Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 13 februari 2013

Vervolg adventbreirol...



Het is al weer even geleden dat ik blogde over mijn laatste breirol.
Ik gebruikte daarvoor de patroontjes van de Adventsjaal 2012, zie hier voor de eerdere berichtjes.
Omdat ik het toch leuk vind om alle motiefjes te laten zien, vandaag weer wat foto's en linkjes naar de originele patronen.

Ik was gebleven bij dag 9...

Dag 9 ...

Het originele patroon vind je hier. Het aantal steken voor het motief moet een veelvoud van 18 zijn, plus eventuele kantsteken. Ik heb voor dit deel van de breirol 36 + 6 + nog 6 steken extra gebreid = 48.
Die 6 steken extra heb ik gedaan omdat het deel anders te smal werd, en bij 3x18 steken werd het te breed.
Vandaar dat ik aan weerszijden 3 steken extra heb gebreid, vlak na de ribbelsteken.
Dit patroon heb ik ook gebruikt voor de meebreideken, daar heb ik het verwerkt tot blok 83 Stoer ajour...


Dag 10 ....

Voor het deel van dag 10 heb ik totaal 49 steken gebruikt. Het motiefje heeft een herhalend deel van 14 steken, daarvoor brei je er nog 7 en na het herhalende deel nog 8. Totaal voor mij: 2x14 + 15 + 6 = 49
Het leuke van dit motiefje is dat je steeds een naald dieper insteekt bij de 1 r - 1 av stukken, tenminste wat betreft de steken die recht moet breien, je krijgt daardoor een heel mooi effect! Hier vind je het originele patroon.

Dag 11....


Dag 11 vond ik enorm mooi! Het is ook erg leuk om te breien. Het repeterende deel van het patroon omvat 18 steken, daarna brei je er nog 14. Maar ik kwam dan aan iets teveel steken naar mijn zin, dus ik heb van het repeterende deel de eerste 2 steken aan het begin laten vervallen. Een ook die aan het einde, dat scheelde me 6 steken per naald. In totaal gebruikte ik voor dit deel dus geen 56 steken, maar 50...
Ook dit motief is gebruikt voor een blok van de deken. Blok 82 heet daar Rankjes en kabeltjes!


Dag 12...

Dit patroon vond ik lijken op vlammetjes en ze worden gebreid op een ondergrond van averechte tricotsteek. Hier is de link naar het originele patroon. Ik gebruikte 54 steken voor dit stukje, het herhalend gedeelte heeft 8 steken. In toer 10 moet je 4 omslagen achter elkaar doen, dat heb ik anders gedaan.
Ik maakte daar 2 omslagen en in de teruggaande 11e toer heb ik uit elke omslag 2 steken gebreid om weer aan een goed aantal steken te komen. Daardoor vond ik de gaatjes netter worden.

Dag 13 ...

Ik vond dag 13 een heel leuk patroontje om te maken, maar je moet er wel goed de aandacht bij houden.
Het herhalende deel heeft 12 steken, vooraf brei je er nog 6 en achteraf nog 7. Met de kantsteken erbij kwam ik uit op òf 43 steken òf 55. Dat laatste paste beter bij de breedte van mijn breirol, dus ben ik aan de slag gegaan met 3 herhalingen. Hier vind je het patroon.


Het leek me leuk om ook nog even een foto te laten zien van het totaal........

Dag 1 t/m 8
Dag 4 t/m 11
Moeilijk om goed te fotograferen ...






12 opmerkingen:

  1. Mooi breiwerk maar je tafel is ook mooi zo dicht bij gr marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat allemaal prachtig gebreid!!! Hoe je het beschrijft vind ik heel interessant. Je rol ziet er echt super uit. Het is best moeilijk om alles goed op de foto te krijgen; een patroontje valt wel mee, maar als de slierten wat langer worden is het lastiger. Jouw foto's zijn duidelijk en laten alles goed zien. Compliment.
    Fijne dag nog en groeten van Willemien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige breirol!
    Je legt de steken prima uit en de foto's zijn heel goed hoor!
    Ik vind het een prachtig geheel.

    Fijne dag.

    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige patronen ook dit jaar weer aan de adventssjaal.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ongelooflijk chique geworden Elizabeth, je hebt er echt wel iets leuks van gemaakt! Als je met deze sjaal gaat pronken, zal je vast wel veel bewonderaars krijgen :)
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie patroontjes - echt een pronkrol!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooi! Heel chique met al die ajourdpatroontjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie breirol! Wat komt er hierna?
    Groetjes, Lisa

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb het patroon uitgeprint en wil het meenemen als wij met vakantie gaan.
    Het is leuk om te zien hoe de rol gaat worden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik volg jou vol bewondering. Breiblokken, breirollen, haakrollen, borduurwerkjes en dan ook nog 'even' wat ander haakwerk ertussendoor. En dat allemaal even mooi, waardoor je anderen ook nog eens motiveert.
    Geweldig!
    Groetjes, Marion

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...