Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 17 mei 2011

Karisma wandkleed

Ik ben met drie verschillende tinten blauw en wit de Karisma squares aan het haken. Officieel heten deze vierkantjes helemaal niet zo, maar omdat Garnstudio bij dit patroon Karisma garen adviseert, heb ik hem maar zo genoemd. Het is gewoon een grote bloem...

Dit was het eerste vierkantje...
Ik vond het wel leuk om steeds met een andere kleur te beginnen en te eindigen, en zo maakte ik deze vier:

allemaal heel verschillend
Ik dacht dat ik 16 verschillende vierkantjes zou kunnen maken; vier verschillende kleuren die je afwisselt...
Maar dat klopt niet; hier geldt de wiskunderegel van 4x3x2x1 ... en dat zijn er toch echt 24.
Ik heb het ook nog even uitgeschreven voor mezelf om maar niet in de war te raken bij het haken. Vooraan staat de kleur van de kern, het rondje waar je mee begint. Achteraan de kleur van de buitenste rand. Als je bv begint met donkerblauw zijn dit de mogelijkheden:

   1. donkerblauw - wit - lichtblauw - ijsblauw
   2. donkerblauw - wit - ijsblauw - lichtblauw
   3. donkerblauw - lichtblauw - ijsblauw - wit
   4. donkerblauw - lichtblauw - wit - ijsblauw
   5. donkerblauw - ijsblauw - wit - lichtblauw
   6. donkerblauw - ijsblauw - lichtblauw - wit

En zo kun je voor elke kleur in de kern zo'n lijstje maken. Ik vink ze nu af in mijn schriftje.

ik heb nu 14 vierkantjes klaar...
Op dit moment weet ik nog niet hoe ver ik door ga met het herhalen van deze 24 mogelijkheden. Ik wil niet zo'n heel groot wandkleed maken, volgens mij gaat het al snel scheef trekken en moet je er dan iets ter versteviging achter doen. Ik wil ook nog een mooie afsluitende rand verzinnen... heeft er iemand ideeën?

14 opmerkingen:

  1. Oh, wat mooi die blauwe tinten!
    Jij zit volgens mij ook geen moment stil :)

    Als het groot wordt, wordt het ook zwaarder. Je zou op de naad aan de achterkant van dat dikke keperband kunnen naaien. Dat rekt niet.

    Ik ben heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow wat ben je toch creatief en actief zeg! ziet er super mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo! Nee, ik heb meegewerkt aan de herdruk van 2011 en ik heb ook geschreven voor 'Hoe overleef ik als expat' uit dezelfde serie! Leuk dat je zoon het boek heeft!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Moeten we dan ook nog goed zijn in wiskunde om te kunnen haken ....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja op zon'n manier heb ik pas geleden ook een kussen gehaakt en het was me gelukt elk vierkantje een andere kleurencombinatie te geven.
    Het is zo wel een uitdaging, maar dan mag het resultaat er ook echt wel zijn . Het wordt vast heel mooi! Wat ben jij ook een bezige bij! Hartstikke leuk! Veel haakplezier! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu weet ik waarom haken zo moeilijk is voor mij....ik ben slecht in wiskunde.hahaha
    Dit wordt weer heel mooi, ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.En wat heb je een slimme kat daar kan je wel een potje mee bingoén.

    groetjes tiny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. schitterende blokken,en de kleuren, ook zo mooi. Thumbs up...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geweldig.
    bij mij zijn de vierkantjes niet zo mooi terwijl ik jouw beschrijving heb gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hardstikke leuk blog heb je , en deze granny's zjn supergaaf , hele mooie kleuren !
    Ik kom beslist vaker kijken !
    Patti xx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe vaak je zo ook maakt, die Karisma's blijven leuk!!!

    Vanavond snel aan de haak dan maar. Je bent me als een speer voorbij gehaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo dat ziet er erg fijntjes uit lieffffff

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prachtige juweeltjes en wat lief dat je de patronen er bij geeft in het Nederlands.Ik heb er een stel uitgeprint en ga straks in mijn midweek- vakantie er lekker voor zitten.Nu maar leuke kleurtjes verzamelen, groetjes Roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo,

    Ik vind het een geweldig mooi patroon en mijn vraag is of je dat patroon met mij zou willen delen. Ik moet een groot rond tafelkleed haken en dit is wel een hele mooie met die karisma's.

    groeten,
    Ronél
    a.vanderpoel@kliksafe.nl

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...