Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 26 februari 2014

Weer midden in de drukte ...

Ja, zo kan het gaan... Twee dagen op school en weer helemaal in beslag genomen door het werk!
Maandag was het meteen al raak... Moe dat ik was..
Nu staat er ook wel van alles op stapel en moet er veel besproken en geregeld worden. En dan blijft het 'gewone' werk weer liggen.
Vanmorgen heb ik - ondanks dat ik woensdag altijd vrij ben - toch geprobeerd een inhaalslag te maken.


Walled Garden Square (ravelry)

En 's avonds komt er momenteel echt niet veel uit m'n handen, behalve een vierkantje haken.
Heerlijk en ontspannend om te doen. Het stapeltje groeit en groeit....
Het vierkantje hierboven heb ik iets kleiner gemaakt dan het originele patroon, want ik wil wel graag dat al mijn squares dezelfde afmetingen hebben. 

Sweet sixteen square (ravelry)

En als er dan weer een paar nieuwe vierkantjes bij gekomen zijn, kan ik heerlijk 'spelen'; alles wordt eindeloos uitgelegd op de tafel of op de grond en dan ga ik sorteren, rangschikken, schuiven, verzinnen ....


Pretty Scallop (MoCrochet)

Deze eigenwijze square wil niet draaien.... Eigenlijk is het een onderzetter, maar ik heb er een vierkant van gemaakt. Vergelijk maar eens met het patroon, zie de link onder de foto...


Tricolor Square Jan Eaton

Het vierkantje hierboven vond ik op een Spaans blog, maar het is eigenlijk een patroon uit het boek van Jan Eaton. En laat ik dat nu in de kast hebben staan... Op de Spaanse blog staat een foto- tutorial.


Winter Wonder Granny Square

En dit is al m'n 14e vierkantje in deze roze-wit-grijs serie; de winter wonder granny square... Nou, die doet zich dit jaar geen eer aan! Ik heb hem in elk geval een toontje lager later zingen door hem een koppie kleiner te maken...


Afghan block (craftsy.com)

En number 15.... Geen patroon, maar ik had het plaatje gepind. Gewoon even goed kijken, plaatselijk even inzoomen en dan toen kon ik gewoon de steken zien...

De laatste toer kijk ik altijd even of ik stokjes kan haken of beter halve stokjes kan doen. Dus soms wijken de vierkantjes wat af.
Ik stuitte trouwens op een vervelend probleem; op de blog van I am crafty zijn een aantal beschrijvingen verdwenen....  Daarvoor zijn linkjes in de plaats gekomen, maar de info daar is lang niet zo duidelijk als de beschrijvingen die er eerst op de blog stonden...
Is één van jullie misschien zo slim geweest om de beschrijvingen op te slaan?

Nou, ik ga aan het eten beginnen voor vanavond. Morgen weer werken; even geen creatief dagboek, even geen applicatie, even geen breiwerk...
Maar er komen vast betere tijden!

13 opmerkingen:

  1. Ja ja naast al onze hobby s moet er ook nog gewerkt worden ..........fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Na zo'n lekkere vakantie lijkt het altijd of het werk je zo snel weer in beslag neemt, dat de vakantie alweer lang geleden lijkt. Hopelijk heb je snel weer meer tijd om te handwerken, want zonder, dat is niet gezond voor de mens :-)
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè, bezige bij, rustig aan. Wat jammer nu dat de vakantie alweer voorbij is, haha.
    Fijne avond.
    Groet,
    Dientje (dientjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig komen er na drukke tijden ook wel weer iets rustiger tijden. Dan kun je weer lekker los met het haken. De granny's zien er prachtig uit.
    Helaas kan ik je niet aan de patronen helpen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie granny's heb je weer gehaakt, helaas heb ik ook geen patronen daarvan. Even pas op de plaats hoor, werk kan je zo in beslag nemen, vooral na een aantal vrije dagen, maar oppassen dat je het niet te gek maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, wat jammer als er geen tijd over blijft voor je hobby. Maar dan is het wel lekker dat je nog zo'n klein werkje tussendoor kunt doen. Heb je toch het gevoel wat gedaan te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, het werk kan soms zomaar 'op je vallen' hè? Maar gelukkig heb je nog een klein werkje achter de hand, je granny's. Dat is overzichtelijk en te behappen op een avondje.
    Neem je rust op tijd hoor!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O jee Elizabeth, je wil zo graag anderen helpen, maar houd je daarbij ook jezelf in de gaten, anders kun je straks niemand meer helpen.
    Je vierkantjes worden erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tijd is er bij onze hobby's meestal te weinig,. Toch mooie blokjes gemaakt,
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, als we onze tijd moeten verdelen tussen werken, huishouden en hobby schiet het laatste er soms bij in of blijft er te weinig tijd over. Maar je hebt toch weer mooie blokjes gehaakt voor je deken.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Soms heb je dat hè, gaan werk en andere zaken even voor. Je blokjes zien er super uit. Helaas heb ik de uitleg niet opgeslagen, kan je dus niet helpen.
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie blokjes! Die zullen vast prachtig bij elkaar staan.
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Erg mooi deze vierkantjes in deze rustige kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...