Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

zaterdag 2 juni 2012

Meebreideken blok 60: Klein V-ajourtje

Een beetje laat deze week, maar hier is dan toch het nieuwe blokje voor de deken...
Het ajourpatroontje komt uit het Burda breistekenboek.






Blok 60: Klein V-ajourtje

Het aantal steken voor dit ajourpatroontje moet deelbaar zijn door 7.

Zet 46 steken op (42 patroonsteken en 4 kantsteken) en brei 3 naalden ribbelsteek. Ga verder met het V-ajourpatroontje.

Afkortingen:
·        Rb.st = ribbelsteek
·        R = recht
·        Av = averecht
·        B.o. = bijzondere overhaling;1 steek zoals bij recht breien afhalen, de volgende steek recht breien, 1 omslag op de naald nemen, de volgende steek recht breien, dan de afgehaalde steek daaroverhalen.
·        2 r.sbr. = 2 steken recht samenbreien
·        1 o = 1 omslag
·        1 r.e.o. = rechte eenvoudige overhaling;1 st. r. afhalen zonder te breien, 1 st. r. breien, afgehaalde steek erover heen halen





Toer 1: 2 rb.st – 2 r – (1 b.o. – 4 r) 6x – 1.b.o. – 2 r – 2 rb.st
Toer 2: 2 rb.st – 42 av – 2 rb.st
Toer 3: 2 rb.st – 1 r – 2 r.sbr. – (1 o – 1r – 1 o – 1 r.e.o. – 2r – 2 r.sbr.) 6x – 1 o – 1 r- 1 o – 1 r.e.o. – 1 r – 2 rb.st
Toer 4: als toer 2
Toer 5: 2 rb.st – 2 r.sbr – 1 o – ( 3r – 1o – 1 r.e.o. – 2 r.sbr – 1 o) 6x – 3r – 1 o – 1 r.e.o. – 2 rb.st
Toer 6: als toer 2


Deze 6 toeren zo vaak als nodig is herhalen om een lapje van 19 cm te krijgen. Brei dan nog enkele ribbeltoeren en kant alle steken losjes af.



Veel breiplezier!

7 opmerkingen:

  1. Mooi ajourpatroontje!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, dit is ook zo'n leukje... voor mijn volgende sjaal misschien?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ook zo'n leukje weer... voor mijn volgende sjaal misschien? Groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer al zo een mooi patroon. Elke keer denk ik hoeveel blokjes zou Elizabeth nog moeten haken voor dat het deken compleet is.

    Fijne zondag,
    Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ajour patroontjes ik blijf ze zo mooi vinden. Vraag mij net als Monique inderdaad telkens af: wanneer zou de deken compleet zijn. Eigenlijk kan ik niet wachten om het eind resultaat te kunnen bewonderen .....

    En erop uit met een camper staat ook weer op het te do lijstje .....na de leuke reis verhalen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een ontzettend leuk patroontje!! lieve groet, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bij deze wil ik je ontzettend complimenteren met deze mooie blog. Wat leuk om te zien hoe ontzettend creatief je bent! Als beginnend breister ben ik erg blij met de verschillende soorten steken die je laat zien en de uitgebreide uitleg die je geeft. Je geeft mij de mogelijkheid om steeds meer en meer te leren. Dank je wel!!

    Ilvy

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...