Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 29 mei 2012

Reisverslag deel 2

Wat een leuke reacties heb ik van jullie gekregen op m'n verslagje! Ik ben me er nog meer bewust van geworden wat een voordeel het is om zomaar de mogelijkheid tot omgooien van de reisbestemming te hebben!
We gaan altijd met de caravan weg en bespreken nooit een camping, dus die vrijheid is voor ons heel vanzelfsprekend. Petje af voor de mensen die toch wat leuks van hun vakantie weten te maken bij minder weer!

Wij reden dus eind van de maandagmiddag via de A22/A13 Oostenrijk binnen. Pas het allerlaatste stukje - vanaf Innsbruck - werd het weer beter. De temperatuur liep op en het was droog.
DH gaat bijna elk jaar op wintersport vakantie in Hochfügen, dus daar wilde hij heel graag in dit seizoen eens een kijkje nemen! Dus doken we het Zillertal in. Bij Fügen sloegen we van de weg af en gingen we flink klimmen, tot zo'n 1500 meter...

Alles zag er totaal anders uit dan in de winter, volgens Peter. Terwijl hij de nasi klaarmaakte, nam ik een douche in de camper. Wat een luxe in zo'n ding.. Een enorme voorraad water, een boilertje en een reservoir met afvalwater, en stroom van een tweede accu.

De zon ging snel onder achter de bergen, en we hebben nog overwogen om hier wild te kamperen. Maar het was hier wel erg stil, geen mens te bekennen.. Ik had er niet zo'n goed gevoel bij en we zijn toen naar Kaltenbach gereden. Op Camping Hochzillertal was de receptie al dicht, maar toen we goed keken ontwaarden we een briefje op de deur... We mochten gewoon een plekje zoeken op de camping en de eigenaar zou zelf wel langskomen... We kwamen erachter dat de meeste caravans onbeheerd waren, slechts één Duits stel was aanwezig op deze mini camping...

We zijn toen maar lekker achter in het hoekje gaan staan. Die avond zagen we niemand meer, maar de volgende ochtend kwam Sonja, de beheerster, vanaf het fietspad gewandeld met haar dochtertje.

We maakten een praatje en hebben meteen afgerekend voor één nacht. Want ook het weer in Oostenrijk zag er voor de komende dagen niet optimaal uit. Maar die morgen hebben we genoten! Volop zon, heerlijk aangenaam...

We zijn die morgen nog naar een watervalletje gewandeld dat vlakbij de camping lag.

Iets verderop was een kiezelstrandje waar je zo bij het water kon.
Tegen de middag zijn we weggereden van de camping en hebben we inkopen gedaan bij de supermarkt. Als je van tijd tot tijd je voorraad aanvult, kun je weer enkele dagen vooruit met de camper.. Ik vond dat heerlijk, dan hoef je nergens meer aan te denken. Vers brood was meestal wel verkrijgbaar op de camping en anders fietste Peter even naar een bakkertje.

We hadden een mooie route uitgestippeld via binnendoor-weggetjes richting Chiemsee net over de grens in Duitsland. Maar de middag was nog geen 2 uurtjes oud, of het zag er zo uit ...

Het was een hele tocht om op onze bestemming te komen. Achteraf viel het landschap ook enorm tegen, bijna vlak rond de Chiemsee... Om een uur of zes vonden we het echt welletjes worden en besloten we een camping op te zoeken. Maar toen gebeurde het "akkefietje" met de spiegel...

Wordt vervolgd in deel 3...

1. ohhh. ziet er ook weer zo heerlijk uit en zelfs nog sneeuw gezien ook.

2. Wat weer betreft heb je dus van alles meegemaakt, maar kennelijk ook op ander gebied... Je houdt de spanning er wel in zo in episodes...

3. Het ziet er lekker rustig uit daar, lekker genieten.
    Oh oh akkefietje en spiegel... klinkt niet goed nee.

4. Behoorlijk hoog daar, je had er nog wel een sneeuwballen gevecht kunnen houden! Die mini camping ziet er leuk uit. Gelukkig kwam de zon daar nog wel te voorschijn! Het heeft wel wat hoor, dat vakantie-feuilleton van jou. Ik blijf alle ontwikkelingen op de voet volgen!!

5. wat een leuk reis verslag :0)
    en nog spannend ook nog
    ik ga het zeker volgen
    hoeveel delen ? :) :)

6. ik vind het ook een heel leuk reisverslag, ben benieuwd naar deel 3

fijne avond en groetjes van Rita

7. Nou jullie hebben wel alle soorten weer gehad zo he?
    Maar wel leuk in een ver verleden heb ik dat ook eens gedaan gewoon in de auto stappen met de tent achter in en we zien wel waar we uit komen, en dan kom je op de leukste plekjes en kan net zo lang blijven als je wilt omdat je vrij bent zonder vaste boekingen, erg leuk hoor

groetjes jo ke

8. Je houdt het wel spannend hoor! Ik kijk al uit naar deel 3
    Ik vind Oostenrijk en Zwitserland zo mooi en die chalets met hanggeraniums in de zomer, fantastisch!

Groetjes, Monique

9. Jullie zijn wel alle soorten weer tegengekomen, heerlijk zo'n vervolgverhaal, mooie foto's en een echte cliffhanger.
    Wacht deel 3 in spanning af.

10. Wat is het toch leuk om zo even met jullie mee te reizen! Jammer dat het weer een beetje verstek liet gaan. Maar gelukkig hebben jullie de zon wel gezien :)

lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

11. Je maakt het wel spannend... De regen achtervolgde jullie dus ....maar gelukkig ook zonnige momenten. Morgen deel 3? Ik kijk er naar uit.
    Groeten van Willemien.

12. Dat weer dat is wat af en toe!! heerlijk om je verslagje te lezen. Je maakt me wel erg nieuwsgierig naar het vervolg.
    Groetjes, Amarins

13. je maakt er een spannend verhaal van Elizabeth, daar worden we
    nieuwsgierig van!!

groetjes Ida

14. Leuk om je reis te volgen. Net alsof we ook een beetje vakantie hebben.

15. Ik hoop vooor jullie dat je uiteindleijk de zn hebben gevonden zonder al teveel kilometers over het asfalt.....wij staan deze week op de veluwe met onze caravan

16. Wat een spannende reis is dit tot nu toe... echt geweldig leuk om dit mee te lezen en de foto's te zien!! Ik ben erg benieuwd naar het vervolg!

17. Ik geloof dat jullie reis behoorlijk anders verlopen is dan gepland. Wat enorm balen van het weer... Hier hebben we het mooiste weer van de wereld gehad... Gelukkig waren jullie met de camper, dat scheelt toch wel behoorlijk, denk ik zo... Je hebt alles bij de hand... Morgen deel 3?

18. heerlijk om te lezen Elisabeth!! Zo'n camper is echt ideaal zeg, super! Ben heel benieuwd naar het spiegelakkefietje ;)

19. ik zit een beetje bij je terug te lezen en kom dit blogje tegen: bekend terrein voor ons: Oostenrijk-gangers!!
    en ik ben ooit ook met mijn ouders naar Fügen geweest, het was toen bloed en bloedheet, dus we wilden wel wat drinken........had mijn vader zijn portemonnee niet mee!! Dat was balen: slokje water ergens gedronken in een wc!! Hebben we het wel over de jaren 'eind '60, hoor.......hihi!
    Maar jullie hebben een leuke tocht gemaakt en dat in één week? Wij willen het ook eens gaan proberen: vakantie met een camper!! Als ik dit zo lees is het een aanrader, dus als mijn heupie het wil, gaan we misschien toch nog eind van het seizoen een camper huren!!!
    Groetjes Sylvia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...