Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

maandag 28 mei 2012

Reisverslag deel 1

Het bijhouden van een blog lijkt soms wat op het bijhouden van een dagboek...  De hoogtepunten verdienen een berichtje. Zo ook ons camperweekje...

Vrijdagavond vertrokken we en zijn we via Venlo de grens naar Duitsland overgegaan. Het weer was heerlijk; droog en een aangename temperatuur. De rit begon eenvoudig en ik breide heel wat steekjes weg ondertussen.
Onze eerste overnachting deden we bij een benzinestation in Stromberg, langs de A61.

Dat lijkt misschien eng, maar dat is het niet. We zoeken altijd een plekje in het zicht, bij andere vrachtwagens. We gaan bewust niet ergens achter aan staan, maar in de buurt van de pompen. Het nadeel is dat je wel wat vrachtwagens hoort, maar we liggen er niet van wakker. Door te overnachten langs de snelweg kunnen we 's avonds toch een flink eind rijden. Om half 12 hoef je niet meer op een camping aan te komen en 's morgens ben je ook weer snel weg!

's Middags hielden we een wat langere stop voor de Gotthard tunnel. We wisten toen nog niet wat ons aan de andere kant van de tunnel stond te wachten... Achter de parkeerplaats lag een beekje dat uitkwam in een wat groter water, waar we nog lekker hebben zitten genieten.

Toen we verder reden en na 17 km uiteindelijk uit de Gotthard tunnel kwamen, was het compleet ander weer! Het was zwaar bewolkt en het regende af en toe. De temperatuur was ook flink lager, zo'n 12 graden! Meestal is het juist andersom.., dit hadden we helemaal niet verwacht. Aan de andere kant van de tunnel stond een enorm lange file, later begrepen we wel waarom...
Het laatste stukje van Zwitserland, richting Italië over de A2 vond ik al heel Italiaans aandoen. We aten in een restaurant, maar de bediening sprak overwegend Italiaans.. Omdat de lucht er behoorlijk grijs uit zag, haalden we onze laptop tevoorschijn om te kijken wat voor weer we konden verwachten..

Daar schrokken we wel een beetje van; heel veel regen en koud! En het mooie weer was te vinden in het oosten van Oostenrijk en Duitsland en in Tsjechië..

We vervolgden onze tocht langs de westkant van Lago Maggiore, schitterende huizen en dure auto's overal...

Op de helft van het meer kwamen we een bordje tegen van een camping. Het werd wel tijd ook, want het liep al tegen half 9... Zo kwamen we aan bij Isolino, een enorm grote camping waar we in het hoogseizoen nooit voor zouden kiezen. Maar nu hadden we zoiets van "het is mooi geweest, en we zien wel..." We mochten zelf een plekje uitkiezen en vlak aan het meer leek ons wel wat!

dit was ons uitzicht 's avonds...
Het was niet druk op de camping, hier en daar stonden wat tenten en caravans. We hadden een prettig gevoel bij deze camping. Alles was heerlijk ruim opgezet, er was goed sanitair en een ruim gesorteerde campingwinkel. Het personeel was supervriendelijk en sprak vloeiend engels, duits en italiaans...

Zondagmorgen was het nog droog, wel bewolkt en truienweer... Maar 's middags begon het toch te regenen en te regenen.. We kochten een kaartje voor internet om het weer opnieuw te bekijken en eventueel onze reisplannen te wijzigen. Eigenlijk wilden we naar Toscana; Pisa, Florence en Siena bezoeken... Maar de komende dagen gaven ze daar ook heel slecht weer op. Veel regen en koud! Daar hadden we absoluut geen rekening mee gehouden. Je verwacht mooi weer en nu in het voorjaar is het juist nog lekker om naar Italie te gaan. In de zomer is Toscana erg warm!
Na rijp beraad hadden we allebei zoiets van "we gaan de zon opzoeken.." en Toscana komt mogelijk een ander jaar wel eens! En het voelde niet eens echt aan als een domper. Ondanks de regen hebben we best genoten in Italië. Zondagavond hebben we nog een ritje gemaakt in de omgeving van Verbania, waar we vlakbij zaten.

Maandagmorgen om 9 uur vertrokken we van de camping. Eerst een stuk naar het oosten van Italië gereden, onder het meer (Lago Maggiore) door, langs Milaan, de A4 onderlangs het Gardameer en via Trento langs de Dolomieten naar Oostenrijk!

Wordt vervolgd in deel 2..

1. Jammer van het weer, maar de omgeving ziet er toch prachtig uit

groetjes joke

2. Wat een avontuur! Wel vervelend dat het weer heel anders was dan jullie verwachtten. Dan is het toch wel handig als je internet kunt raadplegen!
    Ik ben benieuwd naar de rest van jullie avonturen.
    Dit zag er in ieder geval wel mooi uit...

lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

3. Jammer dat het weer daar niet goed was, maar het brengt je dan wel op onverwachte mooie plekken, ik ben benieuwd naar het vervolg... met zon?

4. Och wat jammer dat het weer zo tegenviel. Gelukkig hebben jullie nog wel wat genoten. Ik ben benieuwd naar deel 2.

5. Dat is inderdaad een heel ander verhaal dan verwacht! Leuk om dit reisverslag te lezen en als Blogger mee wil werken zelf te bewaren.

6. leuk zo'n reisverhaal en bekende foto's, ben benieuwd
    naar 't vervolg..

groetjes Ida

7. Ach wat leuk, als jullie via Venlo de grens zijn overgegaan, dan kwamen jullie bijna door onze achtertuin!
    Jammer dat het weer tegenviel, maar samen er lekker uit is ook gezellig.

8. Leuk verhaal wacht op vervolg ,jammer dat weer Gr. Marloeskreatief

9. dat is echt een groot voordeel van een camper hé...je kan idd de zon achterna reizen! ben benieuwd naar het vervolg!

10. Het weer heb je niet in de hand... Verstandig om dan de reis te veranderen. Ben benieuwd naar het vervolg. Groeten van Willemien.

11. Buiten te buien en wat frissere weer lijkt het mij een super begin! mooie strken ook!

12. Heerlijk zo een leef-mee-reisverslag:-)
    Ik zie t al helemaal voor me, met mooi weer de tunnel in en met slechter weer eruit.
    Maar jullie zijn niet bij de regenpakken neer gaan zitten zo te lezen ;-)
    Wordt vervolgd hihihi, ik kijk er naar uit verder te lezen!

13. Leuk zo'n verslag, jammer dat het weer niet meewerkte, maar makkelijk zo'n camper zeg. Zo naar de zon toe rijden. Zie al uit naar je volgende verhaal.

14. de bergen zijn niet te vetrouwen, je gaat er met mooi weer in en komt er aan de ekant met rotweer uit... ik ben benieuwd nr de rest van het verhaal

15. Leuk om je uitgebreide verslag te lezen! En als camperaarster (hihi wat een raar woord) herken ik veel. fijn hé dat je je huisje bij je hebt en binnen no time een andere kant op kunt gaan. En als je gaat staan ben je ook lekker meteen klaar voor de koffie of de thee. Gaan jullie alleen naar campings of ook naar camperplaatsen? In Italië zijn daar een heleboel van maar in Oostenrijk maar heel weinig. Daar mag je niet vrij staan dus daar 'moet' je wel naar een camping.
    Wat jammer dat jullie zo slecht weer hadden (wij ook hoor, misschien troost dat een beetje ;) maar misschien zie ik straks op de foto's van Oostenrijk wel wat meer zon (dat hoop ik in ieder geval voor jullie!)
    Leuke foto's en heel herkenbaar, ook die foto's die onderweg tijdens het rijden zijn gemaakt, zo hebben wij er ook heel wat.
    Ik ben heel benieuwd naar het vervolg!
    groetjes marjan

16. Leuke foto's, maar wat zonde van het weer! Dan is een laptop onderweg toch wel errug handig om de zon op te zoeken.

17. Wat fijn dat je met een camper zo mobiel bent, stel je voor dat je een huisje geboekt had in Italië, dan had je daar toch mooi in de kou en regen gezeten! Nu konden jullie, na even de prachtige Italiaanse sfeer geproefd te hebben, weer omkeren en de zon opzoeken... Mooie foto's!!

18. Een heerlijk reisverslag, en zo flexibel met een camper.
    Ben benieuwd naar het vervolg,

19. Heerlijk dat je kunt gaan en staan waar je wilt met een camper. Ben benieuwd naar Oostenrijk... en nu ga ik gauw m'n kamer stoffen en een vlucht nemen naar de laptop. Ik loop hopeloos achter met berichtjes lezen.

20. Mooie foto's en lekker dat er nu nog overal ruimte op de campings is.
    Jammer dat het weer in Italië tegen viel, maar met de camper ben je lekker flexibel.
    Afgelopen jaar hebben wij het andersom gedaan, we wilden naar Duitsland/Oostenrijk, maar vanwege het weer kwamen we bij het Gardameer uit.

21. Wat heb ik genoten van je verhalen en fotoos ....prachtig !!!!!

Liefs
    Marjo

22. Ik zeg wel eens het kan niet overal op de wereld tegelijk mooi weer zijn. Gelukkig kan je snel je plannen aanpassen. Zo zouden wij een snaar Kroatie op vakantie gaan maar volgens internet bleef het daar maar regenen en zijn we naar Frankrijk gegaan.
    Het lijkt me wel heerlijk hoor zo met een camper.
    Ben benieuwd naar je andere verhalen. Ik heb ze wel andersom gelezen. hihihi.

groetjes.,dinah

23. O wat leuk om in jou reis verslag een foto van onze camping in italie tegen te komen.. het is er in het hoogseizoen ook prima vertoeven.
    nog veel vakantie plezier en ga zeker je andere berichten lezen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...