Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 6 mei 2014

Camperreis deel 6 (dag 10+11)

Zo, weer tijd om eens wat van ons te laten horen…

Zondag hadden we een geweldig mooie dag in Embrun. De hele dag een strakblauwe lucht en zon, maar niet te warm omdat er constant een fris briesje stond.
We hebben ’s morgens een hele mooie wandeling gemaakt, geniet maar even mee …







DH ging ’s middags nog met de fiets erop uit en ik deed heerlijk een dut en vermaakte me buiten in de zon.
En ik was niet de enige...




We hadden nog een heel leuk gesprek met een Nederlandse vrouw die elk jaar 2x in het voor-en naseizoen op de camping staat met haar 2 honden, bordercollie… Wat een schitterende beesten zijn dat! Ze fotografeert veel op grote hoogte en we mochten meekijken op haar mobiel. Ze zit soms 3 uur op één plek om steenbokken te observeren…

Maandagmorgen namen we met een beetje weemoed afscheid van Embrun en reden we via Briancon naar Italië.



Het eerste deel van de rit was prachtig. De grens passeerden we op ongeveer 1900 meter hoogte, waar sneeuw lag.



Eenmaal een stuk in Italië reden we op de snelweg door een vlak gedeelte(Piemonte) en we keken elkaar allebei eens aan en we keken naar de lucht, en schudden ons hoofd…
Wat ook irritant is, is die tol om de haverklap. Je kunt gewoon niet door rijden.

’s Middags kwamen we aan bij het Lago Maggiore en we vonden een plekje bij het meer. De zon scheen en alhoewel we even moesten bijkomen, genoten we!



13 opmerkingen:

  1. Je laat ons de reis zo fijn meebeleven met iedere keer een nieuw bericht. Het ziet er allemaal echt aantrekkelijk uit. Een mens krijgt zo echt zin in vakantie.

    Veel plezier nog, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ik op het Blogger Dashboard de titel 'Camperreis' zie staan, weet ik niet hoe snel ik moet klikken zodat ik kan gaan genieten van het meereizen!
    Wat heerlijk dat het weer jullie beter gezind is; lekker buiten en genieten van al het moois om je heen. Ik schoot in de lach toen ik de foto van die twee donderstenen op de stellage zag, dank!
    Arrivederci

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, die meiden vermaakten zich ook op grote hoogte, wat een waaghalzen.
    Je komt nu op bekend terrein. Het Lago Maggiore, dat ken ik. Schitterend daar.
    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig hoor je reisverslagen kan er erg van genieten ,veel plezier en mooi weer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk die foto's met verhalen. Krijg ook gewoon zin aan vakantie.
    Veel plezier.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een heerlijk verslag lees ik hier, optimaal genieten! Het zal jullie goed doen, zo'n rustige vakantie. Geniet nog maar verder, ik ga weer elk blog meelezen (was eerst zelf ook op vakantie, maar heb inmiddels wel alles gelezen bij je)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zo'n verslag. Doet me nu al verlangen naar de vakantie.
    Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ziet er fantastisch uit!! Ik geniet er van en volg jullie op de voet,hoor!!
    heb ik ook een beetje vakantie....;)
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto's heb je weer gemaakt. Ik zou zo weer in de auto willen stappen en lekker naar het zuiden rijden.
    Geniet er maar lekker van. Ik geniet met je mee!

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om je reis zo te kunnen meegenieten Elizabeth! Je hebt ook hele mooie en leuke foto's gemaakt. En de poppen amuseren zich blijkbaar ook :-).
    Nog veel plezier!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O, Elizabeth wat genieten!!! Heerlijk!!!
    Dat zal tegenvallen als je straks weer thuis bent!!
    Maar ik hoop dat je veel nieuwe energie opdoet en dat je als je weer eenmaal op je stekkie thuis zit de accu weer behoorlijk vol hebt!!
    Ik vind het zo leuk om 'met je mee te reizen'.... Alleen schiet het bloggen en blogjes lezen er momenteel een beetje bij in... Hoop dat als het ritme van alle dag er weer in zit alles weer een beetje te kunnen 'bijbenen'....

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een heerlijke reis maken jullie......

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben je Briançon nog in geweest? prachtige vakantie hebben jullie!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...