Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

donderdag 21 juli 2011

Garnstudio

Zoals velen met mij zullen er ook onder de bloglezers een heleboel dames ontzettend blij zijn met Drops design van Garnstudio


Wat ik eigenlijk al wel wist- maar wat ik toch ook vaak weer vergeet - is het superhandige tabblad Tips & Hulp.
Als je hier met je muis boven gaat hangen, zie je een verdeling:

  1. Drops instructievideo
  2. Drops handwerkschool
  3. Drops patronenbibliotheek
Elk onderdeel is weer onderverdeeld, en dat gedeelte zou je eens in moeten kijken....

Bij instructievideo is dat breivideo's (werkelijk alles wat je zoekt op alfabetische volgorde op te zoeken), haakvideo's (van diverse steken tot bloemen en afwerktips) en technieken (mazen, franje maken, punnikkoord, festonsteek rond je werk, etc...)

Bij de handwerkschool vindt je geschreven informatie een breicursus (met alle elementaire beginselen), een haakcursustechniekenschool voor vilten (zowel patronen als voorbeelden), tips en adviezen.

De patronenbibliotheek is heel handig. Je vindt hier kabel- en structuurpatronenajourpatronen en haakpatronen. Ik gebruik deze patronenbibliotheek de laatste tijd veel, om te zoeken naar leuke breisteken.
Door op de link onder de foto te klikken, kom je bij de beschrijving van het patroon waarin de steek of het motief is gebruikt.


9 opmerkingen:

  1. Ik zit vaak op de site maar heb hier nog nooit gekeken. Gek hè! Dank je voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed dat je dit even onder de aandacht brengt ik kan de tips wel goed gebruiken. Ik gun me zelf er nooit zoveel tijd voor om b.v de video's te bekijken.Al met al zit ik al te lang achter de P.C maar eigenlijk is dit wel de moeite waard en moet ik ook hierin beter kiezen. Als je ineens vertrokken bent dan wens ik je nu een fijne vakantie, laat alles los en geniet!!!groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt dat je ons er weer even op wijst. Ik vergeet het inderdaad ook te vaak... Dom van me...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Makkelijk zeg, die linken die je plaatst.
    'k Hoef maar te klikken ! bedankt hoor!
    Groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Elisabeth sinds kort heb ik je blog ontdekt en ik ben er helemaal weg van zoveel mooie dingen als je maakt en ook nog zoveel patroontjes die je met ons deelt.
    Ik wil je heel hartelijk bedanken meis.
    Liefs Jann

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel voor de tips, Ik kijk meestal niet verder dan mijn neus lang is.. want die tabbladen heb ik nog nooit aangeraakt. Wel heb ik vele patroontjes gekaapt. Of ik er ooit aan toe kom om ze te maken.. hummmm...Dat denk het niet, maar ik verzamel graag haha...
    Maar het is zeker de moeite waard om verder te kijken zeker op breigebied heel interessant.

    Dank Je Elizabeth..
    Grtjs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dank je wel, ik kende dit niet van drops

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja echt Drops garnstudio is geweldig! Raak daar niet uitgekeken! Ja we vergeten vaak verder te kijken dat ons neus lang is...Ik moet bekennen, dat ik zelfs ook niet goed heb gekeken naar al die tips en trucs! Goed om me hier weer eens op te wijzen! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...