Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 17 juli 2013

Genieten in de tuin ...



Het zal bij jullie wel niet anders zijn dan hier.....
We zitten zoveel mogelijk buiten en genieten van alle geuren en kleuren die de bloemenzee biedt!





De hortensia zit dit jaar boordevol met knoppen en bloemen. Vorig jaar hadden we er heel weinig, maar dat kwam omdat we het jaar ervoor flink aan het snoeien geweest waren. Op de verkeerde manier geloof ik...



Inmiddels is de meeste bloesem van de braam af, maar hij woekert veelbelovend...





De floxen doen het zoals elk jaar goed. Kijk maar eens wat een verschil met twee weken geleden.
Alleen... er zit witte schimmel op het blad. Eerst dacht ik dat het vogelpoep was...


Gelukkig blijft het mooie weer nog een poosje aan. Maar van vorig jaar weet ik nog dat m'n floxen na één fikse bui helemaal kapot waren.
's Morgens vroeg ruiken ze het lekkerst, als ik dan met m'n beschuitje buiten zit dan geniet ik volop!


En toen ik foto's aan het maken was, moest Boofy er natuurlijk ook op...


Ja, die zorgt er wel voor dat ze er bij is... Gezellig bij het vrouwtje en bij de draadjes!


14 opmerkingen:

  1. Genieten van je tuin? Jaaaa, daar heb je hem toch voor?! Ik doe dat het liefst zo rond
    6 uur, in de ochtend jas. De buurt is dan nog rustig en hoor je overal de vogels fluiten.
    Mooie foto`s.

    Groetjes Joke
    (Elfi-Jo)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's, ik geloof onmiddellijk dat je daarvan geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je het jaar ervoor de hortensia's flink snoeit, bloeit op dat hout het jaar daarop geen bloem. Dus vandaar dat je nu zulke mooie bloemen hebt. Bij mij staat hij helemaal niet mooi dit jaar.
    En mijn roze floxen moeten nog helemaal gaan bloeien. Ik weet ook niet wat je aan schimmel kunt doen.
    Geniet van het mooie weer en van de vakantie die eraan komt.
    Groetjes van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige foto's en heerlijk is het in de tuin hè, wij proberen er ook zoveel mogelijk van te genieten. En bramen, tja, ik doe alle mogelijke moeite om ze uit de tuin te krijgen en iedere keer komen ze weer op, hele bossen staan er al weer. Och zo zie je maar, de een wil ze graag en de andere (ikke dus) niet ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige hortensia's heb je toch Elizabeth! Ja, het is heerlijk tussen al die mooie planten, ik heb geen tuin meer, maar op het balkon is het ook goed te vertoeven.
    Groetjes, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hortensia's en floxen zijn prachtig. Echt genieten nu in de tuin met alles wat bloeit. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. bij mij is het dit jaar minder met bloemen in de hortensia's. Maar ik heb dit jaar flink gesnoeid : ze werden wel erg groot ! Er staan wel een paar bloemen aan, maar niet veel. Toch is mijn tuintje erg mooi.
    Dat van jou ook precies ;) !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's !!! Helaas hebben onze floxen hetzelfde probleem als de jouwe !!! Ook ik dacht eerst dat het vogelpoep was, maar helaas...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi daar bij jou in de tuin! Al die fleurige bloemen die heerlijk ruiken, super! Floxen ruiken goed, die heb ik ook :) Ook de hortensia's doen het goed. Wat is er heerlijker dan buiten zitten handwerken, lekker rustig in je tuin tussen al die geurtjes van de bloemen :)
    Puur genieten!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's maar dat kan niet anders met deze prachtige bloemen !
    Daar kan een mens van genieten hé !
    Braambes moet idd ingetoomd worden. Vroeger had ik deze ook in de tuin staan en daarvan eens likeur gemaakt. Wat zeer goed bevallen was bij de bezoekers ;)
    Geniet maar zou ik zo zeggen .. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een bloemenvracht, wat prachtig genieten!
    Ja de meeste hortensia's bloeien op oud hout d.w.z. op het hout van het vorige jaar... Als je ieder jaar een paar van de dikste en verhoutte takken weg snoeit dan hou je een mooie bloeiende en beheersbare struik!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een bloemenweelde in je tuin, ik ben jaloers. Geweldig zoals je hortensia's het doen. Ik heb ooit geleerd ieder jaar éénderde van het oude hout tot beneden te snoeien, zo heb je na drie jaar tijd een 'jonge' struik en houd je evengoed ieder jaar de bloei er in. Dat werkte prima. Nu heb ik een ander adres en een heel klein tuintje, maar er gaan zeker hortensia's in komen, wat een prachtige bloemen zijn het toch.
    En straks lekker bramen, mmmm!
    Groetjes weer
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi die hortensia's. En de floxen zijn ook prachtig.. De hortensia's van mij doen het minder als vorig jaar en zit ook een soort schimmel in en weinig blad en bloemen. Aan de andere kant van de tuin staat ook een en die is wel goed. Ach nou ja achter heb ik een annabella staan en die is het heel er gmooi en dat is volop genieten.

    Jij ook veel plezier van de tuin en lekker genieten van dit mooie weer.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...