Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

woensdag 31 augustus 2011

Haken voor Somalië

Deze week zag ik op de blog van Annemarie het bericht "Squares for Somalia".
Annemarie zag nl. een bericht op de blog van Jeanet...
Jeanet had een bericht geplaatst over de plannen van de Oostenrijkse Elizabeth, Elizza...

Square van Elizza...

Het plan is om in 5 weken tijd zoveel mogelijk granny squares volgens aangegeven patroon te haken.
Iedereen kan meedoen, er zijn een paar dingetjes die je moet weten en die kun je lezen bij Jeanet, kijk bij het berichtje van 26 augustus.
Je vindt daar ook het nederlandse patroon!
Jeanet verzamelt alle squares voor Nederland en stuurt ze naar Elizza.
Van deze grannies worden dekens gemaakt die worden verkocht en geveild en de opbrengst gaat naar een hulp-project in Somalië.

Gisteravond ben ik ook begonnen met haken, ze zijn leuk om te maken en prima geschikt om je restjes mee op te maken!
En dit is mijn square....

Vanmorgen sprak ik Corrie - van het gehaakte hartje - en ze heeft er ook al een aantal gemaakt. Vrijdagmorgen ga ik bij haar koffiedrinken en dan kunnen we samen aan de slag!

Ik hoop dat jullie het ook leuk vinden om mee te doen. Je hoeft er echt geen 20 te maken, alle kleine beetjes helpen en maken samen één grote!

6 opmerkingen:

  1. Hoi Elizabeth, Ik vind het een heel leuk idee.
    Daar ben ik wel voor te porren ;-)
    IK heb nog niets gelezen hoor, alleen een video bekeken. vanavond maar eens goed doorlezen. maar ik denk wel dat ik er een paar ga maken.

    goed plan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig initiatief!
    Ik ga maar eens kijken of ik daar tijd voor kan maken. Ik ben binnenkort nog een weekje vrij. Daar moet volgens mij wel een gaatje te vinden zijn om mijn bijdrage te leveren!

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een goed idee en iniatief. Ik ga een s lezen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi idee!

    Veel succes!

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ga meedoen!

    Over een periode van 5 weken moet het toch lukken? Ik heb alvast een briefje op de koelkast geplakt: PATROON PRINTEN!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Elizabeth,
    Leuk dat je meedoet en anderen zo enthousiast maakt. Zelf ben ik ook bezig om elk gaatje van de dag vol te stoppen met mog een paar steekjes aan een granny. Ik ben heel erg benieuwd naar de inzendingen, het worden er volgens mij heel veel :-)
    Hartelijke groet,
    Jeanet Jaffari

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...