieten.
    veel plezier met creatief zijn, de beste soulfood die er is......
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ben jij druk bezig geweest zeg. Ik heb inderdaad van alles voorbij zien komen op Pinterest dus eigenlijk verwachtte ik wel zoiets. Je bleekscheetpagina vind ik juist wel leuk. De aquarel met de tekst op golven is ook mooi, het gescheurde papier ook, eigenlijk alles wel. Ik heb ook wel eens een poging gewaagd om een journal te maken van een aquarel en wat tekst eromheen maar vind het erg moeilijk om het spontaan te laten lijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...