Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 19 mei 2014

Blogperikelen ...

De laatste tijd waren er wat problemen op mijn blog wat betreft de tekst en de linkjes.
Het vreemde was dat het niet altijd het geval was, en dat de rare lettertekens soms tijdens het laden van de pagina weer veranderden in leesbare tekst.

Inmiddels heb ik al een heel aantal mailtjes binnen gekregen en soms konden mensen niet eens reageren.
Ja, dat is natuurlijk niet leuk meer.
Ik merkte dat het probleem niet speelde als je Explorer als browser gebruikt. Ook op de tablet dat draait op Android als besturingssysteem had ik geen last.
Dus zocht ik het in de combinatie Windows met Google Chrome. Ik heb een aantal keren opnieuw de taal ingesteld en de transliteratie uitgeschakeld, maar niets hielp.




Tenslotte heb ik mijn probleem voorgelegd op het Google Productforum en mijn vraag is daar serieus genomen. Als je ooit ergens problemen mee hebt op je blog, dan raad ik je aan ze hier aan te kaarten!

Vanmorgen kreeg ik de voorlopige tip (als je de gang van zaken wilt lezen, klik dan op de link hierboven) om een ander lettertype in te stellen op mijn blog. Ik heb toen Verdana gekozen, en geen onbekend ander lettertype dat Blogger heeft.
En nu lijkt het probleem dus verholpen!


15 opmerkingen:

  1. Fijn dat ze je zo goed geholpen hebben! Ik heb gelukkig nooit problemen gehad bij het bezoeken van je blog (ik gebruik gewoon Firefox). laten we hopen dat de problemen nu opgelost zijn: je hebt zo'n mooi blog, dat moet natuurlijk wel bereikbaar zijn voor iedereen!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja zeg, hopelijk is het nu ook echt opgelost.
    Soms moet je ver zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat we nu geen Grieks hoeven te leren om jouw blogberichtjes te kunnen lezen!!
    Soms kon ik echt alleen maar 'plaatjes kijken'.... zo jammer!
    En ja dat blogforum!! Volgens mij zit Kobus 24/7 paraat!!
    Maar mij kon hij niet helpen toen ik mijn vraag voorlegde over de plaatjes die iedereen onder aan z'n blog heeft..... Dat vind ik nog steeds jammer....

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoera ik zie het nu weer helemaal goed ;o)
    dat leest toch wel prettig zo hihi, ik bleef maar klikken en opnieuw proberen.
    groetjes marjolein

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb geen problemen, ik gebruik firefox, heb natuurlijk geen idee of het daarvan komt :-),
    maar gelukkig is het probleem opgelost. Zo zonde wanneer je het niet goed kan lezen, je blog is altijd zo gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk Elizabeth, mooie leesbare letters en...we kunnen weer reageren!
    Groetjes, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihi gelukkig nu kan ik de curses Chinees voor beginner in de prullenbak gooien! Lol...
    Via mijn laptop had ik ook last en met mijn tablet niet.
    Gelukkig is het weer opgelost.
    Groetjes Janny.H

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk, ik kan je blog weer lezen zonder allerlei rare trucjes uit te halen, want het werd steeds erger.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. he, gelukkig!! Het ziet er allemaal weer normaal uit, haha! Het was elke keer gokken welke rare letters 'reactie' bedoelde, zodat ik na het aanklikken daarvan mijn commentaar kon achterlaten!!
    Maar het is zeker elke keer gelukt, hoor!!
    goed dat je het nu zo voor elkaar gekregen hebt!
    groetjes, sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijn dat ze je zo goed hielpen. Soms geven ze van die technische antwoorden, waar je nog niets van snapt.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een paar jaar geleden hetzelfde gehad, sinds ik fire fox heb niet meer. Hent is bekend dat chrome soms lastig kan zijn.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat het gelukt is en de tekst weer normaal . Net even blogje bijgelezen en wil je even vertellen dat de vervelende momenten heel herkenbaar zijn. Ik zeg altijd "ik verveel mij niet maar ken wel vervelende momenten". Het lost altijd wel weer op maar soms gaat het niet zo gemakkelijk. Jou plantjes stralen in elk geval dus hoop ik dat jou dat ook zal lukken.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad, het is verholpen, raar maar waar. Gelukkig dat er zulke forums bestaan en je makkelijk via internet een oplossing toegestuurd krijgt door serieuze mensen! Probleem opgelost dus.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...