Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 4 april 2013

Wormen en alcohol ...


Er was eens een arts die gevraagd werd om voor een groep
alcoholisten te spreken om hen op de gevaren van alcohol te wijzen, in de
hoop dat ze zouden stoppen met drinken. Terwijl hij zich aan het
voorbereiden was op zijn speach, bedacht hij een demonstratie, waardoor
men echt zou stoppen met de drank.
Hij besprak de demonstratie met een aantal collega’s, die erg enthousiast
waren. Dat ze daar nog nooit eerder aan hadden gedacht. Wat een idee!
Op de bewuste avond stond de arts voor een volle zaal met mensen.
'Dames en heren,' begon hij, 'ik wil u iets laten zien. Voor mij ziet u twee
glazen staan; in dit ene glas zit water....'
Hij pakte uit zijn zak een blikken sigarendoosje, deed het open en haalde er
een grote regenworm uit. Deze liet hij in het glas met water vallen.
Doodse stilte in de zaal. De worm zwom wat rond en kroop over de rand.
De arts pakte de worm op en zei: '... En in dit andere glas zit alcohol,
dames en heren.'


Hij liet de worm in het glas vallen en onmiddellijk begon het beestje te
kronkelen. Van boven en van onderen spoot er van alles uit. Ineens bewoog
de worm niet meer en bleef dood in het glas hangen.
Een gespannen stilte in de zaal. 'Wel, dames en heren, wat leren wij
hiervan?' vroeg de arts triomfantelijk.
Iemand achterin de zaal zei meteen: 'Als je maar genoeg alcohol drinkt krijg
je nooit last van wormen.'


14 opmerkingen:

  1. Zucht...tsja, wat moet je daar tegenin brengen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahhahahahahahahahahahahahahahaha super!!!!! die moet ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele goede! Ik ga hem ook onthouden ;-) Hik.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schitterend!!!! Hele goeie!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoe verzin je het, ik lach me rot,...ik houd er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjeee wat een droge opmerking van die ene, wel een hele goeie mop. Geeft wel te denken wat alcoholisten zou afschrikken ... enne rokers.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lachen, lachen en hi, hi, er zijn dus altijd mensen die oplossingen weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi, zo begin ik de dag met een lach, dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldige mop Elizabeth, jij brengt de mensen aan het lachen! Knap van je, dit valt zeker in de smaak :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat is ‘n goede 😂 . I Madeleine.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...