Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 13 juli 2013

Meebreideken blok 100: jaartal 2013



En vandaag hebben we dus het aller àllerlaatste blok van de deken!
Er waren nog genoeg mooie patronen om uit te kiezen, maar ik vond het toch het beste om af te sluiten met een jaartal. Ik ben ook begonnen met een jaartal...
Het bedenken, breien en beschrijven van alle 100 blokken van deze deken heeft tweeënhalf jaar in beslag genomen. Ik heb het met heel veel plezier gedaan!


Blok 100: jaartal 2013



□ = averechte steek          x = rechte steek

Zet 48 steken op en brei 3 naalden ribbelsteek. Ga dan verder volgens onderstaande beschrijving.
Naald 1, 3, 5, 9, 11, 13, 15 : 2 rb.st – 44 r – 2 rb.st
Naald 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14 : 2 rb.st – 44 av – 2 rb.st
Naald 7: 2 rb.st – 1 r – (1 o – 1 r.e.o.) herhalen – eindig met 1r en 2 rb.st
Naald 16 begin je met het breien van het jaartal, zie het schema. De 2 rb.st aan het begin en einde van de naald staan niet op het schema.

Alleen de even naalden, die je aan de achterkant breit, staan op het schema! De oneven naalden aan de voorkant brei je helemaal recht  (je breit het jaartal eigenlijk in spiegelbeeld aan de achterkant, maar zodra je je werk omkeert naar de voorkant zie je het resultaat…).

Naald 35: als 1
Naald 36: als 2

Deze twee naalden steeds herhalen. Als je het leuk vindt, dan kun je nog een randje gaatjespatroon (zoals naald 7) breien.
Als je lapje 19 cm lang is, brei je nog 3 naalden ribbelsteek en in de 4e naald kant je alle steken af.


Ook voor dit blok heel veel breiplezier toegewenst! 
Binnenkort zal ik bij het tabblad meebreideken alle blokken invoegen zodat het geheel compleet is.
Maar je kunt ook via het label meebreideken alle patroontjes vinden.

Mijn deken is nu nog niet af. Er moeten nog een aantal blokken aan elkaar gezet worden. En de rand moet voor het grootste deel er nog aangebreid worden.... Dat is een hele klus, maar 't komt goed!!

15 opmerkingen:

  1. Zo knap hè, je bent een echte kunstenares!! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje 2 en een half jaar aan bezig geweest! Ik kan me wel voorstellen dat je enigszins bent opgelucht dat je die patronen nu niet meer elke keer hoeft uit te schrijven. Wat een werk zeg maar volgens mij wordt het eindresultaat echt prachtig.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke manier om het project af te sluiten! Je hebt het fantastisch gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank voor al die mooie breipatronen, het is een heerlijk naslagwerk geworden!
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor alle patronen die je verzameld, beschreven en gebreid hebt. Het is heel leuk om te zoeken in jouw patroontjes...
    Bedankt en nu de boel afmaken... ook nog een hele klus, maar dan heb je ook wat. Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gefeliciteerd met deze mijlpaal Elizabeth. Want dat vind ik het zeker, het behalen van 100 blokken. Geweldig dat je dit met ons allemaal hebt gedeeld. Van een deel van je blokken heb ik een poncho gemaakt, maar het laat me nog niet los, misschien dat ik het toch nog eens oppak en er alsnog een deken van ga maken.
    Hoe voelt het nu? Zolang naar zoiets toewerken en dan ineens is het klaar. Vast enerzijds een soort opgelucht gevoel, maar ook iets leegs, of niet? Of heb je alweer nieuwe grote plannen?
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie afsluiting. Ik ben nieuwsgierig naar het eindresultaat: de gehele deken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een boekje waard, inderdaad - Brei een Blog-Log van Busy Bessy. Maar een andere titel is wellicht nog beter ;). En ik kan hier een voorbeeld aan nemen, want mijn voornemen voor een vogel-deken is nog niet verder dan het garen in de breitas, dat door de kinderen nu al voor vanalles anders wordt gebruikt :$.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. SUPER!!! Wat een prestatie, 100 blokken breien en alle patronen uitwerken en met ons delen. Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat!
    Bedankt voor de inspiratie en voor het delen van de patronen!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo,

    WAUW, 100 blokken !!! Super gedaan!!

    Groetjes, Jaimie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer heerlijk al je blog postjes gelezen.....gelachen, bewonderd en genoten!
    Breien en haken heb ik achtergelaten in een ver verleden, maar ik geniet van alle mooie steken die gemaakt worden.
    Dank je wel Elizabeth,
    XXX Hetti

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke afsluiting van 100 blokken!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 100 blokken bedenken, breien, uitwerken, publiceren, aan elkaar zetten, afwerken etc
    100 maal bedankt dat je dit met ons hebt gedeeld!!

    2013 is jouw laatste blokje, het was mijn eerste: ik moet dus nog ff doorbreien hi hi
    Kijk uit naar het eindresultaat, maar het wordt een beauty!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het ziet er fantastisch uit! Ik ben heel erg benieuwd hoe de deken eruit ziet als deze klaar is!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben even aan het bijlezen na mijn vakantie. Wat ben jij druk geweest de laatste tijd: kussen, vissen, hartjes (!) en ook nog het 100e blokje. Wat heeft er een werk gezeten in al die beschrijvingen. Heel erg bedankt voor al die mooie patroontjes. Ik ben erg benieuwd nar je deken.

    lieve groet,
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...