Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 4 februari 2014

Creatief dagboek ... januari


De maand januari is weer voorbij! Ik hield me in het creatief dagboek bezig met de kleur blauw.
In dit bericht kun je lezen over de plannen en de aanpak.
Vandaag weer een kijkje ....



Ik ging op zoek naar benamingen voor allerlei tinten blauw en omdat blauw bij mij toch wel heel erg de associatie heeft met de zee, heb ik al die namen op de golven geschreven zonder daarbij natuurlijk volledig te kunnen zijn...



Spelen met afbeeldingen en delen van afbeeldingen ...



Er zijn nogal wat uitdrukkingen met "blauw" .... Weten jullie er nog meer?






Een 'oude' hobby van me is irisvouwen. Ik heb een grote multomap vol met strookjes die op kleur zijn gesorteerd. En een mandje met dessinpapier en enveloppen waarvan ik de binnenkant gebruik.



Ik gebruik deze techniek niet veel meer, maar ik vond het leuk om nog een koffiepotje te maken in blauwtinten. Het is erg leuk om te doen, die ervaring heb ik opnieuw!




Ook in de tuin probeer ik elk jaar zoveel mogelijk blauw te krijgen..., al neigt het vaak naar paars.



Bevroren blauw..., mooier kan het bijna niet ...
Gelukkig hadden we in januari nog zo'n dag en wat heb ik er van genoten!




Tot slot nog een collage van een groot aantal blauwe handwerkjes waaruit blijkt dat ik heel vaak intuïtief deze kleur kies. Want ik hou van blauw!


24 opmerkingen:

  1. Wat dacht je van "blauw van de kou", een blauwtje lopen " of "geen lucht zo blauw of er zit wel een wolkje aan" (of is dat een variatie).
    Succes verder, misschien bedenk ik nog iets. Groetjes, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent weer heerlijk creatief geweest Elizabeth!!
    En gezien je laatste foto moge het duidelijk zijn dat blauw jouw lievelingskleur is!!!
    Ik vind 't prachtig wat je bij elkaar hebt 'geraapt'.....
    Ben benieuwd wat je ervan gaat maken als het een kleur betreft die je absoluut niet aanspreekt!! Misschien verander je daardoor wel van gedachten!! Wie weet!
    Welke kleur krijgt februari?

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aha, daar weet je ook wel weer wat leuks van te maken!! Naturel..... mmmm... het woord alleen al.... strelend.... zacht.... Nou, ik zal je niet van je inspiratie afhouden!!
      Succes!!
      Groetjes,
      Marian

      Verwijderen
  3. Mooi al die blauwe kleuren, ik ben ook gek op blauw, niet gek natuurlijk voor een waterman :-). Al die blauwe handwerken, ze zien er geweldig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. blauw laat jou niet blauw-blauw, dat is wel duidelijk. :) Leuk allemaal, Elizabeth, en mooi vouwwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Blauw, tja dat is toch ook wel 1 van mijn favorieten kleuren. Je hebt er een prachtig hoofdstuk van gemaakt, erg leuk om te volgen.
    Greetzz MG

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De eerste maand van je boek is alvast erg geslaagd! Ik vind de golven met blauw-benamingen erg leuk gevonden en de iris-koffiepot erg mooi gedaan! Dat jij erg van blauw houdt was me zeker niet ontgaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Blauwkous! Leuk om te zien/te lezen. Ik zelf heb eigenlijk helemaal niks met blauw, leuk om te zien hoe jij er juist de mooiste dingen mee maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Irisvouwen... voor mij een nieuw woord....
    Ik vind je kannetje te gek, het beginnt bij mij te kriebelen....dat moet toch ook met stof kunnen ?!
    Hmmmm ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Prachtig, al dat blauw. Het is wel te zien dat dit helemaal jouw kleur is: je hebt je er helemaal in verdiept en je uitgeleefd in de creativiteit. Blauw is ook helemaal mijn kleur.
      Ook mooi, al die handwerkjes in blauw!
      Ik ben heel benieuwd hoe je februari aan gaat pakken in wit en beige...

      lieve groet,
      Betsy
      Wolatelier DiAn

      Verwijderen
  9. Blauw, mijn favoriete kleur. Ik vind je dagboek erg mooi geworden. Groetjes Blauw Ruitje (Sandra)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Blauw een kleur waar je je geen buil aan kunt vallen. Ook mijn kleur een kleur waar je niet mee opvalt en toch ben je netjes dan bedoel ik mijn kleding he.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi en inspirerend project is dit. Het irisvouwen heb ik nooit gedaan, maar wel enveloppen verzameld voor iemand die het wel maakte. Het blijft een leuke techniek.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig zo'n boek en wat is blauw toch mooi en zo veelzijdig. Het was mij trouwens helemaal niet opgevallen dat jij van blauw houdt;-)) en die koffiepot is echt heeeellll mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie tinten en technieken. Leuk. Je bent een multi talent, :-)
    Groet,
    Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat ontzettend leuk joh!! ik hou ook van blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is je blauwe maand leuk geworden, vooral dat irisvouwen, had er nog nooit van gehoord.
    Ja er zijn zo van die kleuren die onbewust je voorkeur dragen en andere waar je nooit vanzelf naartoe zal grijpen. Blauw is ook mijn lievelingskleur, vooral de lavendelblauw tinten.
    Benieuwd naar je februari kleur!
    Groetjes,
    Christelle

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O het is wel een herhaling van alle reacties maar ik hou ook veel van blauwe tinten.
    de laatste jaren wordt ik steeds meer getrickerd door de aardetinten, dat zal ws komen door mijn liefde voor de natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat irisvouwen heb ik nog nooit gedaan, lijkt me leuk! En blauw, vroeger was het niet mijn favoriete kleur, maar langzamerhand een beetje meer, deels ook door mijn schoondochter die veel blauw kiest voor zichzelf en de baby in spe. Knap blogje Elizabeth!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk blauwe blog!
    Ik hou ook van blauw!
    Hemels blauw.

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtig geheel is het geworden! Blauw vind ik persoonlijk helemaal niet mooi, maar toch vind ik je creaties prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De Postbank had ooit als slogan: giroblauw, past bij jou. Maar zo'n blauwe uitdrukking zoek je vast niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...