Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 27 februari 2013

Lenja in het nieuw...


Lenja is de pop zonder naam. Tot voor kort dan... 
Deze pop heb ik ooit gekocht toen onze oudste klein was. Hij mocht er mee spelen, maar het enige wat hij er mee deed was soms meeslepen aan d'r haren...
De pop kreeg een plekje op onze slaapkamer en na verloop van tijd belandde ze in een doos.
Toen ik vorig jaar alles weer eens opzocht, kwam ik haar tegen en heb ik haar Lenja genoemd.

Haar jurkje zag er smoezelig uit en ik vond dat ik wel wat nieuws kom maken voor haar.
In de Andrea Kreativ vond ik dit schattige jurkje met mutsje. En omdat ieder model daar een naam heeft en deze de naam Lenja had gekregen, heb ik de pop ook maar zo genoemd.



Lenja is niet zo groot, nog geen 30 cm. Het rokje van de jurk is heel wijd en in de taille worden er heel wat steken geminderd voor de rest van het lijfje. 


Het jurkje had ik al in de zomervakantie gebreid, er moest alleen nog een mouwtje worden ingezet.
En het mutsje heb ik onlangs gebreid, zodat er weer iets afgerond is!

23 opmerkingen:

  1. Och Elizabeth wat een schatje,en zo lief jurkje & mutsje.Prachtig steekje,groetjes ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke pop Die heb je even mooi aangekleed! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatje!

    Hardstikke zonde om in een doos te laten liggen!!

    Fijne dag.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je echt prachtig gemaakt !
    Heel lief dat jurkje leuk hoor !

    liefs, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schattig popje, mooie kleding, staat heel erg lief.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief popje, hier zou mijn kleindochter Noor ook heel blij mee zijn, ik ga ook maar eens op zoek naar een poppen patroontje!

    groetejs,
    Annemiek





    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lief popje!
    Ze ziet er mooi uit in haar nieuwe outfit!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt nooit meer in een doos laten liggen, zo lief met die schatiige kleertjes.
    Groetjes Gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldige pop Elizabeth, zeker nu met haar nieuwe jurkje aan is ze super, verstop ze echt nooit meer in een doos nu, zo'n schatje!
    Groetjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Achhhh, wat een lieffie!
    En wat heb je haar leuke kleertjes Gemaakt zeg.

    Nu niet meer in de doos stoppen hoor.
    Laat ze maar lekker pronken :-)

    Groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat ontzettend lief!! En inderdaad niet meer in de doos ;-)
    liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een barbaar die zoon van jou ;-)) Maar Lenja is weer helemaal mooi, klaar voor een nieuwe ronde (kleinkindjes??) Sorry, kan alleen maar aan babies denken ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een lieverd! Zij verdient echt een beter plekje dan in een doos. Zeker nu ze zo'n mooie jurk aan heeft!
    Groetjes, Jonneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. En weer een project af :-)
    Ze ziet er weer piekfijn uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk dat je haar bewaard hebt , ze ziet er schattig uit met dit jurkje !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het zit haar als gegoten en staat super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. het staat haar prachtig, lieve kleurtjes bij elkaar heb je gebruikt.Lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dit is toch een schattig aangeklede pop geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, wat is zij schattig.. vooral die kleertjes maken het helemaal geweldig! Als poppenmoeder val ik hier helemaal voor :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk schattig popje en het jurkje en mutsje zijn ook al zo leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoe krijg ik dit patroon van deze lopik vindt hem schatting

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...