Busy Bessy Creatief

Totaal aantal pageviews

dinsdag 3 mei 2011

Even bijpraten...


Wat een heerlijke dagen liggen erachter me. Omdat ik twee weken meivakantie heb, kan ik me geweldig uitleven op mijn hobbies. Al moeten er natuurlijk ook aan de nodige verplichtingen binnen en buiten het huishouden voldaan worden. Da's soms even minder leuk omdat je juist zo lekker bezig bent. Af en toe ga ik ook behoorlijk over mijn zelfgetrokken streep en ook dat voelt aan als vakantie hebben. Gewoon de tijd helemaal vergeten en alles om je heen omdat je puur geniet met waar je mee bezig bent.

  
Zaterdag heb ik plantjes gehaald voor de tuin en op de sla na staat alles al in potten. Je denkt dat je heel wat gehaald hebt, maar als alles dan staat valt het weer een beetje tegen. Maar goed, alles moet nog groeien!
Ik heb ook nog twee meevallers gehad in de vorm van een blauw linnen tafelkleed (echt heel groot) en een mooie bak voor de buitentafel om je lectuur (èn handwerkjes...) tijdelijk in te kunnen doen. Dat is wel nodig ook met die wind van de laatste dagen! In de koopjeshoek bij Intratuin vond ik deze attributen zomaar liggen, voor een habbekrats...

Op de kleedjesmarkt tijdens koninginnedag had ik minder geluk. Eigenlijk waren we al weer te laat. Op handwerkgebied leek alles weggekaapt te zijn, of het was er gewoon niet. Wel een barbie gescoord en een leuk nummer van Ariadne at Home Brocante. Maar zo'n tijdschrift geeft je alleen maar weer nieuwe ideeën; ik was al eens van plan om een aantal klein meubeltjes wit te gaan verven, maar terwijl ik zat te bladeren wilde ik eigenlijk meteen daar mee beginnen.... En dan komt er opeens weer iets tussen en denk ik: morgen ga ik aan de slag met dat oude tafeltje, lekker buiten schuren en verven.

Maandag (gisteren) wilde ik een huishouddag inplannen, alhoewel ... meer een opruimdag... Zoonlief had met vrienden een gezellige barbeque gehouden en ze hadden best wel opgeruimd, maar dan blijft er toch nog het nodige liggen als aangekoekte roosters, as, stoelen die ergens ander horen, en in de garage zomaar wat pakken aanmaakblokjes en hulpstukken voor de barbeque... En ach, hij moest weer gaan werken, dus ik dacht....
Maar toen werd er heerlijk roet in het eten gegooid! Henrike- ik won bij haar de give away - organiseert op het hobbydoosforum een CAL "deken haken van granny squares". Natuurlijk had ik me daar allang voor opgegeven, want ik ben echt gek op die vierkantjes, en dan bedoel ik vooral de enorme hoeveelheid varianten van het basispatroon. Henrike vroeg of er iemand mee wilde helpen om vierkantjes uit te proberen, zodat ze elke week iets nieuws kan plaatsen. Ja, dat kon ik natuurlijk niet aan me voorbij laten gaan. En dan zit je er meteen tot over je oren in, tenminste zo gaat dat bij mij. En eigenlijk kwam het me hartstikke goed uit, want ik had al veel vaker zitten dubben in hoeverre het nou zinvol was om zoveel verschillende vierkantjes uit te proberen. Niet dat alles zin moet hebben, maar een bepaald doel voor ogen is ook wel fijn. Zo en dan had ik nu meteen mijn missie te pakken. Wie mij een beetje kent, weet dat ik dan de eerste tijd niet ben te stoppen.... Voor wie het leuk vindt om eens een kijkje te nemen of voor wie mee wilt doen: http://forum.hobbydoos.nl/forum_posts.asp?TID=20832 

En natuurlijk kunnen alle "granny - square - belangstellenden" rekenen op nog meer nederlandstalige patroontjes op mijn blog. Ik ben echt van plan om daar nog HEEL lang mee door te gaan! En gisteren heb ik al weer zulke leuke squares ontdekt en inmiddels heb ik er een paar gemaakt, maar de beschrijving is nog niet helemaal rond... Wat dacht je van deze:
Allebei hetzelfde patroontje, en toch zo heel verschillend... Links iets dunnere katoen en een vastenrand op het einde. Rechts een afsluitende toer van stokjes.
En dan maakte ik gisteravond nog dit lieverdje:
Hij moet nog wel worden gespannen, maar ik wilde hem toch graag aan jullie laten zien! Natuurlijk volgen t.z.t. de patroontjes op mijn blog...
Zo, nu ga ik snel verder met mijn nieuwste vierkantje en vanavond plaats ik nog een patroontje van bloemetjes!

Groetjes, Elizabeth

5 opmerkingen:

  1. Aaaaaaaaaaaah, die onderste! Ik ben verliefd! Wat een heerlijk romantisch vierkantje. Ooh, daar zou ik wel een hele deken van willen hebben!

    Haha, ik heb je aangestoken met het virus (of, je hebt de kans aangegrepen en mag nu eindelijk doen wat je zo leuk vind en je hebt nog een geldig excuus ook!)... Ik zou zeggen: laat zoonlief vanavond lekker koken (als tegenprestatie zeg maar ;)). Dan kan jij lekker met de benen omhoog op de bank haken! Goed plan?



    Mocht zoon dit lezen: stofzuigen, dweilen, afwassen, was vouwen en strijken, ramen lappen. Alles is mogelijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo te lezen ben je heerlijk bezig met je hobby(s),geniet er maar lekker van hoor.De vierkantjes zijn erg mooi, en vooral de onderste is een waar plaatje! groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent volgens mij aardig in de weer!
    De gehaakte blokjes zijn leuk vooral de
    laatste vind ik erg mooi.
    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die met die roze bloemetjes is erg leuk! Zelfs als het blokje nog niet opgespannen is :)

    Wat een heerlijkheid die twee weken vrij. Ik verheug me nu al op al die dingen die we straks van jou te zien gaan krijgen....

    lieve groet,
    Betsy
    Wolatelier DiAn

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wohhh wat heb jij een drukke vakantie zeg!Straks heb je nog 2 weken nodig om weer bij te komen!!hahaha Ja als ik alles wil vertellen ben ik ook lang bezig!Maar je hebt wel hele leuke dingen gedaan en gekocht en gemaakt!Ik ben ook met vierkantjes begonnen, maar echt vierkant worden ze niet, maar ik zie dat dat bij jou ook niet is.Dus dan zal het wel goed zijn!hahah
    Die met het bloemetje erin is echt super mooi!
    Ik zal proberen mijn vierkantje ook te laten zien....als ik het niet vergeet.

    groetjes tiny

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...