Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

vrijdag 1 februari 2013

Rand meebreideken

Nu mijn deken voor meer dan driekwart gebreid is, wordt het tijd om na te denken over de rand. Zo'n gebreide rand maakt het helemaal af. En ik ga voor een ajourrand, dat vind ik het allermooist.



Intussen heb ik 3 randen uitgeprobeerd en wil ik jullie deze hier laten zien...


Bovenstaande rand is van Lion Brand, een stukje lace edging... Mooi, wel wat ribbelachtig en eenvoudig te breien.


Rand 2 komt uit mijn Burda stekenboek en heeft mooie puntjes na het opspannen....


En rand 3 zag ik bij Corine van Handwerktuin, en zij laat ook meteen zien hoe je een rand aan je deken breit... Ik vind het een prachtige rand!

En wat een heerlijke winterklus om de deken over je benen heen te leggen en dan de rand eraan te breien!
Ik ga nog even dubben welke rand het wordt...

In elk geval ga ik van alle drie de randen een patroon plaatsen, zodat alle mee-breisters e.e.a. kunnen uitproberen.
Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een gehaakte rand!

8 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig idee om er zo'n mooie rand aan te breien. Je maakt het ons wel moeilijk om te kiezen uit die randen: ik vind ze eigenlijk allemaal heel geschikt.

    Fijn weekend en een lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind zelf de 2e erg mooi, maar als ik het goed lees heb je zelf al min of meer gekozen voor de 3e, die ook erg mooi is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor, zo'n rand.
    Ik ben net vanmiddag begonnen om blokjes te breien aan de hand van jouw patronen. Ik heb ipv 48 steken, 24 steken opgezet. Ik ga zo proberen al mijn restjes katoen op te breien.
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi bezige bij, ik denk dat ik al die randjes maak. aan iedere kant een hahaha ze zijn allemaal mooie ne je maakr t ons best lastig met kiezen hahahahahahaha
    ik ben ook benieuwd naar de nieuwe blokken

    fijn weekeind allemaal
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wordt nog moeilijk om te kiezen, alle drie randen zijn prachtig.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik vind ze allemaal mooi maar mijn keuze zou ook 3 zijn
    succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat wordt nog lastig kiezen, ik ben benieuwd waar je op uit komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oh leuk en wat heerlijk dat je al zover bent om over de rand na te denken. Ik zou twijfelen tussen 1 en 2 die puntjes vind ik toch wel erg leuk

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...