Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 9 juli 2013

Een vis in de tuin...?

Soms zorgen katten voor heerlijk vermaak. Elke avond zitten ze met z'n vieren bij ons in de achtertuin...
Onze eigen Spooky en Boofy, maar ook Binkie van de buren naast ons en Frits van de buren tegenover ons.
Het blijft leuk om te zien hoe ze zich tegenover elkaar opstellen en wie wie gedoogd en waar de grenzen liggen...


Nu hangen er aan mijn tafelkleedje buiten twee verzwaarders in de vorm van een vis. (Als je het leuk vindt om ze te maken, klik dan HIER) Omdat het nogal waaide, zwiepten ze vrolijk heen en weer. Binky zat op de tuinstoel en werd er wild van. Met een flinke graai had hij het visje van het kleed getrokken en vanaf toen zag hij het als een prooi..
In no time lag de vis in het gras en begon Binky rare bokkesprongen te maken en het visje te bespringen, te bijten, te trappen, nou ja bijna te verscheuren...



Spooky en Boofy keken beide met grote ogen toe. Binky kreeg de dolle minuut en was helemaal geobsedeerd door het visje. Totdat Boofy het genoeg vond en Binky besprong. Toen was de oorlog uitgebroken... En het mooiste was nog dat Spooky er met de buit van door ging.
Het was zò jammer dat ik geen fototoestel op de tuintafel had liggen. En ik wilde ze niet verstoren door het te gaan halen...


De poezen genieten van het mooie weer en vooral als wij zelf in de tuin zitten, zijn ze er als de kippen bij!


Boofy

Links Frits en rechts Spooky


12 opmerkingen:

  1. Ha,ha...die dacht ik heb beet en laat niet meer los!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. steeds dolle pret, met poezen in de buurt ;)alleen nu moet jij nieuwe "catproof" tafelkleedverzwaarders maken. Geniet van de zomerse dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh heerlijk, wat een verhaal en wat een leuke actiefoto's. Heerlijk herkenbaar hoor, hier zijn ze er ook maar al te graag bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk poezenverhaal!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk verhaal, hier is het ook genieten van en met de katten, ook buurkat James is altijd van de partij, altijd gezellig. En wanneer ik in de tuin aan het werk ben, heb ik 3 toeschouwers :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alleen was de smaak waarschijnlijk niet naar wens.
    Leuk gemaakt en origineel idee!
    Blijf genieten van het lekkere weer,
    lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. met veel plezier gelezen :-) we hebben zelf ook drie katten dus ik kan me er alles bij voorstellen !! hihi

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het spreekwoord is toch: twee honden vechten om een been? We maken er maar van: Twee katten vechten om een vis en de derde krijgt hem wis.
    Schitterend al die poezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is het leven van een poes toch heerlijk.
    Mijn poesen zou ik ook een plezier doen met deze vissen aan een kleed.
    Dank je voor de link naar het patroon.
    Ik ga ze zeker ook eens haken, voor mezelf natuurlijk en niet voor mijn poesen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja, katten kunnen heel grappig uit de hoek komen, ook hier lach je je soms krom met hun gekke bokkesprongen of hoe ze met elkaar omgaan. Ik kan me heel goed voorstellen hoe ze met de vis omgingen!
    Misschien ook eens haken voor mijn tafel en de poezen?
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Grappig, heerlijk leventje heeft zo'n poezebeest. Die van mij is momenteel helemaal in de ban van bolletjes wol, kan niks laten liggen,
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...