Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 11 augustus 2011

Karisma squares... stand van zaken

Tijdens de rit naar Frankrijk en weer terug naar huis heb ik geprobeerd tussen de dutjes door (!) een aantal Karisma's te haken.


In eerdere berichtjes schreef ik dat ik er eerst een wandkleed van wilde maken, maar uiteindelijk toch maar gekozen heb voor een kleed over een oud tafeltje...
Ik heb een schema gemaakt om bij te kunnen houden wat ik gemaakt heb en wat ik nog moet doen.


Het tafeltje is rond, en ik maak dus een vierkant kleed zodat het in punten naar beneden hangt.
Nu heb ik de keus om te gaan voor 8 x 8 vierkanten of voor 10 x 10 vierkanten...
Nu denk je misschien; dat maakt toch niet zoveel uit....
Omdat ik ze op een bepaalde volgorde (wat betreft de kleuren) wil rangschikken, moet ik me houden aan een strak plan.


Ik heb er nu 48 af, nog 16 te gaan voor de optie 8 x8 = 64...
Maar nog 52 te gaan voor de optie van 10 x 10 = 100 ......

Pffft, ik denk dat ik maar kies voor een vette rand rondom..., ze zijn leuk hoor die Karisma's.., maar ik vind het toch wel een beetje eentonig worden na zoveel exemplaren!



12 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze mooi, echt prachtig. Het eindresultaat zal erg mooi zijn,


    Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze zijn echt prachtig! ben heel benieuwd naar je kleed!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, uit ervaring weet ik dat zo'n schema echt noodzakelijk is, anders wordt het een zootje! Honderd lijkt me ook wel een beetje veel om te haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de vierkantjes heel leuk maar weet precies wat je bedoelt. Je begint er met veel enthiousiasme aan en op een gegeven moment wil je wel weer iets anders doen. Ik zit in dezelfde fase. Gewoon stug doorgaan en als je klaar bent bent je extra tevreden.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een herkenbaar patroon...ik heb er een deken van gemaakt (foto blog) met wit omrand...errug leuk om te maken ...ik noem het de Gambia deken omdat ik veel vierkantjes op vakantie in Gambia heb gehaakt ....

    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, maar zó mooi!! Ik vind ook dat je hele mooie kleuren hebt gekozen, dus ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn ze mooi ik ben heel benieuwd naar je kleed.
    Groetjes Hetty.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook ik vind ze prachtig maar ik kan me voorstellen dat het saai wordt na zoveel keer het zelfde patroontje gehaakt te hebben. Succes! Het eindresultaat wordt zeker prachtig, denk daar maar aan, misschien helpt het ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtig zeg!! ik ben met hele simpele grannys bezig, in allerlei kleurtjes. Leuk om af en toe tussen door te doen. Ik moet er inderdaad ook andere dingen bij maken , anders ben je altijd zo met het zelfde bezig, maar in de auto is het ideaal!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dank je wel nog voor je mail met de borduur patroontjes. Ze zijn echt heel leuk. En die Karisma's. Ik heb dat ook hoor met die granny's. Maar als ik dan geen zin meer heb dan leg ik het even naast mijn neer. Pak het uiteindelijk wel weer op. Soms ook wel met tegenzin want dan zit je echt tegen de laatste granny's aan te hikken. Maar het geeft wel een heerlijk gevoel wanneer je iets groots hebt afgemaakt. Het Tadahhhh Moment. Dat willen we natuurlijk wel meemaken wanneer je je tafelkleed gaat showen op je blog. Dus nog even door de laatste granny's heenbijten. ;-) De kleuren zijn prachtig. De foto's ook heb je die bewerkt ?

    grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je hebt me ingehaald! Wow, ik moet doorhaken, ik loop er al weer 6 achter op jou... Nou, ik weet wat ik dit weekend ga doen. Want dit kan niet natuurlijk ;)

    Ben blij te horen dat je weer veilig thuis bent!!!

    En dutjes in de auto: die horen er ook bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hi can I get a copy of this pattern?
    chapman_72@hotmail.com

    thanks

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...