Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 9 mei 2014

Camperreis deel 7 (dag 12 t/m 14)

Dinsdag was het goed toeven in Verbania (Italië). Als je een dag gereden hebt, is het ook weer heerlijk om een dag stil te staan. Andersom trouwens ook, vinden wij dan...

DH maakt bijna elke ochtend een wandeling, terwijl ik nog lekker een poosje in bed blijf. Hij komt dan wel op leuke plekjes, zoals je hierboven ziet....

Op de camping stonden overal langs de paden prachtige bloemen en het lukt me steeds beter om ze van dichtbij goed op de foto te krijgen.

Het zwembad op de camping, waar we overigens niet in zijn geweest; badmuts verplicht...

We genoten van de prachtige natuur... Het bleef dinsdag wel een beetje bewolkt. De zon probeerde wel door de wolken heen te komen, maar dat lukte pas 's middags. Toen hebben we heerlijk zitten lezen en breien. De garderobe van de Sterre en Liselotte is flink uitgebreid...
Maar dat willen de meiden zelf een keer showen!

En ook 's avonds is het meer prachtig! Je blijft er gewoon foto's van maken...

---------

Woensdagmorgen vertrokken we uit Italië... Nog één keer een foto maken van het meer hoor..

Het had 's nachts behoorlijk geregend en het was nevelig boven het meer. De overkant kon je nauwelijks zien! Dag Lago Maggiore....

Afrekenen en vertrekken.... Het plan is om in twee dagen naar huis te rijden. We hebben de avond ervoor lang zitten dubben i.v.m. de weersomstandigheden wat de beste route is. Maar vandaag (woensdag) is het eigenlijk overal slecht weer...
We besluiten toch maar via Zwitserland te rijden, een vignet hebben we toch al...
De weg langs het meer is lang en het verkeer is druk. Er zijn talloze wegwerkzaamheden, het schiet niet erg op.
Eenmaal in Zwitserland kunnen we meer doorrijden. Voorbij Basel gaan we de grens over naar Frankrijk.
En zo komen we in de Vogezen terecht. Het is lang geleden dat we hier geweest zijn en we zijn eigenlijk vergeten hoe mooi het hier is!

Helaas alleen wat foto's gemaakt via de voorruit en die zijn niet allemaal van zo'n beste kwaliteit...
Vanaf Colmar kiezen we voor de Col du Bonhomme, en dat blijkt een goede keuze te zijn. Het is een prachtige rit en we zijn helemaal verrast als er op het hoogste punt van de col een parkeerplaats is, waar al twee andere campers staan. Altijd iets veiliger dan in the middle of nowhere ....

De bossen zijn hier heel mooi, dankzij de ochtendwandeling van mijn man hebben we nog wat foto's:

Hè hè..., ik snap nu waarom die schoenen zo vies waren en dat hij halverwege de dag droge sokken wilde hebben!

Dit was dus onze laatste overnachting. Donderdag reden we het laatste stuk en dat was nog best lang!
We hebben veel regen onderweg gehad, veel wegversmallingen wegens werkzaamheden en ook veel file...
Op de ring van Brussel stond het helemaal vast.

-----------

En nu zijn we weer veilig thuis. Wat hebben we het goed gehad! Ook thuis is het weer genieten, zeker nu de ergste rommel opgeruimd is.
Heerlijk om je kinderen weer te zien en te horen dat het allemaal goed is gegaan.
En de poezen zijn ook blij, tjonge ze mauwen gewoon om aandacht... Dat ben ik helemaal niet van ze gewend.

Sterre en Liselotte komen niet uitgepraat. Ze zitten met de andere poppen in een kringetje. Middenin ligt een stapel met kleren en spulletjes... Ze gaan er vast nog een keer over bloggen!

----------

1. Heerlijke reis hebben jullie gehad. Ik ben benieuwd naar het relaas van Sterre en Liselotte. Groet,
    Dientje (dientjes.blogspot.nl)

2. Dat was een verslag van een zo te lezen erg fijne reis, heerlijk, doen jullie goed! Jullie hebben mooie foto's om nog lekker na te genieten :-)

3. Ik kan wel lezen dat jullie het heerlijk hebben gehad en blij dat je weer thuis bent. Het was voor mij heerlijk genieten van je logjes en prachtige foto's. Ben wel benieuwd naar de kleding van de meiden hoor. Maar ik heb nog wel even geduld.:-)

4. Mooie foto's weer. Leuk dat we zo hebben mogen meegenieten.
    En welkom thuis in ons koude landje.

Groetjes Corrie.

5. leuk om te lezen je blogje :)
    prachtige foto's en de bloemen zijn daar mooi
    liefs sannie

6. Wat leuk dat we van jullie mooie vakantiereis mochten mee genieten.
    Ik hoop ook n keer met mijn campertje een mooie grote trip te gaan maken, maar ik zou geloof ik niet zo snel in m´n uppie voor een parkeerplaats kiezen...

7. Goh, wat zijn die twee weken omgevlogen. Fijn dat jullie het lekker hebben gehad en dat jullie weer veilig terug zijn. Natuurlijk ook weer fijn om je familie en huisdieren weer te zien.

Groetjes, Monique

8. Wat een heerlijk reisje zeg dat is altijd genieten, fijn om weer veilig thuis te zijn

9. welkom thuis! Het was leuk dit met je mee te beleven! !

10. welkom thuis!! Ik heb met heel veel plezier jullie vakantie gevolgd!!
    Tis ook weer zo om, he?!
    Geniet maar van alles na en ook van het weer thuis zijn!
    Je blog is nog steeds halve gare brij, maar ik heb goed gegokt op de rare tekens om een reactie achter te laten!!
    groetjes, Syl

11. Dank je wel voor het mee laten rijden! Oh wat is het snel voorbij gegaan....maar voor jullie voelt het waarschijnlijk als veel langer? Dat hebben wij tenminste altijd als we zoveel verschillende overnachtingsplekjes hebben. Jammer dat het weer niet altijd mee wilde werken, al zijn de nevelige foto's op hun eigen manier ook wel weer heel sfeervol en mooi.
    Oh, die modderfoto, ik moest wel lachen om je commentaar ;-)
    En ja, de Vogezen zijn prachtig, wij komen er ook graag (en ook veel te weinig).
    Wel thuis weer en nu lekker nagenieten van de herinneringen. Ga je er nog een mooi fotoboek van maken?
    Groetjes weer

12. fijn dat jullie weer goed/gezond thuis gekomen zijn. ik heb genoten van "onze" vakantie hahahha
    ja, de colmar riep een heleboel herinneringen op.
    groetjes miek

13. Fijn om te lezen dat jullie weer veilig thuis zijn en dat je het daar ook weer naar je zin hebt. Zo moet het toch zijn. Leuk dat je ons liet meegenieten. Wij willen ook nog op pad maar hebben een luxe probleem weten nog niet waar naar toe. De plaatsnamen uit jou verslag kwamen ons wel heel erg bekent voor. In de jura hebben wij nl. al menig voetstap staan maar een beetje warmte tijdens een vakantie is toch ook wel heerlijk.
    Groeten uit een heel koud en nat Twente.
    Marga

14. Zo globetrotter!! Stiekem ben ik toch wel weer blij dat je terug bent hoor!!!
    Ik hoop zo dat deze trip je gebracht heeft wat je ervan hoopte!!
    Het was fijn om met je mee te reizen en ook te kunnen zien wat jij zag....
    De foto met die eenden, ganzen, weet ik niet, bij dat meer vind ik zo mooi hè!!
    Ik wens je een heel fijn weekend!
    Enne... die was en rommel hoeft niet gelijk opgeruimd hoor!
    Er mag best wat achter de kast gemoffeld worden dit weekend!
    Volgende week komen er nog weer genoeg dagen waarop je weer huisvrouw kunt/moet zijn!!

Liefs,
    Marian

15. Ik heb genoten van je reisverslag en de foto's. Groetjes Gré

16. welkom thuis en geniet maar weer even van het gewone........

17. Welkom thuis, helemaal opgeladen en uitgerust! Genoten van prachtige dingen, de natuur, de reis en niet te vergeten de poppen! Die zullen ook wel heel wat te vertellen hebben aan de anderen en modeshow kunnen houden met hun nieuwe spullen waarschijnlijk :-). De poezen, ja zo gaat het thuis ook altijd als we het weekend weg zijn geweest, dan hebben ze precies ook vanalles te vertellen!
    Grtjes, rita.

18. Wat een fijn blogbericht om te lezen. Jullie reisverslag ziet eruit alsof ik even met jullie mee mocht reizen. En wat goed om te lezen dat iedereen ook thuis weer blij is dat jullie er weer zijn.

19. Ik heb heerlijk met jullie meegereisd en genoten van al het moois onderweg.
    Dank je wel en nu lekker nagenieten, het zonnetje komt er ook weer aan!!
    XXX Hetti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...