Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 3 juli 2013

Allemaal hartjes ...



Het gaat lekker met de hartjes voor de verkoop. Corrie vroeg of ik een voorraadje wilde maken voor dit doel. In september komt er een verkoping...


Naast het hartje van Corrie, waar je hier het patroon van vindt, heb ik ook nog wat andere hartjes gehaakt.
Tja, verandering van spijs doet eten; ik kan niet steeds dezelfde hartjes haken hoor...



De bloemen van de Cal van Valerie kwamen nu heel goed van pas... Ze zijn nl. al lang weer uit mijn huisje verdwenen!
Ik besloot ook maar eens een paar hele dikke haakpennen te kopen, nr. 7, 9 en 10.... Ja, ik weet dat er nog veel dikkere zijn, maar voor mij was dit al een hele schok! Ik haak het liefst met nr 2 of 2,5... moet je nagaan.
En bij de Wibra kocht ik 2 bolletjes Vanja katoen, maar dat is nog best prijzig met 1,99 per stuk. Ik gebruikte voor één hart bijna 2 bolletjes!

Het linkerhartje is met Vanja van de Wibra gehaakt...
Het rechterhartje op de foto hierboven haakte ik met één bol Suzanna van de Wibra, ook dik materiaal, maar de hele bol van  €2,29 zit er in! Deze hartjes zijn ongeveer 22 bij 18 cm, lekker robuust...
Ze zijn gehaakt volgens dit patroon waar ik via - via - via terecht kwam...


Verder haakte ik ook (zie foto hierboven) dit hartje naar een patroon van Ravelry. Ik vergat om een opening te laten voor het vulkussentje en ik had zo goed afgehecht dat ik het niet meer losgepeuterd kreeg. Toen heb ik er maar een sleutelhanger van gemaakt...

En natuurlijk ging ik op zoek naar nog veel meer hartjespatronen. Degenen die mij een beetje volgen via Pinterest hadden dat al lang in de gaten...
Lang niet alle patronen vallen goed uit, en veel zijn er niet geschikt om een dubbel hartje van te maken dat je kunt vullen. Dus dan trok ik het maar weer uit..


Dit is uiteindelijk ook nog een hartje geworden naar m'n zin. Wat betreft het patroon dan, want ik ben weer niet zo tevreden over het materiaal dat ik hiervoor gebruikte...
Ik heb het dubbel gehaakt volgens dit diagram, als je er op klikt krijg je een vergroting. Beide helften heb ik steeds met 2 vasten in elke lossenruimte aan elkaar vastgezet.

Enne... , ik ben nog lang niet uitgespeeld... dus er komt nog wel een vervolgaflevering...


22 opmerkingen:

  1. Prachtig al die gehaakte hartjes bij elkaar!
    Tof dat je er de crochet flower power bloemetjes hebt gebruikt.
    Ik ben zeker dat deze hartjes in een mum van tijd zullen verkocht zijn!!
    Lieve groetjes, Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel leuk en mooi al die hartjes!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een dotjes van harten heb je weer gemaakt. Je pinterest verraadt inderdaad heel veel van je plannen; -) Voor komende weken staat er iets met poezen en met kaarten op het menu =)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De hartjes zijn mooi geworden. Leuk hoe je experimenteert met materialen.
    Hier nog een hartjesidee: http://creatiefbezig.blogspot.nl/2013/04/zeepketting-met-gehaakt-hart.html
    Groetjes Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé.., dankjewel voor de hint! Dit hartje ziet er heel leuk uit!

      Verwijderen
  5. Mooi al die hartjes! Ik had inderdaad al je hartjesverzamelwoede opgemerkt op Pinterest (en zo af en toe repin ik er één) ;-)
    Ik denk echt dat het gewilde handelswaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. love ♥♥♥ allemaal even mooi

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hartjes zijn leuk en er zijn ook zoveel verschillende. Ik heb er ooit ook een gehaakt maar die website bestaat niet meer en dus ook geen patroontje meer :-( Ik ga even bij je pinterestburen :-) op zoek naar mooie hartjes..

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ben je goed bezig! Lekker uitproberen en houden wat je goed bevalt. Als iets niet lekker haakt of niet naar je zin is kun je het beter uithalen.... Ik weer zeker dat alle hartjes vlot verkocht zullen worden en dit alles voor het sympathieke goede doel.
    Groet, Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, heerlijk al die hartjes!! Ik maak dat witte hartje van jou ook nog wel eens! Zelf moet ik nog beginnen met produceren voor een hobbymarkt in september, maar door jou krijg ik weer inspiratie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Maar jongens Elizabeth zoveel hartjes !!
    Maar het zijn stuk voor stuk wel schoontjes !!
    Fijne dag nog .. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk zoveel verschillende hartjes!
    Als de verkoop hiervan niet goed loopt,dan weet ik het niet meer--veel succes!!
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn ze leuk allemaal en jee, die grote harten, die zien er helemaal niet zo groot uit :-) , vind ze allemaal even mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat lief van jou dat je ook vaak een patroon plaatst van al die mooie dingen die je maakt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, wat ben jij goed bezig. Dat wordt al een flinke voorraad.
    Ik vind vooral die sleutelhanger erg leuk geworden. 't is toch leuk om elke keer weer een ander patroon te haken anders wordt het zo saai. Ik krijg gelijk zin om ook hartjes te gaan haken. Ik zou zeggen: Ga zo door!
    Groeten van Corrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi, ik heb ze meteen op mijn pinterest gezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie berg hartjes heb je al geproduceerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig leuk, al die mooie hartjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hartjes zijn en blijven leuk om te zien, om te krijgen, om te haken. Leuk dat je het combineert met bloemetjes van Valerie.
    Mooi dat je dit voor zo'n goed doel doet.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow geweldig zoveel verschillende mooie hartjes.....kijk maar uit voor een hartendiefje ;-))))

    XXX Hetti

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een prachtige collectie hartjes!!
    Fijn weekend!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...