Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 28 februari 2014

Crochet alone...

Elke dag zie ik wel een paar mooie dekens voorbij komen op de blogs of op het Hobbydoosforum.
Wat een verschillen in kleuren, garendikte èn tempo....
Sommige haaksters maken er zelfs meerdere tegelijk!



Ik begon ook netjes mee te doen met de Crochet ALong, maar ik had al snel gezien dat ik niet kon wachten.
Als ik ergens enthousiast voor ben, ga ik het liefst als een speer. En daarom meldde ik me maar af; 'k vond het trouwens een vreselijk gezeur op facebook ook.
Dus haak ik alone verder, zoals er wel meer doen. Dus toch ook weer niet zo erg alone...



Half januari was ik net voorbij de mountains, bij toer 35... (zie foto hier boven) en toen lag het een hele tijd stil. In de voorjaarsvakantie ben ik weer gaan haken aan de deken en nu zit ik bij toer 70 en nog een paar 'van mezelf' erbij...



Toen ik een eindje op weg was, vond ik het eigenlijk toch niet mooi om met enige regelmaat aan de voorkant een toer te hebben waarvan je de achterkant ziet.. Als je dan toch iedere toer wisselt van kleur waarom haak ik dan niet alle toeren van rechts naar links?



Aha, dat ging ik dus een tijdje doen... En wat bleek? De deken trok scheef... Zie je het op de foto?
Ik laat het lekker zitten hoor, kan ik er later nog eens om glimlachen...
Bij een grote granny square gebeurt precies hetzelfde als je steeds maar aan dezelfde kant je ronde maakt. Door bij elke toer te wisselen (voorkant-achterkant) voorkom je scheeftrekken.
Dus ging ik maar weer gewoon verder met haken en keren.



En vulde ik m'n eigen voorraadje Soft weer bij....



Foto 'geleend' van ByHaafner 

 Na de derde keer granny stripe vond ik het wel eens tijd worden voor een ander randje. Even op m'n Pinterestboard gekeken en toen kwam ik uit bij dit steekje. Dat vond ik zo leuk, dus hup... naar het patroon. En..... het is meteen lente op m'n deken!






30 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren Elizabeth. En die tulpjes vind ik ook zo leuk. Misschien ga ik die er ook wel tussen haken.
    Het gaat mij eigenlijk ook wat te langzaam maar ik doe wel wat andere dingen tussendoor. Zien hoe lang ik dat volhoud.
    Fijn weekend!
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer wat geleerd, ik wist niet dat haakwerk scheef trok als je steeds van dezelfde kant haakt.
    En ook ik haal along-alone, maar wacht wel netjes op de patronen. Ik heb geen zin om dat iedere keer vanuit het Engels te doen. Gewoon gemakzucht. Uiteraard heb ik wel gekeken naar de totale deken. En je hebt gelijk, het is best wel veel van dezelfde steken. Zo'n tulpenrandje is er natuurlijk leuk bij. Misschien ga ik dat ook wel doen, andere randjes er bij maken, ipv het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super mooie deken, ook gebruik je mooie kleuren en ga ook t.z.t. De tulpenrandjes er tussen doen!
    Groetjes Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie kleurtjes, ja en ik haak ook door, FB heb ik al spoedig ook beeindigd van de groep.
    Als je dat allemaal gaat volgen komt er geen steek aan de dekens
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt me inmiddels ingehaald. Hij wordt leuk. Dat tulpenrandje had ik ook al eens gezien. Ik denk dat ik mijn volgende deken zo ga haken. Jammer van het scheeftrekken.
    Maar weer wat geleerd.

    Groetjes Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kleuren Elizabeth. Ik moet zeggen dat mijn dekentje ondanks dat ik van toer wissel erg scheef trekt ondanks dat ik voor sommige steken een naald groter gebruik. Het zit nu in de wasmachine en zal dus moeten gaan blokken. Hoop dat het goed komt.
    Met welk garen heb jij gehaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tulpjes! Het wordt echt wel 'jouw' deken, hè? Wat een leuke steek. Ga ik opslaan. dank je wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat tulpenrandje zie je overal opdoemen, het is ook zo leuk! Mooie kleurtjes heb je voor je deken gekozen. Hopelijk trekt de deken met blokken nog een beetje recht en anders... is een glimlach op zijn tijd ook erg welkom :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie deken maak je. Ook ik heb last van een beetje trekkende deken. Ik denk dat het haast niet te voorkomen is, door al die verschillende patronen. Hoop dat het nog goed komt, als er een rand omheen komt! Succes verder!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. super toch, je eigen tempo én je eigen draai eraan geven. En wat een fijne kleurtjes hebben ze ineens van dat Soft hè, voor ik het wist had ik 2 manden vol (ook nog ander garen), oh oh!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Blijkbaar volg ik nog niet genoeg blogs, hihi, want dat mooie tulpenrandje had ik nog nergens gezien. Ik ben niet zo van de CAL's en SAL's heb ik geleerd, wil te vaak mijn eigen weg en tempo bepalen. Voor jou werkt dat ook zo blijkbaar, Groot gelijk dat je lekker voor jezelf verder gaat. Je deken wordt prachtig en krijgt nu ook je eigen twist, daarmee wordt ie alleen maar bijzonderder. En wat een snoepjes, die bolletjes Soft!
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk jouw eigen draai eraan geven. Altijd leuk. Je hebt er een mooi randje tussengevoegd. Ik moet voor mijn deken nog wat toeren extra bedenken, want anders wordt hij te kort. Dit lijkt me een leuke rand om toe te voegen.
    Raar dat mensen zich op Facebook soms zo naar gedragen. Gelukkig volg ik de CAL op het blog en lees ik nu zo min mogelijk (vervelende) berichten. Dan is het samen haken leuk om te doen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  13. het is echt tijd voor tulpen vind ik, ik heb zo`n zin in de lente en daar passen tulpen altijd bij, vind ik.
    het zijn mooie kleuren die je gebruikt.
    groetjes miek

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De kleuren van jouw deken vnd ik prachtig en die van mij is inmiddels ook al een poosje klaarn is ook niet recht hoor, maar het is en blijft handwerk. Wat ontzettend mooi die bloemenrandjes. Moet ik ook maar eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je deken heeft hele mooie kleurtjes, maar je nieuwe voorraad (je maakt wel reclame voor een winkel zo hihi) zijn ook supertoffe kleurtjes! Succes met het verdere verloop!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tjonge dat ze bij jullie zo veel kleurtjes Soft hebben... Hier is het tot een minimum beperkt. En als er al nieuwe voorraad is, dan is tie zo weg! Als ik bij moeders ben toch maar eens daar naar de Zeeman!!
    En dat tulpenrandje is ook verwerkt in het patroon van de CAL van Schoenstricken.de, die de regenboogdeken als CAL heeft gedaan afgelopen herfst. Anja van Cherie Crochet heeft 'm laatst helemaal gehaakt. Zo mooi! Die deken lonkt ook nog wel naar mij..... (oeps, in mijn achterhoofd dan hè)
    Maar je dekentje wordt wel heel leuk zo. Vooral als je er je eigen draai aan geeft heeft het meer een persoonlijk tintje. Daar houd ik wel van.
    Bedankt trouwens voor je mail!! Ik mail nog wel terug hoor!!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Echt super mooi!
    Allemaal mooie kleurtjes!!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hij wordt prachtig!!! En het tulpenrandje is leuk hè? Ben er een aparte deken mee aan het maken ;) nou ja, niet helemaal maar toch wel om de zoveel rijen. Wordt er ook zo vrolijk van! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie kleurcombinatie :)
    Heel grappig dat tulpenrandje erbij !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi wordt je dekentje, mooie randjes, dat tulpenrandje is leuk ertussen. Dat scheeftrekken had ik je ook kunnen vertellen, ook ik had in een heel ver verleden ook eens het "goede" idee om alleen de voorkanten van de steken te willen hebben. Je leert wel altijd van je (kleine) foutjes. Mooi garen heb je gekocht, daar heb je nooit genoeg van;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat leuk om dit blogberichtje te lezen. Want stiekem moet ik bekennen dat die van mij ook wat scheef trekt. Maar ik trek af en toe gewoon terug hahahaha. En dan lijkt het heel wat. Ook ik haal hem niet uit. Maar ben nog precies bij de toeren op het blog en fb. Overigens vind ik het af en toe ook heel veel gezeur. Jouw deken heeft schitterende kleuren, super. En je nieuwe wolletjes, heeeeeeeeeeeeeerlijk gewoon, een genot om naar te kijken. Fijn weekend, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mooie deken zeg en wat leuk die tulpjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie kleuren ....ik ben ook begonnen aan de deken en ook ik heb me afgemeld bij de Crochet Along op FB, idd een heleboel gezeur, ik ben nu ook alone aan de haak,maar ligt nu ff stil....weer een sjaal op de naald gezet

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  24. oh pff, ben ik dus niet de enige ( samen met DD dan) die zich heeft afgemeld voor de facebookgroep.......ik werd er doodmoe van, wat een gezeur daar!
    Is heel erg leuk, die tulpenrand en wie weet doet goed voorbeeld goed volgen........:)
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Leuk hè, die tulpenrand. Ik heb 'm ook al meermalen gemaakt in mijn deken. Die overigens ook scheef is of in ieder geval niet recht. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ook ik vind het tulpenrandje super mooi - ik denk dat er nu wel meer haaksters een tulpenrandje gaan invoegen in hun deken (ik in elk geval !) !

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hi Elizabeth, I just found your lovely blog and signed in :-). Your blanket is super!! ♥ Nice color mix and wonderful patterns. Have a cozy weekend!
    Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Tja de deken ik ben er nog steeds niet aan begonnen en het wordt voorlopig ook niets maar ik vind de jouwe heel mooi, fijne kleurtjes allemaal, groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...